Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Noli: Då får ställa precis vilka frågor du vill:) Om ni bara Vill ha astillbe i bordsdekorationerna och inte nåt arrangemang så skulle jag beställa astillben buntvis från floristen. Köper man hela buntar så får man rensa och snitta själv och då brukar man kunna få dem till ett bättre pris :)
Hur länge håller sig en bukett fräsch förresten? Nu har jag beställt en, ska hämta den vid 12 och vigseln är vid 13. Visst borde den inte bli jätteful på en timme?
Hej!
Jag träffade min frisör nu i veckan och vi pratade om att ha blommor i frisyren. Det ska vara vita blommor, som inte är så stora (inte större än en femkrona), och de ska hålla hela dagen. Gifter mig i slutet av augusti. Vilka blommor kan hålla sig fina en hel dag under de förutsättningarna?
Ska jag köpa dem dagen innan och sätta dem i vatten med näring, eller hur får jag dem att hålla?