• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    Rin skrev 2013-07-24 20:50:14 följande:
    Tack för tipsen Sara.
    De var så lite så :)
  • Sara1991
    Josiie100401 skrev 2013-07-25 20:52:10 följande:
    Jag har en fråga! Vet du vad dessa är för kvistar samt blommor( kan vara samma iofs)?

Hej :) Kvistarna högst upp är väldigt svårt att se när bilden är så suddig så vet tyvärr inte säkert vad de är , ska fundera lite till . Dem mindre blommorna är iallafall en orange wanda orkide :)
  • Josiie100401

Tack! Finns det någon/några blommor du skulle rekommendera som alternativ till dem? Och kvistarna, finns det några grenar med någonting på att få tag i i mitten av oktober?

• Sara1991
    Josiie100401 skrev 2013-07-25 21:35:22 följande:
    Tack! Finns det någon/några blommor du skulle rekommendera som alternativ till dem? Och kvistarna, finns det några grenar med någonting på att få tag i i mitten av oktober?

Är det färgen som är de viktigaste eller stilen på blomman och kvisten ?:)

• Sara1991
    Josiie100401 skrev 2013-07-25 22:11:06 följande:
    Vi har temat höst så gärna de de färgerna!

Fina blommor i de färgerna är : Germini , gerbera , rosor, liljor och nejlikor :)

Jag gillar germini personligen . Finns i väldigt fina knalliga färger och brukar finnas till väldigt bra pris :)

• Marisol330

Hej! Jag har en torkad brudbukett hemma och skulle vilja veta om man kan köpa nåt som man kan ha den lutande i/mot eller som håller upp den???
    Tänkte mig nåt slangbella aktigt lixom som man ställer den i på nåt vis?? 

• Sara1991
    Marisol330 skrev 2013-07-26 09:50:07 följande:
    Hej! Jag har en torkad brudbukett hemma och skulle vilja veta om man kan köpa nåt som man kan ha den lutande i/mot eller som håller upp den???
    Tänkte mig nåt slangbella aktigt lixom som man ställer den i på nåt vis??
    Hej :) Nåt liknande har jag aldrig sätt eller hört talas om . Är de inte lättare och finast att ha buketten i en fin vas istället ?:)
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)