• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå

    Nu tycker jag också att det börjar kännas verkligt. Vi har väldigt bra kontakt med Hällsnäs och de svarar snabbt och utförligt på frågor. Fick idag kontakt med de som ska göra vår bröllopstårta och ska försöka se till att vi kan komma dit och provsmaka lite olika sorter. Det är lite bökigt att planera bröllop 30 mil bort men än så läng går det rätt bra. Försöker få till alla besök en helg i juni så att det mesta är avklarat. På lördag ska vi beställa/köpa vigselringar och i nästa vecka får jag förhoppningsvis klänningen. Det enda som är lite problem är att få någon att sjunga på vigselakten men det ska väl också lösa sig. 

  • soderpling

    En fråga, hur lång tid tog det melllan att ni skickade in hindersprövningen till Skatteverket och tills dess att ni fick svar.
    Vi skickade in den i slutet av April (hoppas jag, m2b hade som uppdrag att lägga kuvertet på brevlådan) och har ännu inte fått svar.

  • MrsBarth

    Vi fick tillbaka hindersprövning och namnbyte på ca en vecka men deg kan skilja kommun för kommun :) ring Skatteverket om du är orolig :)

  • Aug 2013
    soderpling skrev 2013-05-16 07:30:50 följande:

    En fråga, hur lång tid tog det melllan att ni skickade in hindersprövningen till Skatteverket och tills dess att ni fick svar.
    Vi skickade in den i slutet av April (hoppas jag, m2b hade som uppdrag att lägga kuvertet på brevlådan) och har ännu inte fått svar.


    Från att jag skickade in det tills vi hade det hemma igen så tog det mindre än en vecka. Hade räknat med en månad och höll på att sätta i halsen när jag såg att ett brev från Skatteverket kommit, shit nu har jag blivit granskad i deklarationen vad jobbigt ;) men så var det ju inte! Ring dom och kolla hur det går i ärendet ska ju ta ca 1 månad enligt dom när jag frågade dom på bröllopsmässan.

    Igår var kocken här och pratade om maten.
    Det kommer att bli helt kanon å låter så himmla gott! Kan dela med mig av menyn när jag fått tillbaka den nedskrivna menyn :)
  • SingingFantacia
    soderpling skrev 2013-05-16 07:30:50 följande:

    En fråga, hur lång tid tog det melllan att ni skickade in hindersprövningen till Skatteverket och tills dess att ni fick svar.
    Vi skickade in den i slutet av April (hoppas jag, m2b hade som uppdrag att lägga kuvertet på brevlådan) och har ännu inte fått svar.


    Tog inte ens en vecka. Skickade in på måndagen och innan fredag hade vi den hemma. Todde att det skulle ta längre tid därför var jag snabb på att skicka in den.
    Säger som Aug 2013 ring dem.
  • nelja

    Nja eftersom Skatteverket är statligt lär det inte skilja från kommun till kommun :)

  • confuzed86

    Den 24e ska vi träffa tårtmakerskan ;) längtar! Ska bli skönt att ha en till sak ordnat och klart. Beställde nya förlovningsringar igår.. Nu ska jag hitta en vigselring också! Lättare sagt än gjort!

  • Deede

    Vi ska provsmaka tårtor ikväll =))Har fått 7st provbitar, så ikväll blir det att mumsa =)Funderar på att ge  min m2b en whiskeyprovning i morgongåva,själv dricker jag inte alls, tycker inte det är gott.Ska jag ändå följa med, eller ska han få gå med tex. bestman??  

  • Johannaty
    Sjörå skrev 2013-05-15 19:57:29 följande:
    Nu tycker jag också att det börjar kännas verkligt. Vi har väldigt bra kontakt med Hällsnäs och de svarar snabbt och utförligt på frågor. Fick idag kontakt med de som ska göra vår bröllopstårta och ska försöka se till att vi kan komma dit och provsmaka lite olika sorter. Det är lite bökigt att planera bröllop 30 mil bort men än så läng går det rätt bra. Försöker få till alla besök en helg i juni så att det mesta är avklarat. På lördag ska vi beställa/köpa vigselringar och i nästa vecka får jag förhoppningsvis klänningen. Det enda som är lite problem är att få någon att sjunga på vigselakten men det ska väl också lösa sig. 
    VI planerar också bröllop 30 mil bort, var där i veckan och försökte stryka de mesta på listan snabbt och intensivt så nu ska vi inte dit mer förrän till bröllopet :)  Lycka till med planeringen!
  • Aug 2013
    Deede skrev 2013-05-17 19:51:22 följande:
    Vi ska provsmaka tårtor ikväll =))Har fått 7st provbitar, så ikväll blir det att mumsa =)Funderar på att ge  min m2b en whiskeyprovning i morgongåva,själv dricker jag inte alls, tycker inte det är gott.Ska jag ändå följa med, eller ska han få gå med tex. bestman??  
    Jag skulle nog göra så att han får det och sen får han välja själv vem han tar med sig. Är ju alltid kul att göra saker tillsammans men därimot så gillar jag inte Wiskey alls och skulle inte åka med. Kanske kan vara roligt för honom att göra något men en killkompis efter bröllopet och få lite "egentid" är ju mycket för dom stackarna med bröllopsgalna tjejer hemma ;)
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!