• sbh

20 augusti 2005

Hej!
    Ska gifta mig den 20 augusti 2005. Vi tänkte ha ett utomhusbröllop i en gammal klosterruin. Någon som har liknande planer, eller samma datum? Hur långt har ni kommit i så fall.

• Svar på tråden 20 augusti 2005
  • Callimillae

20/8 2005 är även vår dag. :D

Köpte underkläder igår. Har köpt ring, bokat klänning och frockcoat. Köpt skor, kollat upp tårta och bukett, delegerat lite uppgifter haha, köpt ett par örhängen, bokat kyrka och festlokal. Skickat in hindersprövning och namnändring. Skickade inbjudningskorten i onsdags förra veckan.

Letar som mest väst och kravatt i rätt färg och cateringfirma.

Sen e d ju massa andra detaljer kvar så klart. Åsså har jag säkert glömt en massa. ;)

• Förlovad

100 dagar tills vi gifter oss idag!!
    20 augusti smäller det!!

• Jeanette B

Gud vad nervös jag blev nu, har inte varit det på hela tiden men nu bara small det. Tycker att det verkar som om alla andra kommit så långt, fast jag vet att vi också är på G. har skickat inbjudningarna för ett bra tag sen och har 1/6 som sista OSA, lästa att det var bra att vara ute i god tid för sommar/semester bröllop...
    Vi ska göra det mesta själva så då är det ju ytterligare mer att ha koll på. Ska gifta oss ute på Mälaröarna så vacker väder är ett måste! Flera Mälaröarna brudar?

• Wih

Callimillae

Visst gifter också ni er i Umeå? Vad har ni för kyrka, festlokal? *nyfiken*

Vi har Backens kyrka, och Göstas Loge i Yttersjö.

• Callimillae

Wih: Jupp jupp, även vi i Umeå. Eller rättare Holmsunds kyrka. :) Det blir Obbola Folkets Hus som festlokal. Känns bra faktiskt. Men Göstas loge är ju helt fantastiskt fin! :)

• visinge

Hur många av er har ringarna kvar att fixa? Vi ska gå och titta nästa vecka. Vi kommer beställa våra på Ambros Guld, Stockholm.
    Helt suveränt ställe.

• Rackarn

Halloj Visinge

VAr ligger Ambros Guld. har söt men ej hittat. Letar hysteriskt efter ringar!

Hej så länge

/ Rackarn

• visinge

Hej Rackarn!
    Ateljé Guldbros ligger på Sveavägen, Stockholm. (sa visst fel, dom heter ju inte Ambros Guld=hjärnsläpp)
    www.guldbros.se/index2.htm

Det vi funderar på är på sidan 3, längst till höger. Min förlovningsring är i rött guld och så ska vi nu titta på om vi ska göra vigselringen så som den är på sid 3.

Var bor du?

• visinge

Sid 3, längst UPP till höger är ringen.

• gladhannapanna

V i gifter oss också 20/8. Det som är kvar är ring, florist och tårta. Vi ska spika menyn med cateringfirman lite senare. Inbjudningarna är skickade och anmälningarna trillar in en efter en. OSA är vid midsommar. Min klänning är påbörjad av sömmerskan, första provningen genomförd. Hans frack hänger i klädkammaren, ska bara kemtvättas innan bröllopet. Övriga kläder är klart. Vi har bestämt psalmer och övriga musikstycken till vigseln, en kompis ska sjunga och min svåger ska spela trumpet. Prästen är vald, men vi har inte suttit ner och pratat än. (jag känner honom ganska väl) Fotografen är bokad, likaså stället där vi ska fira bröllopsnatten.

Föresten, idag är det tre månader kvar!!!!

Svar på tråden 20 augusti 2005