Har ätit typ 8 olika sorters p-piller, Trinordiol, Desolett, Follimin, Follinett (eller nåt sånt), Diane, Yasmin plus ett par andra jag inte ens kommer ihåg namnet på (en var typ 3 ggr starkare än normalt eftersom jag blödde rätt mycket under hela cykeln).
Iaf, har som ni förstår haft en massa problem med p-piller, mellanblödningar etc. I slutet, efter att ha ätit i ca 11 år, fick jag nog av att må kasst. Migrän fick jag en gång i månaden (en massiv en), sexlust som bara miskade mer och mer, humörsvängningar och allmänt skumma känslor. Så jag gick till läkaren och sa att jag ville ha spiral istället.
P-stav eller spruta var inte ett alternativ eftersom jag hade mycket finnar och hormonhalten fortfarande var så hög. Det var ju just hormonerna som jag ville slippa.
Så det blev hormonspiral. Jag ville inte ha kopparspiral eftersom man blöder mer och det inte är så säkert (min mamma blev gravid med lillbrorsan då hon hade kopparspiral). Och hormonhalten är så låg med hormonspiral eftersom den verkar lokalt. Dessutom är det bara ett hormon iställer för två som det är i p-piller.
Iaf, är hur nöjd som helst. Migränen försvann direkt och jag har haft typ 3 icke-massiva attacker på snart två år. Och ingen mens!!!!! woohooo!!!
Humöret stabiliserades och sakta men säkert har sexlusten kommit tillbaka!! Woohoo igen
Visst gjorde det ont att sätta in den (jag har ej fött barn) men det var en kort smärta och helt klart värt det. Jag var även lite avigt inställd (minst sagt) till att ha ett främmande föremål i livmodern, men efter ett par veckor var det hur naturligt som helst och inget jag tänker på.