• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Popruta

    Vad för mat ska ni servera? Har ni bokat restaurang eller kör ni lokal?

    Vi har bokat Kajplats 9 Älskar deras mat!  

  • Popruta
    Popruta skrev 2013-07-04 20:14:39 följande:
    Vad för mat ska ni servera? Har ni bokat restaurang eller kör ni lokal?

    Vi har bokat Kajplats 9 Älskar deras mat!  
    I Västerås alltså. Haha, glömde att alla kanske inte vet vad det är för ställe

    Så menyn blir 2-rätters:

    GRILLAD MARULKSFILÉmed krabbkaka,sparris & brynt smör hollandaise
    Eller
    GÖDKALVSCHNITZELmed rostad potatis, rucola,betor, valnötter & chèvre creme 

    och
    smultroncheesecakemed smultronsorbet
    eller
    CRÈME BRÛLÉEmed jordgubbsgranité

    Gärsterna får alltså välja vilken rätt dom vill ha  
  • viXan
    pjuck skrev 2013-07-04 12:16:16 följande:
    Hej alla blivande brudar!

    Jag gifter mig den 17 aug och är oftast lugn inför all planering, har tänkt att "det gör jag i sommar" sedan i vintras typ.. Nu är det visst sommar, juli, och herregud jag borde verkligen sätta igång! Har iofs fått det mesta av de större sakerna gjorda i våras så nu är det program, skor, dekoration, blommor, pynt etc kvar. Behöver några tips av er.. Vet någon vart man får tag i cake toppers? Gärna billigare än de jag sett för ca 400:- och gärna fotbollsinspirerad (min blivande är fotbollsgalen). Undrar även om någon vet vart man får tag i spännen att sy fast i slöjan? Har bara köpt själva spetstyget, så måste korta ned längden samt sy fast ett spänne på något sätt.. Tacksam för hjälp!

    Var precis inne på en sida där jag såg denna


    http://www.firande.se/shop/14-cm-fodboldspiller-1832p.html

  • Karolajia
    sommaren13 skrev 2013-07-04 14:40:24 följande:
    Vilket datum ska ni ses? Vi ska träffa henne den 7:e
    Vi ska träffa henne den 5e. Haha, vad kul, vi får hälsa från er :p Vad heter ni? 
  • Augusti13

    Tror vi kommer strunta i caketopper. Eller låter det helt tokigt för er? :p Hittar ändå inga vi tycker är fina, eller där bruden är brunette och brudgummen blond.. Och att måla är överkurs för vår del. Känns som en grej vi enkelt kan stryka från to do-listan :)

  • confuzed86

    vi satte en budget på 30 000kr och vi är totalt 71 pers. vi spräcker nog budgeten med ca 1-2000kr. men då har vi valt att lägga väldigt lite pengar på ringar då vi har silver samt beställt klänning mm på ebay, mamma står för blommorna. fick tag i tårta för under 3000kr och catering för under 6000 då vi ska ha kallskuret.

  • Längtandsfull

    vi kommer bara ha 2 ringar liggandes på översta tårtan..

    Nästa grej på listan är att köpa en gästbok och ett fint paraply=)
    har ni andra köpt det?? 

  • FrökenCitron

    Vi har ett dessertvin som vi ville ha, så vi gav en flaska vin till tårt-bagaren och sa att tårtan skulle matcha vinet. Har inte smakat det färdiga reslutatet med vi fick ett Tack från honom och en hälsning att vinet var gott.

    På måndag ska vi till krykan och kolla på deras brudkronor. Hur häftigt är inte det att ha en flera hundra år brudkrona på huvudet!?! Spännande! 

     

  • SingingFantacia

    En fint dekoead tårta behöver ingen caketopper tycker jag.
    Sen finns det andra än brud par också. Som ringar, duvor, smurfar osv.

    Vi kommer ha Cupcakes i två smaker. Min sambo är allergisk mot choklad och jag mot nötter. Så jag och de som vill får choklad och apelsin. Min W2B och de som vill får Hallon pistage.


    Popruta skrev 2013-07-04 20:14:39 följande:
    Vad för mat ska ni servera? Har ni bokat restaurang eller kör ni lokal?

    Vi har bokat Kajplats 9 Älskar deras mat!  
    Förrätt: En räkkompott på kavring.
    Varrätt: buffé med Älgstek, special rökt fläskfilé från Härjedalen, Potatisgratnäng, Bulgursallad, Grönsallad, Rödvinsås med hallon, Tzatziki m.m.
    som efterrätt har vi våran Cupcakes tårta.
    Vi äter i en trädgård med våra 76  gäster.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!