Jaha, ja. Ja, i KL tycker jag det var mysigt att bo i/nära China Town så det där Swiss-hotellet som rekommenderades ovan kan säkert vara bra. Jag var på Penang, där ska man bo på stranden Batu Ferringi beach, se till att hotellet verkligen ligger där och inte ett par km ifrån för där finns inte andra resturanger osv. Kan rekommenderas, fanns jättemånga bra hotell där så det är bara att välja. På lankgawi bodde jag i södra delen av ön, tror det hette Pantai Cenai (själva stranden, alltså), där fanns också flera hotell. Endel hotell på Langkawi ligger mera enskilt och det tycker åtminstone jag inte är så kul, men det är ju upp till var och en. Jag trivdes på båda dessa ställen. Sen var jag på östkusten och åkte också till Tioman island (se även tråden "nu har jag varit på borneo). Tioman tyckte jag var lite överskattat, hade kanske för höga förväntningar. Det som är lite skillnad är att västkusten är mera "modernt" och östkusten mera muslimskt, endel ställen säljer tex inte alkohol. Men jag tyckte alla var trevliga och det var jättelätt att resa runt i landet, speciellt när nästan alla pratar engelska (det är svårare att resa runt i Frankrike!). Kommer inte på nåt mer nu, men fråga om du vill!