• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • SingingFantacia

    Kyrkomusikern har jag fått lära mig rätt att säga nej om det inte är en officiell psalm men det är sällan de säger något annat än prästen om det inte är så att visan är för svår för dem att spela vilket knappast kan vara fallet när det gäller "På bröllopsdagen ber vi".
    Jag tror inte heller att det kommer att vara något problem att använda den, de flesta präster är väldigt öppna idag. Men man ska samtidigt vara berädd på att det kan vara en väldigt traditionell präst som säger nej.


  • Längtandsfull

    Hur gör ni ert festhäfte?? Hur viker ni pappret och hur många sidor blir det?

  • AugustiVegas

    Vilken rolig tråd! Jag är ny här så jag tänkte att jag också kan hänga här i tråden eftersom vårat datum är den 2 Augusti.
    Jag och min sambo ska också gifta oss i Las Vegas i sommar! :) Allt är hemligt, bara vi som vet.
    Vi kommer göra på det absolut enklaste och snabbaste sättet; drive thru-wedding :D Det passar oss perfekt! Har redan bokat tid på The little white chapel.
    Jag kommer ha denna klänningen; www.modegallerian.se/oneness-ultimate-dress-9...
    och snygga klackar till.
    Fotograf är inget vi har bokat innan utan det fixar vi när vi kommer dit. Makeup och hår fixar jag själv.
    Det enda som är kvar att fixa är att skaffa ett Marriage License som man gör där i Vegas. Annars e allt klart, känns skönt!
    Det blir ett enkelt, roligt, galet, minnesvärt och intimt bröllop. Känns verkligen som oss. Ingen av oss vill göra någon större grej av det, längtar mest till att få bli hans fru. Och vi lägger hellre pengarna på att göra massa roliga saker  tillsammans under tiden vi är där i Las Vegas och Los Angeles :)

    Vi är inte förlovade utan kör direkt på vigsel, iofs är man förlovad från den dagen man bestämt att man ska gifta sig, men ändå :) Så jag tror verkligen att våra nära och köra verkligen kommer bli överraskade. Men det är såå svårt att inte säga nåt till nån, jag vill ju dela med mig av min glädje med heela världen! Så himla tur jag hittade detta forum så jag får läcka lite ;)

  • AugustiVegas
    sommaren13 skrev 2013-05-12 16:33:34 följande:
    Jättefin klänning!
    tack snälla! Den är väldigt enkel men jag gillar det enkla och stilrena när det gäller allt så den passar mig bra :D
  • confuzed86

    Festhäftena viker vi på mitten (ett A4 papper). Hur många sidor det blir vet jag ej då jag inte håller i det.. Det blir en överraskning :)

  • Alvstina

    Angående festprogram så kommer vi ha A4 som viks på längden. Det blir nog 3 papper på varje.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!