• ingurr

julibrudar i jämtland

Hejsan!
    Är bara lite nyfiken på vilka ni andra är som ska gifta sig kring östersund.

Inte långt kvar nu....nervöst!

MVH INgurr

• Svar på tråden julibrudar i jämtland
  • Hallen brud

Hej,

Ska förvisso inte gifta mig förrän den 6/8 men dock i vackra Jämtland I Hallens kyrka närmare bestämt.
    Min blivande är från Hallen men vi bor i Stockholm.
    När och var ska du gifta dig?

• Eyeore

Gifter mig i marieby kyrka den 18 juni.

• ingurr

Hallen brud:
    Vi skall gifta oss i Häggenås kyrka den 23 juli. Sedan skall vi ha festen på hov, jamtli.
    Har du kommit långt i planerandet?
    Hallens kyrka förresten, den är ju väldigt vacker, och i augusti också, jämtlands finaste månad....

MVH Ingurr

• sussilull

Gifter oss den 23/7 i rödöns kyrka och sen fest på bygdegården

• ingurr

Hur långt har ni kommit med planerandet?
    Catering, frisör m.m?

• Hallen brud

Ingurr:
    Jo jag är lycklig över att få stå brud i vackra Hallens kyrka Och förra året den 6:e augusti hade vi 30 grader varmt då vi träffades min blivande och jag... Så har vi tur så får vi lika bra väder på bröllopet.
    Inbjudningarna är ute och vi har fått en del svar, det är skoj!
    Planeringen rullar på men jag måste nog ta en bröllopspaus för nu drömmer jag om det på nätterna
    Allt det stora är klart såsom catering, lokal, kläder, fotograf, musik och så. Det är nog mest småsaker kvar faktiskt. Lite meckigt är det allt att planera på distans men det går.
    Hur går det för er?
    Hov har jag hört mycket bra om, hoppas det blir lyckat!

• Annorlunda

Vi gifter oss i Hackås kyrka i början av Juli och det vi har kvar bl a är vår transport och någon som kan sjunga i kyrkan. Att det ska vara så svårt att fixa!!!

• ingurr

Hallen brud:
    Ni har ju kommit väldigt lång tycker jag.
    Vi har kvar att boka frackar till marskalkarna samt klänningar till tärnorna, men ska nog fixa det till veckan.
    Sedan bland det viktigaste.... vi har inte fixat bröllopstårtan. Har ni gjort det.
    Vi har ett litet problem överlag. Vi bor i sundsvall, men skall som sagt gifta oss i östersund. Så vi får bara lita på att det vi bokat och fixat är ok.
    Hur mycket gäster skall ni ha?

MVH Ingurr

• Hallen brud

Hej Ingurr,

Jodå det känns som om det mesta är på gång och det är skönt.
    Jag vet, det är frustrerande att planera och sköta allt på distans - tänk om nåt inte fungerar....
    Vi ska inte ha en traditionell tårta utan bröllops bakelser istället. Men de skall placeras i en tårtställning så att det ser ut som en tårta. En bakelse till varje gäst och mellan dessa kommer det att ligga fullt med prästkragar. Vackert hoppas jag och gott
    Vi har bjudit 102 gäster men hur många som kommer är oklart ännu. OSA är satt till den 1/6.
    Hur många gäster ska ni ha?

Kramis

• ingurr

Hallen brud:
    Vilken grej.....bakelser istället för bröllopstårta, det kommer nog att bli väldigt vackert och speciellt.
    Vi har bjudit 57 st, men har OSA till även vi 1/6. Det blir en mellan storlek på vårat bröllop. Vi är väldigt unga 22 och 23, så vi bjuder inte så värst mycket vänner, mest släkten. Nu såhär i efterhand när inbjudningarna är ute, så ha man ju fått höra vissa kommentarer från folk som inte är bjudna. Men, men inget att bry sig om, känns inte som "bekanta" har något på bröllopet att göra. Hur gamla är ni?

MVH Ingurr

Svar på tråden julibrudar i jämtland