• Moulin

    Träff i Umeå tråd nr 3

    Det verkar lösa sig på jobbet så att jag nog också kan komma i alla fall! Får dock jobba över lunchen, så det är bäst för er att det är värt det... Nä, det blir säkert trevligt, och kan jag inte komma i alla fall så får ni ha det så kul. Station 15.00... Tror ni att ni vill sitta ute eller inne idag?

  • Moulin

    Tack för i går ni som var där! Tyckte att det var trevligt och kul att träffa några nya ansikten. Och kul att höra på vad ni sysslar med de sista skälvande veckorna, så man får veta vad som komma skall! Blev så inspirerad att jag gick direkt till Högtidskläder och fick för mig att för första gången prova ett par brudklänningar (och blev i och med det nästan sen till att träffa fästmannen)...

    Skulle vara trevligt att ses igen någon gång. Varför inte på en uteservering med en kall öl (eller kanske cola för vissa ) och kvällssolen i nacken?

  • Moulin

    Hetta: Jag TYCKTE väl att jag inte hade sett någon "Mjölk"!

  • Moulin

    Lenchen: Skojjar du att det var kul! den första klänningen jag prövade måste ha varit storlek 40 eller 42 (själv är jag 36/38) och var inte särskilt speciell alls så här i efterhand, men jag blev ju nästan tårögd ändå när jag väl stod där... Funderade faktiskt på att köpa den och sy in den, så fin tyckte jag att jag blev! Men jag kom på att det nog bara var speciellt för att det var min brudklännings-oskuld som försvann... Jag hade nog velat köpa vad jag än tog på mig...

    Nästa var lite bättre i storleken, men hade en liten reva tvärs över magen. Hindrade inte att jag skulle börja fundera på att ha den också... Jag är ju galen!

  • Moulin

    Och, måste jag bara tillägga - dessa impulser TROTS att jag redan har "bestämt" mig för en klänning som jag ska sy upp. Jisskors.

  • Moulin

    Ja, vad är det som gör att man glömmer allt annat när det kommer till sånna saker? Var ju och provade lite vigselringar också. Alla de hade var verkligen INTE vad jag hade tänkt mig, men nog skulle jag kunnat köpa varenda en jag trädde på fingret där och då!
    Callimillae, vad blev det för en klänning till slut då?

  • Moulin

    Callimillae: Ja, jag har hittat ett par klänningar på samma tema. Den kommer nog att bli ganska "mjuk" och romantisk. Jag vill i alla fall ha två lager, det övre lagret ska vara typ genomskinligt (vet inte om tyget kanske heter organza) och draperat. Har hittat en utan axelband och en med band som gåt liksom längst ut på axeln och blir en v-ringning (omlott). Svårt att förklara... Båda hade en tygros också, men det vet jag inte om jag ska ha det.

    Nu kommer min karl och säger att jag har utvecklat ett skrämmande beteende (är inne på BT hela tiden) Får lov att avveckla mig härifrån för en stund då...

  • Moulin

    Callimillae: Njae, inte riktigt. "Min" klänning är lite annorlunda än de jag har hittat på Kiks hemsida. (Även om jag tycker att klänningen till höger i annonsen på den här sidan är supertjusig!) Om du går in här:

    www.sanpatrick.com/site2005/entrada_index.asp

    och klickar på "Barcelona" i listen till vänster och sedan på klänningen längst nere till höger. Den klänningen är inte precis som jag vill ha den, men ganska snarlik. Flera lager och draperat.
    Har du någon bild på din klänning? Den låter jättefin den också. Jag tycker nästan att de lite enklare varianterna är finast, åtminstone föreställer jag mig att de är det på mig. Jag skulle känna mig för fin och obekväm i de allra pråligaste, tror jag. Även om man har sett vissa enorma skapelser som man skulle kunna dö för...

  • Moulin

    Hetta: Hoppas att den kommer snart då! Spännande att se!! Hur sa du, var den specialsydd åt dig i Kina eller? Hur ser den ut?

  • Moulin

    Callimillae: Äh, huvudsaken är ju att man hittar nån man trivs i! Kommer förresten på, när du säger det, att jag inte heller vet var "min" klänning är från! När det var nybestämt att vi skulle gifta oss toksurfade jag för att hitta klänning, frisyr och bukett. Jag laddade hem några bilder, men var de är ifrån? Ingen aning!

    Hetta: Tack, tack! Kul att andra också tycker om dtuket! Nä, om jag skulle sy den själv skulle det bli totalkatastrof! Så jag ska låta någon annan få den stora äran... Förmodligen kommer det bli en sömmerska i Röbäck som tar 190 kronor i timmen, tror jag. Om jag inte hittar någon som är billigare. Men jag har faktiskt tänkt ta en extra sväng i bröllopsbutikerna i Bulgarien när vi far dit i början av augusti. Om jag hittar någon som faller mig i smaken och inte är särskilt dyr, så känns det lättare att köpa en. Men helst av allt vill jag förstås sy den!

  • Moulin

    Och Hetta: Jag glömde ju att säga att din klänning var jättefin också! När jag såg den mindes jag ju att du hade beskrivit den på träffen, den var ganska precis som jag föreställde mig. Men hur hade du gjort, beställt den från Kina? Sydde någon upp den där? Vad kostade det?

Svar på tråden Träff i Umeå tråd nr 3