Inlägg från: Cybermamman |Visa alla inlägg
  • Cybermamman

Raclettegrill - hur/vad gör man?

Vi fick en raclettegrill i bröllopspresent men jag har inte en aning om hur eller vad man gör. Antar att här finns en skrälldus med vana partygrillare. Ös på med tipsen bara för här förväntas vi bjuda på fest till helgen!!

• Svar på tråden Raclettegrill - hur/vad gör man?
  • Cybermamman

Vad tar man för ostar? Skär man så bitar av tex kött och kyckling eller korvar som man grillar ovanpå och äter smältosten som en sås till? Låter väldigt gott... och smalt ...

• Cybermamman

Hm, det ska bli spännande att prova grillen i helgen. Det verkar ju jättemumsigt med alla ostar.

• Cybermamman

Lenchen, vad brukar ni mer ha till? Ni lägger alltså kokt potatis i de små pannorna och osten ovanpå. Sen grillar man vad man vill uppe på grillplattan? Har jag fattat rätt på denna för mig tidigare okända rätt

• Cybermamman

Tror jag måste prova lite i förväg. Så att det säkert blir bra . Inte svårt att föreställa sig hur gott det kan bli.

• Cybermamman

Det var jag som fattat fel med potatisen, den har man alltså kokt på sidan om. Jag trodde man stekte den i småpannorna. Inte lätt det här för en nygift i lyckorus

Svar på tråden Raclettegrill - hur/vad gör man?