• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mandala

    Plockade lite blommor i helgen bara för att komma igång med inspirationen lite, så här såg första buketten ut,rosorna köpta, det andra plockat i brudrabatten. Denna tog bara några minuter att sätta ihop och den riktiga buketten måste jag ju göra mer noga och utan en massa blad. (Vet att det betyder otur att göra sin egen bukett men jag tror jag gör den själv ändå, eller om det är nån mer med som knyter ihop den). Mobilfoto.

     


  • Helipa
    Nivi och Jesper skrev 2013-06-24 20:34:53 följande:
    1 dag försent tydligen hörreni. Jag måste få dela med mig av en annan dålig nyhet. Ni som inte har hängt med så har vi fått besluta om att byta toastmaster och madame för att det inte fungerade. De hade aldrig tid eller lust, vi kom inte på prio 1,2 eller 3 ens. 

    Idag ringde före detta master och sa upp bekantskapen.  
    Vad tråkigt och jobbigt för er! Trist när en så rolig och härlig sak som ens bröllop ska kantas av mörka moln. Men det kanske var lika bra, säger man upp bekantskapen för en sån sak så var det tur i oturen att ni slapp honom som toastmaster och som gäst. Hoppas att den nya toastmastern är superb!
  • Sudditjuven
    Nivi och Jesper skrev 2013-06-24 20:34:53 följande:
    1 dag försent tydligen hörreni. Jag måste få dela med mig av en annan dålig nyhet. Ni som inte har hängt med så har vi fått besluta om att byta toastmaster och madame för att det inte fungerade. De hade aldrig tid eller lust, vi kom inte på prio 1,2 eller 3 ens. 

    Idag ringde före detta master och sa upp bekantskapen.  
    Vad tråkigt och omoget. Obestämd 
  • Helipa
    Mandala skrev 2013-06-24 22:20:40 följande:
    Plockade lite blommor i helgen bara för att komma igång med inspirationen lite, så här såg första buketten ut,rosorna köpta, det andra plockat i brudrabatten. Denna tog bara några minuter att sätta ihop och den riktiga buketten måste jag ju göra mer noga och utan en massa blad. (Vet att det betyder otur att göra sin egen bukett men jag tror jag gör den själv ändå, eller om det är nån mer med som knyter ihop den). Mobilfoto.

     
    Vilken fin bukett!

    Men kommer du hinna binda den själv på bröllopsdagen? Blir det inte bara ett till stressmoment? Min svägerska tänkte att det skulle vara romantiskt att plocka ihop och binda sin bukett själv på bröllopsdagen, men glömde totalt bort det när dagen kom och fick i sista sekunden skicka en kompis till närmsta ica köpa en av deras buketter. Funkade visserligen lika bra, bukett som bukett, men hon sa sen att hon ångrade att hon inte hade bett nån annan göra det...
  • Helipa
    SingingFantacia skrev 2013-06-24 19:09:13 följande:

     


    Fick hem denna idag som ja ska byta om till efter middagen så att jag kan dansa ordetligt jag med. Lite svårt att bugga med långklänning med släp ;)
    Vi tröck ut festprogrammen i helgen det blir så bra =)
    Prästen ringde förra veckan och går på semester och kommer tillbaka veckan innan vi gifer oss. Så blir ett sent samtal för oss.
    Ni som har pratat med prästen, hur låg tid tog det? Han sa att han ville vara nogrann för att göra det så personligt som möjligt. Så 2 timmar. Är det uniefär lika som er?
    Vilken söt klänning! Smart att ha något att byta om till, blir ju nog lätt lite varmt också med långklänning..
    Lägg gärna upp bild på festprogrammen också så att man får lite inspiration :)

    Vi har inte tid för prästsamtal förrän två veckor innan och har inte fått någon tidsram... börjar nojja lite nu.
  • sommaren13
    SingingFantacia skrev 2013-06-24 19:09:13 följande:



    Fick hem denna idag som ja ska byta om till efter middagen så att jag kan dansa ordetligt jag med. Lite svårt att bugga med långklänning med släp ;)
    Vi tröck ut festprogrammen i helgen det blir så bra =)
    Prästen ringde förra veckan och går på semester och kommer tillbaka veckan innan vi gifer oss. Så blir ett sent samtal för oss.
    Ni som har pratat med prästen, hur låg tid tog det? Han sa att han ville vara nogrann för att göra det så personligt som möjligt. Så 2 timmar. Är det uniefär lika som er?
    Jättefin!  
    Vårt samtal med prästen tog ungefär 1,5tim. Då fick vi även gå in i kyrkan och testa att gå uppför gången och känna på hur det kändes att stå där framme.
  • sommaren13
    Minna03 skrev 2013-06-24 21:12:43 följande:
    hej alla
    jag ska med gifta mig i augusti dock blev det väldigt väldigt snabbt bestämt:)'
    Gifter oss den 17 augusti och klänning e klart o kyrka o var vi ska ha festen..
    leter dock fort. fotograf och har ingen aning om va ja vill ha för blommor eller frysyr...

    vi kommer att ha ett ganska litet bröllop ca 20 personer hur görman med önskeliste tycker de e så svårt...
    har inte det så fett ekonomiskt ohadegärna velat få pengar för att kunna åka iväg någonstans men de känns så snålt att önska sig pengar hur skulle ni göra? 
    Vi har önskat oss presentcheckar på ticket för att kunna åka nånstans. Önskelistan har vi lämnat hos toastmadame, så får man kontakta henne.
  • confuzed86

    Minna03: vi har önskat oss pengar till resan. Dock är resan redan betald så det är mer fickpengar som vi önskar oss. Vad har ni andra önskat er om inte pengar? Känns det dumt att önska sig även presentkort när man sagt att man önskar sig bidrag till resan?

  • sommaren13
    confuzed86 skrev 2013-06-25 08:28:35 följande:
    Minna03: vi har önskat oss pengar till resan. Dock är resan redan betald så det är mer fickpengar som vi önskar oss. Vad har ni andra önskat er om inte pengar? Känns det dumt att önska sig även presentkort när man sagt att man önskar sig bidrag till resan?
    Vi har önskat oss biocheckar, delar till servisen vi sparar på, lite annat till hemmet som påslakanset, kastrullset mm.
  • confuzed86

    Hehe nu kom jag på en sak att önska oss när jag läst ditt inlägg. Globalknivar! :) tänkte köpt det till mannen när han fyller 30 Nästa månad men bestämde mig för att köpa en Gasolgrill istället till honom.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!