julibrudar i jämtland
Hejsan!
Är bara lite nyfiken på vilka ni andra är som ska gifta sig kring östersund.
Inte långt kvar nu....nervöst!
MVH INgurr
Hejsan!
Är bara lite nyfiken på vilka ni andra är som ska gifta sig kring östersund.
Inte långt kvar nu....nervöst!
MVH INgurr
Hej Ingurr;
Jo vi har också fått reaktioner på inbjudningarna fast vi bjudit så många... Mest reaktioner kommer från de som inte får ta med sina barn. Men det har jag hört är vanligt tyvärr... Vi har valt en barnfri dag bortsett från små ammande barn.
Inget att bry sig om, låt dem prata
Nä, nu måste jag till jobbet. Vi hörs!
Ja, just det.. vi är 32 och 25.
Kramis
Vaddå kommentarer om att de inte får ta med barn!? Det är ert bröllop. Om ni inte vill ha ett barnkalas så är det väl upp till er. För oss skulle det aldrig funka med barn. Vi vill ha en riktig röjig fest och nästan alla kompisar har minst ett barn (även vi). Om man har en massa barn som låter under talen så blir det ju inte samma stämning och så måste åtmintone en förälder oftast gå hem tidigt.
Jag tror i alla fall att de flesta av våra vänner uppskattar att vi inte bjudit barn. Kan vara skönt även för de som har barn att komma bort själva. Vår 1,5-årige son, syskonbarn och ammande är undantagna.
Annorlunda;
Ja tänk om fler tänkte som du
Vi har fått många kommentarer om att "barnen blir besvikna", "de gör ju ingen skada" osv.
(Har du någonsin hört ett barn be om att få gå på bröllop?)
Vi vill också ha lite röj och dessutom få mysa och njuta av tal under middagen. Det finns ju inget tråkigare än när det är stök och spring runt om.
Men det här är tydligen nyheter för många av våra släktingar.
Ammande barn självklart undantagna...
Bryr mig inte så värst faktiskt. Vi har bestämt oss!
Hallens brud, vart köper ni bakelserna ifrån och vad får ni betala per st?? Vi har också bestämt oss för bakelser men vi vet inte vart vi ska beställa dem än. Vi provåt moussebakelser från törners men de kändes inte rätt för oss.
Vi har även bordsdekorationen kvar, annars är det mest fixat (tror jag
Eyeore;
Hej, ja nu har vi sån tur att en god vän kommer att baka dem till oss. Tur att det inte är jag säger jag bara med ca 90 bakelser
Det blir en "aftereight" bakelse med nån syrlig vit "smörja" på toppen.
Som du märker är jag inte så bakkunnig tyvärr.
Kan du inte prova att önska att bageriet/cateringen gör den bakelsen ni vill ha?
Vi kommer bara att betala för ingredienserna tur som vi har
Vi gifter oss "någonstans i Jämtland" den 16 juli. Vi bor på Frösön, men har inte valt Frösö kyrka till skillnad från många andra brudpar
Jonnes brud:
Vilken kyrka har ni valt undrar nyfiken Hallenbrud
jag halkar in lite på eran sida (skall inte gifta mig förren i december) jag undrar om ni har beställt blombukett än? Isåfall vart och hur mycket kostar det?
Cissilla;
Hej! Tappade bort dig på vår tråd "Brudar i Jämtland"...
Jag beställde mina blommor i Järpen på "Åredalens blommor". De var jättegulliga och tillmötesgående. Jag hade en bild av hur mina blommor skulle se ut och de skulle göra sitt yttersta för att det skulle bli exakt som jag ville.
Kanske blir det långt för dig? Minns inte var du skulle gifta dig.
Kramis
jag kommer att gifta mig på Frösön så det blir nog lite långt, men tack ändå.
Ja, just det. Men ändå så att du får en riktlinje, jag betalar ca 1000 kronor för buketten samt fyra tärnbuketter och corsager till brudgummen och bestman.
Lycka till!
Det verkar ju som ett jättebra pris. ps. nu har jag varit in på "brudar i jämtland..." igen, tack för påminnelsen
När var det du skulle gifta dig, det börjar väl närma sig?
Cissilla;
Jag har svarat dig på vår andra tråd.
Kramis
Hallens brud:
Jag är hemlighetsfull Ingen vet om att vi ska gifta oss än. Det kan vara så att det finns folk här inne som vet vem jag är
Jonnes brud:
Aha
Ja då ska jag inte vara nyfiken mer. Hoppas att det går bra med planeringen då i all hemlighet!
Kramis
Hej alla!!
Jag är ny på detta, så jag skrev på fel ställe tidigare, hi, så det blev ett nytt "formum"!!
Hur som helst så kan jag tipsa om fotograf/filmning till vigseln, och det är Mediaverkstan i Östersund. Adress: web.telia.com/~u63114480/
Jag ska själv gifta mig i februari, så det är ett tag kvar, men ändå mycket att fundera på och förbereda!
Hallen brud:
Vad kostar det per kuvert på FOOD Catering?? Vad ingår då??
Jag håller som bäst på och kollar upp cateringföretag, och tycker att det är så svårt, speciellt när man inte är miljonär!
Må så gott!
Brunkullan:
Hej vad kul med en till kompis!
Vi skriver mest i den tråden som heter Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2 under Vår Månad. Så välkommen dit istället
Vi tar buffe från Food Catering och den vi ska ha kostar 195kr per person.
Titta på www.foodcatering.se så har du deras fullständiga menyer.
De e supertrevliga så du blir säkert nöjd!
Jag gifter mig den 6 augusti i Hallens kyrka så det e planering på hög nivå nu. Bor i Stockholm så det e på distans o lite svårt ibland.
Hoppas vi hörs igen i den andra tråden!
Välkommen
Hej igen!
Hallen brud:
Jag hittar inte tråden "Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2"....!??? Jag ser bara en tråd som heter "brudar i Jämtland/Härjedalen", men inte del 2......?? Det finns ju inte så mycket att välja på heller, så jag förstår inte...!
Vill gärna vara med och chatta lite!
Hej brunkullan, brudar i Jämtland/Härjedalen del 2 finns på område "alla", det är kanske så att du söker enbart på Östersund?
Brunkullan:
Precis som Klok skriver så måste du söka på område "Alla".
Det var jag som startade tråden och i och med att det var brudar även i Härjedalen så ville jag inte skriva enbart Östersund.
Hoppas du hittar dit!
Välkommen