• majjja

    Vi med små bröllop

    I denna tråd kan vi som planerar mindre bröllop, med under tjugotalet gäster, diskutera och utbyta tips med varandra. 
    Många andra trådar handlar om större bröllop och det jag saknat är en tråd för oss som har färre antal gäster. 
    De mindre bröllopen finns ju i alla varianter och det vore kul att veta hur just ni ska göra :) 

    Själva ska vi ha ett tebröllop i april med vigsel i kyrkan. Närvarande är vi, våra 4 barn, våra 2 bästa vänner och fotografvännen som även fotar oss. 
    Efter vigseln har kyrkan hyrt ut sitt ruskigt söta lilla bibliotek där det finns plats för oss att äta/fika. Där dukar vi upp fingersandwiches, små kakor, lite ostar, kanske scones och så en bröllopstårta i format mindre då vi inte är så många. 
    Sen på kvällen går vi på restaurang och lyxar till med en jättefin restaurang. Barnen är hos barnvakt över natten och vi traskar iväg till vår bröllopssvit. 

    Så välkomna in och berätta gärna om hur ni tänker på er stora dag! 

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-12 13:03
    Eller ja, inte exakt under 20-talet gäster men där i krokarna. :)

  • Svar på tråden Vi med små bröllop
  • Ebbaa
    majjja skrev 2013-02-26 23:17:04 följande:
    Ebbaa åh så fin, den där sista var ju underbar
    Ja, det är min nya favorit, tror jag skall ha en sån faktiskt.
  • VI20130831
    Ebbaa skrev 2013-02-26 22:42:05 följande:
    Haha Ja :) Den va väldigt fin. Hittade en annan när jag höll på att söka efter liljekonvaljer åt majjja.
    Tror detta är min favorit hittills, visar sig att man kan hitta nya grejer när man söker efter något helt annat åt någon annan. Denna hade ju inte liljekonvaljer så det var ju fel att den poppade upp men bra för mig ^^


    Åh så fiiiin! Jag har tittat på liknande..nåt sånt kan det absolut bli för mig med...!
  • Jeanette08

    Håller på att bli tokig på BT, lyckades ju lägga upp en bild här ovan men det var 1 av minst 10 försök.


    Färsökt lägga upp bild i en annan tråd också men det går inte, läste ett inlägg igår om att dte var fler som har problem....


     


    Har hittat inspiration till vad jag vill ha, kommer med bilder så fort det går :)

  • Jeanette08

    Lyckades få n en bild, men inte mer.....


     


    Något åt dte här hållet har jag tänkt mig, ska kolla runt lite vad det kan kosta att få det färdigt hos florister och om jag gör det själv.


    Jätte dålig på blommor, men vad är det sässong för i Augusti?



     


     


     

  • Jeanette08

    Nu fick jag in den andra bilden :)


     


    Tror att jag vill ha det så här, men kanske lite färre blommor.


  • Principisessan

    Oh, idag kom min svarta underkjol. Lite kortare än min klänning men det gör inget. Däremot får jag jättefin vidd på kjolen nu, precis så som jag ville ha först.
    ser ut som en pralin när kag ha hela stassen på :) måste visa nån dag hur det blev!

    prästen ringde idag också, han ska komma hem till oss på en fika så har vi vigselsamtal nästa vecka, o så ska vi ha genrep tror jag i kyrkan veckan innan. Spännande :)

  • Jeanette08
    majjja skrev 2013-02-27 22:12:38 följande:
    Oh, idag kom min svarta underkjol. Lite kortare än min klänning men det gör inget. Däremot får jag jättefin vidd på kjolen nu, precis så som jag ville ha först.
    ser ut som en pralin när kag ha hela stassen på :) måste visa nån dag hur det blev!

    prästen ringde idag också, han ska komma hem till oss på en fika så har vi vigselsamtal nästa vecka, o så ska vi ha genrep tror jag i kyrkan veckan innan. Spännande :)
    Åh vad spännande, då börjar det verkligen närma sig när det är dags för samtal med prästen :)
  • Jeanette08

    Vi ska gifta oss 17 Augusti, känns som om det är jätte lång tid kvar men så började jag räkna och insåg att dte är ju faktiskt drygt 5 månader kvar. Och 5 månader låter ju inte alls så långt!


     


    Nu har vi bestämt oss för hur vi ska ha det iallafall :)


    Vi ska bjuda in närmsta släkten som vi hade tänkt, dessutom så kommer jag fråga mina 2 närmsta/äldsta vänner om de vill vara tärnor. Min sambo ska även han fråga 1 eller 2 av sina närmsta vänner. Kan och vill dom blir det där då ev. en respektive och ett barn som blir medbjudna.


    Kommer troligtvis träffa en av mina vänner imorgon, dock på ett stort lekland med våra barn. Men om vi får en lugn stund för en fika så ska jag passa på att fråga. Annars så har vi en lunch inbokad nästa fredag utan barn.


     


    Ska även boka in en fika med svärmor någon dag närmsta veckan/vekorna då både jag och min sambo är ledig. Ska fråga henne om vi får vara i hennes trädgård efter vigseln för lite mingel/brudskål någon timme efter vigseln. Sen åker vi till Arlanda och checkar in på hotell för att sedan åka på bröllopsresa morgonen efter.


     


    Nu är det på gång! :)


     


     

  • j0ohanna89

    Vilken bra tråd! Jag hoppar gärna in här! Vi ska gifta oss aug 2014, så det är långt kvar! Mest troligt blir det lunchbröllop för att sedan tillbringa kvällen bara vi två! Dagen efter blir nog på Liseberg med våra barn! Jag har egentligen drömt om jättestort bröllop med fest och allt stort osv men det vill inte m2b så då är kompromissen litet bröllop men i kyrka! Och så vill jag ha drömklänning med släp, droppformad bukett! Fast blir det för mycket?! Finns det någon "bruddresskod" till enklare bröllop?

  • Ebbaa
    j0ohanna89 skrev 2013-03-03 21:06:58 följande:
    Vilken bra tråd! Jag hoppar gärna in här! Vi ska gifta oss aug 2014, så det är långt kvar! Mest troligt blir det lunchbröllop för att sedan tillbringa kvällen bara vi två! Dagen efter blir nog på Liseberg med våra barn! Jag har egentligen drömt om jättestort bröllop med fest och allt stort osv men det vill inte m2b så då är kompromissen litet bröllop men i kyrka! Och så vill jag ha drömklänning med släp, droppformad bukett! Fast blir det för mycket?! Finns det någon "bruddresskod" till enklare bröllop?
    De låter jättebra.
    Nej, jag tror inte att det finns någon dresscode, sålänge ni är i en kyrka så funkar det säkert jättebra.
    Det konstiga hade väl varit om din m2b hade jeans och skjorta, informellt klädd, och du kom där med världens pådrag :P men om ni är någorlunda synkade så är det nog inga problem! Du kan ju även ha en mer högtidlig dresscode för gästerna så är alla "lika finklädda".

    Jag tänker lite tvärt om angående mitt bröllop, att folk kommer tycka att jag inte är tillräckligt ... vad de nu än är man är :P för att jag vill ha en kort klänning, lite mindre bukett osv. Inte så formellt.
    Men jag tänker likadant här, min sambo kommer ju vara lika lite formell som jag, och detta kommer även speglas i vår klädkod för att undvika att folk kommer i frack när man m2b har kavaj till exempel :P
Svar på tråden Vi med små bröllop