• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • FrökenCitron
    SingingFantacia skrev 2013-07-06 17:49:19 följande:
    En fint dekoead tårta behöver ingen caketopper tycker jag.
    Sen finns det andra än brud par också. Som ringar, duvor, smurfar osv.

    Vi kommer ha Cupcakes i två smaker. Min sambo är allergisk mot choklad och jag mot nötter. Så jag och de som vill får choklad och apelsin. Min W2B och de som vill får Hallon pistage.Förrätt: En räkkompott på kavring.
    Varrätt: buffé med Älgstek, special rökt fläskfilé från Härjedalen, Potatisgratnäng, Bulgursallad, Grönsallad, Rödvinsås med hallon, Tzatziki m.m.
    som efterrätt har vi våran Cupcakes tårta.
    Vi äter i en trädgård med våra 76  gäster.
    Rökt fläskfilé från Härjedalen? Låter spännande! Har ni gjort själv eller beställt? 
    Vårat bröllop ska nämligen vara i Härjedalen. Glad 
  • Längtandsfull

    Idag har fotografen varit här för provfotograferng. Känndes jättebra och vi gick igenom allt.
    Han fick kolla runt på fotograferingsplatsen sen tog vi en sväng om kyrkan innan vi åkte hem.

    gissar på att det blir möhippa nästa helg =) spännande..
    Någon som hadde sin igår?? 

  • Längtandsfull

    Nu var paraply beställt.. Känner att man behöver gradera sig..

  • lillasofie

    Jag hade min hippa igår Helt underbar dag med härliga vänner och fantastiskt väder! Men det märks att man inte är nån ungdom längre, vid 23-tiden var jag helt slut och lite för onykter och tackade för mig och åkte hem till älsklingen och sov istället

  • Längtandsfull
    lillasofie skrev 2013-07-07 22:11:29 följande:
    Jag hade min hippa igår Helt underbar dag med härliga vänner och fantastiskt väder! Men det märks att man inte är nån ungdom längre, vid 23-tiden var jag helt slut och lite för onykter och tackade för mig och åkte hem till älsklingen och sov istället
    kul=) vad gjorde ni?? så nyfiken..
  • lillasofie
    Satt och åt frukost i lugnan ro när mina vänner stormade in i huset! Barnen blev lite lätt chockade   Jag fick 10 minuter på mig att packa väska och klä på mig utstyrseln för dagen. Den bestod av jeansshorts, t-shirt som syrran målat brösthår på , skinnväst, vita tubsockor och träskor! Allt för att matcha raggarna under Power meet här i stan! Själva var tjejerna värsta rockabilly-brudarna
    Fick en engångskamera och en lista på saker jag skulle fota under dagen. Blev lite panik med det på slutet, så mitt drömhus fick bli Stadhotellet innan jag hoppade in i taxin hem Vi åkte till Anundshög (ett naturområde starx utanför stan) för brunch i gräset och sen hade vi 3-kamp med pistolskytte x2 och sen race med "permo-bil" Väldigt roligt! Sen lite frågelekar om mig innan vi åkte till en studio för att spela in en skiva. De hade såklart valt Raggar-rock med Björn Rosenström   Själv valde jag två favoritlåtar från skoltiden. 
    Efter det åkte vi hem till min syster där jag fick duscha och sminka mig och hon fixade håret. Och sen fick även jag en prickig klänning på mig   Vi åkte sen ner till en restaurang och åt mat. Men sen blev jag helt slut av all champagne i solen så det blev tyvärr ingen utgång. Jag, gammal som jag börjar bli , åkte hem och la mig bredvid min käraste i stället!
    Tänk vad härligt att så många vänner samlats för att fira en Trots att det är semestertider och allt så var det så många som kunde komma. Hade en underbar dag, och längtar ännu mer till bröllopsdagen då jag får se allihop igen!    
  • tess80

    jag tror min hippa blir på lördag=) 

    har träffat vigselförättaren idag och det kändes kanonbra så ska bli spännande att se hur det blir=) 

  • Längtandsfull

    Måste fråga er som redan haft er möhippa.. Vilken tid på morgonen kom gänget?? Gissar att det blir på lördag så jag får hålla upp tidigt.. Allt måste förberedas på fredagkväll. Packa väskan så man inte glömmer nått, duscha och göra dig fin=)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!