Hej,
Tja, det har jag faktiskt inte tänkt på. Jag tror nog vi tar ryggsäckar, men jag vill gärna bo lite bättre nu när det är bröllopsresa och allt! Vi ska åka i mitten av maj för 3 veckor. Ja, ett par nätter på varje ställe, vi har inte planerat så noga. Idealet är väl om man kan bo åtminstone 3 nätter på varje hotell för jag tycker det är lite jobbigt att åka runt för mycket.
Anledningen till att jag nämnde mrjet är att jag har ett speciellt hotell jag vill bo på första nätterna och jag har kollat vad det kostar på många olika siter. Det kan variera jättemycket. Det var billigare på mrjet än på hotellets egen webbsida. Sen vet jag förstås inte vad det skulle kosta om vi bara dök upp och ville bo där (som jenjo föreslår), men då riskerar man ju att det inte finns plats osv och det är ju trist om man satsat på ett speciellt ställe.
Samtidigt vill man ju inte ha för mycket bokat för man kanske ändrar resplanerna när man kommer fram!
Det ska inte vara regnperiod i augusti, vad jag förstår. Många hotell jag tittat på blir dyrare just efter den 15:e juli, kanske är det högsäsong i augusti, i alla fall på Borneo.