• TärnanMalin

Ljust ljust läppstift

Var kan jag hitta ett läppstift i samma färg som tjejerna på denna sidan har?

www.style.com/fashionshows/collections/F2004RTW/detail/thumb/MKORS

(funkar inte sidan så prova igen)

Alltså ett ljust is-rosa läppstift utan "fjortis-skimmer".

Jag har letat i nästan ett helt år efter ett sådant läppstift, men inte hittat något. Alla läppstiftsfärger är mörkare.

Om någon har tips så skulle jag bli superglad!

• Svar på tråden Ljust ljust läppstift
  • Majlo

Har du kollat ifall Oriflame har något? Där kan man hitta en del "udda" i sortimentet.

• TärnanMalin

Nope, ska genast göra det :)

Läste att någon sålde oriflameprodukter i nåt inlägg... du får gärna berätta om det finns något läppstift i den nyansen jag vill ha :)!

• Majlo

Jag är verkligen ingen expert , men jag gissar att de har en hemsida..? Du kan googla efter dem.

• TärnanMalin

Är inne på den nu :)
    Men problemet är att de flesta läppstift har det där fjortisglittret! Det förstör hela "looken" tycker jag... Läppstiftet ska liksom inte ha pärlemorsskimmer, inte heller glitterkorn. Det ska bara vara enkelt frost-rosa!
    Känns som jag borde ge upp...
    Finns det något annat alternativ med denna färg, istället för läppstift?

• Majlo

Jag har en cremeögonskugga som blir jätteljus. Den är i och för sig ett par år och var en sån där riktigt billig sak från H&M.

• Sandi99

Prova o blanda nivea (plåtburken) med rosa eller röd puderögonskugga... Nej, vad heter sån "lös" ögonskugga??? Hjärnsläpp. Iaf. LÖs ögonskugga med burknivea?? Lite pöl med kans värt det? Lycka till!

• Guldfisken

Jag har sett en av Lancomes Juicy Tubes som har just den där rosa färgen men som inte ger ett sånt där fjortis-rosa frostat skimmer.

• Lina L

Men guuuud vilka snygga kläder tjejen har!! Åhh.... Jag vill vinna på triss

• TärnanMalin

Majlo - Har provat cremeögonskugga faktiskt, men det blev ett sånt här fjortisskimmer som jag inte vill ha! För att det ska bli utan ett sånt skimmer, måste läppstiften nästan vara i samma konsistens som ett täckstift. Men det existerar bara i mina drömmar :(

Sandi99 - Din idé låter intressant! Men vad är niveas plåtburk för något? Är det ett läppglans?

• LisaML

Som jag uppfattar det är du ute efter ett helt matt läppstift i den nyans som finns på bilderna? Jag har sett att en del make-up artister använder något slags täckande make även på läparna för att åstadkomma looken. Tex make-up-store cover all mix. Måla på den på hela läpparna, sen kan du badda på lite lätt med ett rosa rouge. Christian Dior har riktigt ljusrosa UTAN skimmer, något som annars ingår i nästan all make-up. Jag vet inte om detta funkar, men jag har lite diffusa minnen av att jag sett något sådant genomföras med gott resultat, det kan väl vara värt ett försök!

Svar på tråden Ljust ljust läppstift