-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden September-brudar??????
-
Här kommer en till. Vi gifter oss 24 september i Lysekil. Är 29år och vad gäller våra planer så är:
kyrkan bokad (Brastad)
festlokal (Oscars societetshus)
frissan (Combie)
klänning (eurobride)
alkohol (Tyskland 6/5)
Tja, det var väl allt.
-
Här kommer en till! Vi gifter oss 3 september i Häringe kapell. Vi heter Annika och Patrik, är 35 år och bor i Tungelsta (varit ett par i 15 år och har 3 barn ihop).
Klart:
Kyrka
Festlokal
Cateringfirma
Tyg till klänning som ska lämnas till sömmerska
Frisör och make-up
Skor
Men hjälp, är det allt som är klart!?! Är stressad över att jag inte börjat med inbjudningarna än....
Kan tipsa om en annan stor septemberbrudtråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m950464.html -
3 sep
Klar:
festen (mat dans fördrikn)
frockcoat
smink, hår,
fotograf
snart inbjudningskorten
festprogrammen (endast om gästerna kvar)
prästen och kyrkobladet
Kvar
Jag ska byta klänning så jag ska sälja den gamla och sy upp en ny!
bilen mellan kyrkan och lokalen
blommorna
vi ska gifta oss i finja i skåne. -
Ja just det! Fotograf är också klart!
-
snuff
När skickade ni ut inbjudningarna ??!
När har ni andra skickat ut inbjudningarna ?? / eller när ska ni skicka dem...?
-
Vi gifter oss 3: september. Tänkte skicka ut inbjudningarna i mitten av maj. Har jättesvårt att krympa gästlistan, därför drar det ut på tiden... Trodde inte att det skulle vara så svårt att begränsa sig, men det är det!
Annars är klänning, frisör, tärna, bestman, kyrka, festlokal och fotograf fixat. -
Sept-05, Vi skickade ut våra inbjudningar några dagar innan påsk har jag för mig. Vi hade ett väldigt kort OSA datum, bara 3 och en halv vecka, men eftersom vi gifter oss utomlands ville vi veta snabbt hur många som skulle komma med. Nu är det 65 gäster som tackat Ja.. så vi blir ett helt gäng! Det kan kanske tyckas lite taskigt att ha så kort osa tid, men ett måste eftersom flygblijetter samt hotellrum tar slut snabt, och detta har vi hjälpt gästerna att fixa med.
Hur gick det föresten när du tittade på den där festlokalen? var den bra?
//Snuff -
Hej alla glada septemberbrudar!
Jag gifter mig den 3 september, i en liten by utanför Arboga. Är 22 år (snart) och blivande maken är 30. Har hittils:
*Gjort klart (nästan) alla inbjudningar
*Bokat kyrka, festlokal, catering, fotograf och band
*Påbörjat placeringskort
*Beställt hindersprövning för att skicka in nästa eller nästnästa vecka
*KÖPT KLÄNNING*jipppieeeeee*
*Köpt underkjol, strumpeband, halsband och örhängen, samt väska som ingick till klänningen
*Beställt vigselringar, en i guld med 5 vita diamanter till mig o en vanlig slät i guld till honom.
Hmmmmmm, ja det är nog allt än så länge!
-
Just ja, salongen som ska fixa frisyr, makeup o naglar är också bokad
-
snuff
Aha, ni ska gifta er utomlands ! Då förstår jag ju. Jag kände mig nästan lite stressad med inbjudningarna...
Vart ska ni gifta er då ? Blir ju nyfiken. Hur många har ni bjudit totalt ?
Ang.festlokal så har vi insett att vi inte har flyt... Jösses !!Jo, vi skulle till lokal nr.2 i fredags och prata igenom lite detaljer, möblering och meny. Min sambo hade pratat med dem i telefonen och prel.bokat stället till vårt datum. När vi kommer dit så klämmer de fram efter ett par minuter att de redan är bokade och inte kan ta emot oss... Han skyllde på att receptionisten hade missat den andra bokningen som redan fanns när vi prel.bokade...
Så det var bara att vända på klacken å ta nya tag !!
-
3 sep!
kyrka
inbjudningarna skickade
maten
lokalen smink
hår
solister
in o ut marsch
båttur efter vigsel med skumpa o snittar
rummen till alla 100 gästerna
klänning