• TärnanMalin

Ljust ljust läppstift

Var kan jag hitta ett läppstift i samma färg som tjejerna på denna sidan har?

www.style.com/fashionshows/collections/F2004RTW/detail/thumb/MKORS

(funkar inte sidan så prova igen)

Alltså ett ljust is-rosa läppstift utan "fjortis-skimmer".

Jag har letat i nästan ett helt år efter ett sådant läppstift, men inte hittat något. Alla läppstiftsfärger är mörkare.

Om någon har tips så skulle jag bli superglad!

• Svar på tråden Ljust ljust läppstift
  • TärnanMalin

Guldfisken - problemet med läppglans är att de knappt ger färg! De ser ut att de en sån härlig isrosa färg, men när man tar det på läpparna så syns det nästan inte alls :( Bara genomskinligt.

• LisaML

Idomin-salva kan med funka, det ger ju ett isigt intryck.

• Sandi99

Nivea plåtburken är mer som en salva eller ja, det är en niveasalva. Lite tjockare, inte lika tjock som idomin. Den brukar finnas vid handcremerna på större varuhus. Det finns en annan sort som är vit med blå eller röd text. Min storasyster använde alltid den till läpparna in the 80's!

• TärnanMalin

LisaML - Det låter som en riktigt bra idé, tänker definitivt prova den. Fast bäst av allt hade det varit att ha ett läppstift, som man smeta på när som helst under en utekväll.

Alltså, jag nästan skrattar åt mig själv just nu. Försöker hitta en produkt som bara finns i mina drömmar! Kanske dags att bli lite realistisk, hehe...

• MakeupAlley

Köpte idag en Loreal Glam Shine Juice i färgen Baby. Men innan dess har jag på make-up-store cover all mix. och massvis med läppglans.. blev helt ok faktiskt

• LisaML

Du, vem har lust att vara realist, det är ju alltid så mycket bättre inuti huvudet än utanför. Man letar och letar efter den perfekta kavajen, den perfekta nyansen på läppglans som är precis en blandning av no 53 och 57, men absolut ingen av de två var för sig osv osv. Sen, innan man vet ordet av, så är det man letat efter i månader helt plötsligt ute och man kliar sig förvirrad i huvudet och undrar vad som hann hända medan man letade? Jag lovar att vi alla letar efter något, nu kanske det har löst sig för din del för denna gång. Kommer du på något annat så kan du ju återkomma!

• Sandi99

Kolla annars vilken make de har använt till Mikael Kors visning? Har Du kollat hans hemsida? Kanske är sponsrat av ngt märke eller tvärtom? Man kan alltid skicka ett mail till style.com de gör ju sajten för att sälja...

• MakeupAlley

For the lips, try a candy-colored pink gloss. Use Smashbox's Smashing Pout Lipgloss for lighter skin or Chanel Aqualumiere SPF 15 Lipcolor in Key West with Becca Gloss in Cassis over it for a beautiful sugary lavendar for darker skintones.
    Här är det Michael Kors makeupartister som berättar vad de har på tjejerna..

• TärnanMalin

Tack för alla tips! Ska prova dem imorgon!

Imorgon bär det iväg till kicks, ska kolla igenom deras chanel-sortiment (och mikael kors ifall de har nån :)... Och alla andra sortiments läppstift för den delen, hehe...)

Nu ska jag sova. Godnatt allihopa :)

• vixen not a tramp

På baksidan av senaste Cosmo gör loeral reklam för läppstiftet satin collection som ska ge en sidenmatt effekt. Modellen har en mörk färg men jag kan tänka mig att det måste finnas i riktigt ljusa färger oxå. Finns i 6 nyanser.
    Hoppas du hittar nåt bra!

• SYL

anvand foundation pa lapparna innan sa ditt egen roda lappfarg inte lyser igenom.. jag har ett lappstift fran clinique som heter real pink som ar fint pa mig!

• Xena

FACE har ju matta läppstift i en mängd färger.

• plommon1

Jag har ett som ser PRECIS ut som det på bilden.
    YSL nr 1. Det med svart "lock" och YSL loggon i vit. Sitter bra och är skönt på läpparna. Färgen är som sagt exakt som den på bilden.
    Lycka till.

• Choklad och nötter

Tror plommon 1 menar samma läppstift som jag tänkte rekomendera!
    Det blir precis som på bilden bara man grundar rätt. Använd gärna en grön korrekturfärg på läpparna först så de inte lyser igenom stiftet. Face har ett grönt stift för läpparna som är jättebra att använda när man vill få läpparna ljusare.

• Blå

Helena Rubenstein har ett läppstift som heter något med Velvet och som ger en sammetseffekt på läpparna. Jag har det i ljusrosa. Inte ett glitter så långt ögat når.

• Lina L

Lancomes Juice Tubes i färgen Baby Doll borde verkligen passa dig perfekt!!

• melie

Dior vet jag har flera läppstift i ljusa nyanser. Jag använder själv dom.

• anne på grönkulla

Du kanske har fått detta tips eller tycker det är fel färg, men iallafall!:

Köpte Damernas Värld nummer 5 idag. På s 5 i skönhetsbilagan som kom med har en tjej ett nästan hudfärgat läppglans, inte glansigt. Det står att det är Lancomes Star Gloss nr 022 men det kanske finns i fler & mer skära nyanser? Det kostar 190 kronor står det.

• pärlsocka

Varför inte prova zinkpasta?
    finns på apoteket för en tjuga.
    Jag anänder det när jag vill ha rikritgt ljusa läppar och genomskinligt läppglans över för fukt.
    dessutom är zinkpasta bra solskydd för läpparna

Svar på tråden Ljust ljust läppstift