• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sansun
    Aug 2013 skrev 2013-02-03 20:46:09 följande:
    Det är jätte svårt det där hur man ska göra och som sagt man vill inte tvinga någon utan dom har all rätt att tacka nej om dom känner att dom inte vågar/vill så själklart godtog vi det.
    Men det är ju jätte konstigt när den man redan har en bild utav hur de kommer att bli tackar Nej.
    Vi funderade massor hela förmiddagen tills jag ringde en utav mina bästa kompisar och frågade henne.
    Även hon vill fundera men dom kom sen på middag nu ikväll och hon tackade efter mycket prat om vad vi förväntade oss osv JA! Gud så skönt. Nu kan vi äntligen skicka ut våra inbjudningar med all info och samtidigt då berätta för alla att vi ska gifta oss då ingen fått veta något än. Våra föräldrar kommer nog att ringa oss fort som sjutton då deras inbjudningar dyker upp i brevlådan i veckan men någon lite arg kommentar om att dom inte fått veta något förens nu ;)
    Men jag menar efter 6 års förlovning och många många tjatiga frågor om när det blir så är det äntligen dax!

    Vi kikade på ringar idag. Jag har hela tiden varit inne på guld medans sambon har försökt få in mig på titan spåret men nää dom känns så simpla.
    Vi gick en på en guldsmedesbutik i västerås och hittade en ring som vi verkligen fastnade för och denna var i titan. Jag tar diamanter i min troligtvis 5st som det var i den jag provade i butiken men man får den ju precis så som man vill ha den.
    Den är som delad imitten så det ser ut som två ringar så då tar jag av min flrlovningsrig och har bara en jag med.
    Vet dock inte hur man lägger upp bilder så jag kan inte visa er hur den ser ut :/
    Att priset för båda ringarna blir mindre än vad bara min i guld skulle kosta gör ju inte saken sämre direkt! ;)
    Vi har förlovningsringar i Titan, precis som du var jag lite "anti" , INNAN jag såg dem, då blev det bara RÄTT Stilrena och snygga är ordet! Tycker inte alls att de ser simpelt ut. MEN hittar ingen vigselring som jag tycker matchar riktigt. Får jag fråga vad den du valt heter? 
  • SingingFantacia
    sommaren13 skrev 2013-02-15 08:18:07 följande:
    Vi tänkte ju om och kör nu på en helpaketslösning med mat lokal dukning och personal. Det känns riktigt skönt, samtidigt så saknar jag ju att få planera dukningen och köpa saker till den. 
    Men men hur som helst så ska vi iallafall få provsmaka menyn på onsdag Känns som om det börjar hända lite saker

    I maj ska vi träffa prästen, i juni/juli ska vi träffa fotografen och tjejen som ska sminka och göra håruppsättningen. Längtar tills det börjar hända lite mer Just nu så pysslar jag med lite småsaker som att göra bordsplaceringskorten, lägga upp schema för dagen mm.

    Hur går det för alla andra? Fler som är rastlösa??? Ingen i Stockholm som känner för en fika och prata bröllop????

     
    Jag kan absolut ta en fika och prata bröllop... Skrattande
  • SingingFantacia
    sansun skrev 2013-02-15 12:49:33 följande:
    Vi har förlovningsringar i Titan, precis som du var jag lite "anti" , INNAN jag såg dem, då blev det bara RÄTT Stilrena och snygga är ordet! Tycker inte alls att de ser simpelt ut. MEN hittar ingen vigselring som jag tycker matchar riktigt. Får jag fråga vad den du valt heter? 
    Våra förlovningsringar är också i titan och min har köpt vigselringen via e-bay den är perfekt och det fanns en hel uppsj att välja mellan. Både med diamanter och andra stenar.

  • Alvstina
    Längtandsfull skrev 2013-02-15 08:59:36 följande:
    Vad ska ni andra ha för mat?? Catering, buffé eller ska ni göra något eget?? . Vi ska göra egen förrätt som kan tillagas minst dagen innan Och som kan stå klar på bordet när alla kommer. Blir nog tunnbrödsrulle med något gott i. . Vi ska troligtvis köpa en buffé grillbricka från ICA. Men för att slippa allt spring som blir på buffé så ska tjejerna i köket få lägga upp mat På tallrikar och dela ut. . Efterrätt blir tårta och kanske macrons. . Sen drar dansen igång.
    Vi ska ha spansk buffé:

    Spansk potatisomelett Fiskgryta med grönsaker (kockens eget recept) Tomatbröd Aioli Mojo Rojo con papas Fårostpaj Kycklingspett Diablo Fiambres (kallskuret kött) 
    Egentligen skulle det mest matiga i buffén vara Paella men eftersom sambon inte äter skaldjur och jag helst inte vill ha saffran i maten, så kommer kocken att komponera ihop en fiskgryta i stället. Vi har flera laktosintoleranta och dessutom personer som inte äter fläsk eller nöt bland gästerna. Så hela buffen blir laktosfri, och det är tydligen lätt ordnat med medelhavsmat. :)
  • Mandala

    Vi har inte beställt maten än eller pratat med cateringfirman men vi har nog bestämt oss för vilken catering och vilken buffé. Så här ser menyn ut men vi ska lägga till två veg. alternativ den ena med sparris och den andra med aubergine

    - Blomstersallad
    - Kräft och västerbottenpastej
    - Rökta räkor med vit aioli
    - Lax- spenatvårrulle
    - Caprése på Kumatotomater, buffelmozzarella
    - Serranoskinka, sparris, parmesan
    - Kolgrillad kyckling med rostad salami, tomatsalsa
    - Ryggbiff späckad med pancetta, salvia, vitlök
    - Provencalska kalamataoliver
    - Kryddig fläskfilé med fläderhonung, saltade pistagenötter
    - Potatiskaka med manchego och dragon

    Innan middagen kommer vi ha en liten osttallrik till välkomstbubblet.

    Idag har jag beställt morgongåvan till min m2b, biljetter till Nick Cave Vi ska ju ha en av hans låtar i kyrkan och min man tycker att han är så bra. Kändes perfekt när jag såg att han skulle komma till Sverige. 


  • Aug 2013
    sansun skrev 2013-02-15 12:49:33 följande:
    Vi har förlovningsringar i Titan, precis som du var jag lite "anti" , INNAN jag såg dem, då blev det bara RÄTT Stilrena och snygga är ordet! Tycker inte alls att de ser simpelt ut. MEN hittar ingen vigselring som jag tycker matchar riktigt. Får jag fråga vad den du valt heter? 
    Absolut, den vi valt är från Swepol http://www.swepol.pl/se/titan-allians

    Finns massor där. Kolla återförsäljare sen går du till dom nära dig och frågar efter ringarna, här hos oss hade dom nämligen dem i ett stängt skåp utan fönster så man såg inte ens att de ringar fanns, idiotiskt!
    Dom gör ringen så som du vill ha den i bred, antal diamanter osv osv
    Vi tänker ta dessa och lösa in våra förlovningsringar i guld då dom bara kommer ligga annars endå. Tycker denna var så fin eftersom det även ser ut som två ringar så tyckte vi det räcker med en.

  • viXan
    Poppee skrev 2013-02-14 21:07:39 följande:
    Nu har jag gått ner 30 kg och har 3 kvar och beställer klänning nu i april-maj har som sagt hittat min drömklänning ♡ längtar sååå

    Wow! Hur lyckades du med det?


     


    Det känns som om alla är ute i så himla god tid :)


    Vi kommer gifta oss den 31/8 2013 och jag tänkte snart börja skicka ut inbjudningarna.


    Eftersom jag blev överraskad med förlovning 25/12-2012 så har vi inte haft så god tid att planera bröllop hihi


     


    Vi har iaf bokat lokal och präst, nu ska vi bara spara pengar så vi kan festa loss oxå ;)

  • Cathelica

    Vixan, vi bestämde också bröllopet i januari, trodde jag hade all tid i värden fram mot 10.agusti.
    Helt til alla jag prata med sa att tiden va knapp, og brudar här inne är over ett år i förväg.. hihi.
    Men det går nog ändå :)

    Nu är jag iaf gift med min fina mann :) På papiret.
    Känns inte som vi är gifta för i augusti, längtar tills bröllopsfesten :) <3

    Vi kommer ha 3¨ratter av italiensk tema som vi gör själva med lite hjälp.

    Förret: Italiensk "kex", parmaskinke, färsk ost och babyspinat
    Hovedrätt: Går med hjälp av maid of honor; Lyxig lasange med italiensk sallad och bröd
    Dessert: PannaCotta med hallon"sås", som min pappa kommer göra :)

    (Bröllopstårtan ska jag också göra sj. Dens fyllning blir tiramisumousse, och chockaldmouse) 

  • Alvstina

    Vixan och Cathelica, det är samma för mig. Blev friad till i mitten av december, på min födelsedag och i mellandagarna bestämde vi att det skulle bli bröllop i år. Vi har inte heller skickat ut våra inbjudningar. Tänkte försöka göra det till månadsskiftet feb/mars. Vi fick tips från tjejen som hjälper oss med festen att inte har för lång OSA-tid, max 2 månader, så då har vi OSA senast 30/4.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!