• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-06 21:44:30 följande:
    Pagnie,
    Det var längesen vi skrev direkt till varandra kom jag att tänka på nu. Jag har saknat det! :)  
    Hur går det med inbjudningskorten? Har ni fått iväg dom ännu?  
    ja du dissar mig totalt här har jag märkt. Buhu kitkät vill inte prata med mig ;)

    jodå det går framåt. vi sänder ut dom nästa vecka. pratade med mammas kusin idag och dom håller på för fullt. Dom kommer bli underbart vackra tror jag eller jag hoppas i alla fall.

    hur går det för er då?
  • Pagnie

    flickor nu är mina favourlådor beställda. dom levereras till min tärna någon gång nästa vecka så tar hon med dom till sverige sen. åååh ska bli såååå roligt. så spännande. :D
    dom kommer bli såååå fina. äntligen får man stryka något från listan igen.

  • Lavelii
    Pagnie skrev 2013-03-06 21:36:40 följande:
    jag har bokat en tjej som heter sandra eliza. hon frilansar och fixar folk inför fotograferingar och så också. hon sammarbetar med fotografer.

    jag kommer betala 7500 till henne men då sätter hon ju i permanent löshår också med keratinfästen. då ingår det två konsultationer och vi gör den första 8 maj har vi bokat. sen träffas vi i slutet av juni för att sätta i håret också. så det känns jättebra tycker jag. 2 månader på mig om något inte är som jag vill. haha.

    men det går alltid att lösa.
    Jag läste lite om henne igår faktiskt! Låter jättebra med 2 konsultationer. Då känner man ju sig ändå lite säkrare på att slutresultatet faktiskt blir som man tänkt! Jag är så petig med smink och hår. Har både make up artister i släkten och frisörer (ingen är förvånad...är syrian trots allt hahaha Skrattande) Skämt åsido... har ju "min" make up artist men hon råkar ju inte bara vara min kusin utan min absoluta favorit, min partner in crime haha, som absolut INTE ska stå och hålla på med mig på min dag när meningen är att vi ska bli uppiffade tillsammans Men finns ingen som sminkar mig så bra som hon, vet vad som passar mig. Känner mig alltid som en prinsessa när hon sminkar mig och jag vill ju känna EXAKT så på min dag. Så dessvärre lär ju den make up artist jag anlitar ändå få stå ut med att kusinen står bredvid och "hjälper till". hehe...
  • Lavelii
    kitkät skrev 2013-03-06 21:27:55 följande:
    Lavelii, 

    Gabriella Elio tar 2800 kr för sminkning inkl. provsminkning. Om du går in på hennes blogg så tipsar hon om några frisörer och samtliga dessa kommer hem till en om man så önskar. I samband med att jag mejlade henne förut så tipsade hon mig också om tre frisörer som hon också nämner i sin blogg, Johni, Marre och Antonio. Jag fick telefonnummer till dessa, om du vill kan du få dom!

    Jag tycker inte heller att priset ska vara avgörande för vem man väljer, man ska välja någon som känns bra och som man gillar! 

    Makeupartisten och hårstylisten som Pagnie pratar om verkar också väldigt duktig! Sandra Elizah - Prisvärd är hon också!
    Tack för infon kitkät!
    Jag tar gärna de telenr du har Tack så hemskt mkt! 
    Fick kommentera på en av Gabriellas inlägg på bloggen att det inte gick att maila henne (provade att skicka från både gmail konto och hotmail) så förhoppningsvis svarar hon där så jag kan komma i kontakt med henne!
  • kitkät

    Pagnie,

    Jag har inte alls dissat dig. Det har bara blivit att dom andra har skrivit inlägg till mig så jag har liksom "skrivit om dig", svarat på andras inlägg och jag & du har inte skrivit något till varann!
    Jag har också känt mig dissat av dig... Rynkar på näsan

    Vad kul att inbjudningskorten är på gång och att du bestält favouraskarna! Vi har fått hem provexemplar på inbjudningskorten som vi gillade (visade upp dom här i tråden i veckan), så vi har bestämt oss för vitt, istället för vaniljvitt! Haha. Vi ska bara slipa lite på texten under helgen och senast på söndag ska vi beställa inbjudningskorten har vi bestämt, för tills dess får man 10% rabatt på alla inbjudningskort på Calligraphen! 

    Hur gör ni, ska ni posta inbjudningskorten till alla gäster, eller kommer ni personligen räcka över inbjudningskort till dom ni träffar, typ kompisar, släktingar som ni träffar ibland etc? 

  • kitkät

    Lavelii,

    Antonio 076-207 9315

    Johni 073-5766 008

    Frisörsalongen Bangs (Marre) 08-6113540

    Och som sagt, enligt Gabriella Elio så kommer dessa frisörer hem till en om man vill! Om du går in på hennes blogg och sen på Kategorin Bruduppsättningar så kan du se bilder på frisyrer som dessa frisörer gjort! Då kanske det blir lättare att välja en som du tycker passar dig bäst! 

    Men angående brudsminkning... Om du har en kusin som sminkat dig förut och som du alltid blir nöjd med, varför inte låta henne även sminka dig på bröllopsdagen? Om jag hade en "egen" makeupartist som visste exakt hur jag vill ha det och som jag alltid är nöjd med, så skulle jag aldrig ens fundera på att anlita någon annan! Då behöver du inte vara orolig att du inte blir nöjd, med din kusin så vet du ju exakt vad du får! Ni kan ju göra er i ordning tillsammans ändå? 
     

  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-03-06 22:56:28 följande:
    Jag läste lite om henne igår faktiskt! Låter jättebra med 2 konsultationer. Då känner man ju sig ändå lite säkrare på att slutresultatet faktiskt blir som man tänkt! Jag är så petig med smink och hår. Har både make up artister i släkten och frisörer (ingen är förvånad...är syrian trots allt hahaha Skrattande) Skämt åsido... har ju "min" make up artist men hon råkar ju inte bara vara min kusin utan min absoluta favorit, min partner in crime haha, som absolut INTE ska stå och hålla på med mig på min dag när meningen är att vi ska bli uppiffade tillsammans Men finns ingen som sminkar mig så bra som hon, vet vad som passar mig. Känner mig alltid som en prinsessa när hon sminkar mig och jag vill ju känna EXAKT så på min dag. Så dessvärre lär ju den make up artist jag anlitar ändå få stå ut med att kusinen står bredvid och "hjälper till". hehe...
    haha ja men det blir nog jättebra tror jag ändå. bra att hon håller lite koll.
    ja fast du får bara två konsultationer om du tar det stora paketet och sätter i löshår annars får du bara en :D
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-06 23:08:47 följande:
    Pagnie,

    Jag har inte alls dissat dig. Det har bara blivit att dom andra har skrivit inlägg till mig så jag har liksom "skrivit om dig", svarat på andras inlägg och jag & du har inte skrivit något till varann!
    Jag har också känt mig dissat av dig... Rynkar på näsan

    Vad kul att inbjudningskorten är på gång och att du bestält favouraskarna! Vi har fått hem provexemplar på inbjudningskorten som vi gillade (visade upp dom här i tråden i veckan), så vi har bestämt oss för vitt, istället för vaniljvitt! Haha. Vi ska bara slipa lite på texten under helgen och senast på söndag ska vi beställa inbjudningskorten har vi bestämt, för tills dess får man 10% rabatt på alla inbjudningskort på Calligraphen! 

    Hur gör ni, ska ni posta inbjudningskorten till alla gäster, eller kommer ni personligen räcka över inbjudningskort till dom ni träffar, typ kompisar, släktingar som ni träffar ibland etc? 
    vad roligt att ni också är på gång. nej vi kommer skicka vi kan inte ränna runt i hela sverige och ge kort då vi har folk i dalarna. umeå, lund, göteborg och stockholm. så det får bli posten som levererar dom :D

    inte dissar jag dig. det är ju vi tre jag skulle aldrig dissa er ;) ni är mina stjärnor du och goli. vi har ju hjälpt varandra sååååå mycket.
  • kitkät

    Pagnie,

    Vad söt du är! Ja, det är vi tre mot (bröllops)världen nu! Glad 

    Haha, ja jag förstår om ni ska skicka ut via post till långväga gäster, men jag tänkte mer på vänner etc, som bor i närheten och som ni träffar regelbundet - kommer ni posta inbjudningar till dom med eller ge personligen? Det känns lite löjligt att posta inbjudningskort till vänner som bor alldeles i närheten och som man träffar regelbundet, men samtidigt så är det ju roligare kanske att få ett inbjudningskort i brevlådan än i handen! 
     

  • goli

    Hahahaha, vad söta ni är! Vi måste ju komma på ett namn också... finns det ingen feminin variant på de tre musketörerna?

    Borde plugga nu, har 2 prov imorgon men ORKAR INTE! Skrattande

Svar på tråden Orientaliskt bröllop