• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • leula

    Om bordsplacering. Vi kör en blandning. Kommer inte ha långbord utan små bord med 4-6per per bord. Vi sätter en skylt med vilket bord man tillhör, så sätter man sig där man vill vid det bordet. Inte kille/tjej, par etc. Även om vi har tänkt på att kommer man som ett par så sitter man vid samma bord. Gillar inte att gå på fetst och sen bara hamna med sånna man inte känner. Har oxo en månad kvar (igår) och idag fick jag tummen ur och beställde sånna piller man kan skjuta upp mensen med. Trist att ha den på bröllopsresan....

  • sommaren13
    leula skrev 2013-07-11 09:35:39 följande:
    Om bordsplacering. Vi kör en blandning. Kommer inte ha långbord utan små bord med 4-6per per bord. Vi sätter en skylt med vilket bord man tillhör, så sätter man sig där man vill vid det bordet. Inte kille/tjej, par etc. Även om vi har tänkt på att kommer man som ett par så sitter man vid samma bord. Gillar inte att gå på fetst och sen bara hamna med sånna man inte känner. Har oxo en månad kvar (igår) och idag fick jag tummen ur och beställde sånna piller man kan skjuta upp mensen med. Trist att ha den på bröllopsresan....
    Har oxå fått såna piller, jag skjuter upp mensen redan nu i juli och hoppas att kroppen inte får fnatt i augusti....så den håller sig borta iallafall på bröllopsdagen. 
  • Popruta

    Vilket fint gästboksträd!

    Idag ska jag hämta våra ringar hos guldsmeden, såååå spänd  

  • soderpling
    sommaren13 skrev 2013-07-11 09:50:22 följande:
    Har oxå fått såna piller, jag skjuter upp mensen redan nu i juli och hoppas att kroppen inte får fnatt i augusti....så den håller sig borta iallafall på bröllopsdagen. 
    Vad är det för bra piller, hur fick ni dem?  Jag är lite nervös inför bröllopsresan...

    Efter att ignorerat mina listor över saker jag borde göra, mailade jag prästen idag med alla mina frågor.
  • sommaren13
    soderpling skrev 2013-07-11 11:51:40 följande:
    Vad är det för bra piller, hur fick ni dem?  Jag är lite nervös inför bröllopsresan...

    Efter att ignorerat mina listor över saker jag borde göra, mailade jag prästen idag med alla mina frågor.
    Jag ringde och pratade med en gynmottagning och sa att jag ville skjuta upp mensen. Jag fick primolut nor.
  • Popruta

    Woho! Ringen blev precis som jag vill ha den. Enkel och i silverfärg Det är titanium och båda ringerna gick på 2900 kr tillsammans. Nu är det bara att vänta tills jag får ha den på mig



     
  • Augusti13
    soderpling skrev 2013-07-11 11:51:40 följande:
    Vad är det för bra piller, hur fick ni dem?  Jag är lite nervös inför bröllopsresan...

    Efter att ignorerat mina listor över saker jag borde göra, mailade jag prästen idag med alla mina frågor.
    Jag fick också Primolut Nor, och började ta de för 20 dagar sedan. Började 3 dagar innan förväntad mens, åt de i 14 dagar (vilket är max rekommenderat) och fick tillbaka min mens 3 dagar efter jag tok sista pillren. Funkade hur bra som helst! Så om allt blir som det ska så kommer min mens precis efter bröllopsresan :)
  • sommaren13
    Augusti13 skrev 2013-07-11 14:22:28 följande:
    Jag fick också Primolut Nor, och började ta de för 20 dagar sedan. Började 3 dagar innan förväntad mens, åt de i 14 dagar (vilket är max rekommenderat) och fick tillbaka min mens 3 dagar efter jag tok sista pillren. Funkade hur bra som helst! Så om allt blir som det ska så kommer min mens precis efter bröllopsresan :)
    Ok jag tänkte ta mitt första piller imorrn, då mensen är beräknad till den 15 juli och jag gifter mig den 17 aug, så jag hoppas att det funkar nu. Fick du några biverkningar?
  • Augusti13

    Sommaren13, det enda var att det för första gången i mitt liv kändes som att jag hade PMS under de två första mens-dagarna. Hehe, jag var så ARG, riktigt konstig känsla. Sen, ursäkta alla känsliga, var blodmängden enorm i ett dygn - men sen blev allt som vanligt. Märkte inget alls under tiden jag åt pillrena.

  • sommaren13
    Augusti13 skrev 2013-07-11 14:27:59 följande:
    Sommaren13, det enda var att det för första gången i mitt liv kändes som att jag hade PMS under de två första mens-dagarna. Hehe, jag var så ARG, riktigt konstig känsla. Sen, ursäkta alla känsliga, var blodmängden enorm i ett dygn - men sen blev allt som vanligt. Märkte inget alls under tiden jag åt pillrena.
    Ok stora blödningar är jag van vid ;) Ok får se hur man reagerar Som sagt hoppas att menscykeln ändrar sig nu så det inte blir problem i augusti. Det vore ju skönt att slippa den under bröllopet och den korta smekmånaden 18-22 aug. Jag har fått två paket med 20 tabletter i varje, så jag äter dom nog i 14 dagar så jag är på säkra sidan
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!