• Tine

Gränsen för otrohet??

Den här diskussionen kanske har varit uppe förut. Men jag undrar vart Du drar gränsen för otrohet?

Jag vet inte riktigt själv vart jag drar gränsen. Det beror nog lite på omständigheterna.

Sen undrar jag ochså hur dom par som har ett "öppet" förhållande får det att fungera.

Mycket funderingar idag!!

• Svar på tråden Gränsen för otrohet??
  • Forsfors

Jag håller med halstabletten.

• Påsen

Min exsambo, talade om för mig att han tyckte det var helt okej med ett öppet förhållande.. Om det innebar att HAN fick träffa andra, eftersom HAN hade ett större sexbehov än vad jag hade just då.. Jag frågade, om han tyckte att det var okej med ett öppet förhållande "för alltid", och det var det, vilket han alltid hade tyckt.. När det här hände, hade vi varit sambos i nästan ett år, och tillsammans ytterligare ett halvår, och jag hade inte hört ett ljud om det.. Eftersom jag inte vill dela min pojkvän med någon annan, så tyckte jag ju inte det var okej, packade en väska och drog.. Dock, gör det mig inget om andra har ett öppet förhållande, men, det kan ju vara ganska bra att upplysa partnern om att man tycker/vill ha det så, gärna INNAN man förlovar sig och hela faderullan...

• 11 juni 2005

Saker jag inte skulle kunna tänka mig att göra då min respektive är närvarande.

• dala82

11 juni 2005
    Ett jättebra svar!!

• Tolin

Tyckte också 11 juni 2005 svar var klockrent!

• dala82

Fast jag skulle inte säga att min kille varit otrogen om han flörtat med ngn. Beror förstås på hur mycket, men jag menar flörta det gör ju nästan alla. Självklart skulle jag inte vilja se när han gjorde det!!! Jag skulle bli arg, men inte säga att han varit otrogen! Någon annan som tycker annorlunda?

• dala82

Beror förstås också på vad man menar med att flörta!

• Tolin

Nej, jag håller med dig dala82. Är själv en flörtis och de ränderna är svåra att tvätta ur. Skulle som du inte vilja se det, men jag vet ju att jag kan flörta utan att mena något med det så varför skulle inte han få göra det.

• dala82

Precis Tolin! Jag kan också "vardagsflörta" utan att över huvud taget mena ngt med det! Så varför bli arg och kalla det otrohet när han gör det! Men det beror ju som sagt på hur man är själv!

• anne på grönkulla

Tycker också att 11 juni 2005's svar var klockrent.

Men vet med mig att jag själv ibland ligger & slirar på den gränsen... - flörtisränderna är svåra att tvätta ur och har ibland en "hårdare" jargong mot t ex killar på jobbet (utan att det nånsin går över gränsen eller att vi som är inblandade vet precis var gränsen går och jag är med och upprätthåller den stenhårt) än vad min blivande ska behöva se & höra. Otrohet är det defintivt inte, men onödigt att visa upp inför honom ändå.

De tigrarna... (de med flörtisränder, alltså )

Svar på tråden Gränsen för otrohet??