• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13

    Här håller vi på att planera och räkna på menyn...svårt att bestämma om vi ska ha buffé eller trerätters och vad som blir billigast. Har hittat ett företag som säljer kött från jämtland, men då måste man köpa in minst 25kg. Så jag vet inte riktigt....
    Tycker det är svårt att beräkna... 

  • madeinFinland

    Hej! Vi ska gifta oss 10 augusti Det blir ett ganska enkelt bröllop. Satsar det mesta på kläder, ring och resa och ha en enkel bjudning med lite mat och tårta efteråt

  • anna1977

    Låter fint, jag blev inspirerad av denna bild. Vad tycker ni?

  • NinaH

    Vi ska ha vårt bröllop 17 augusti 2013 och har ännu bara bokat vigsel/festlokal. Vi har börjat sprida datumet lite bland våra närmsta, men tänkte vänta med de egentliga inbjudningarna till feb-mars någongång.


    Bröllopet kommer att hållas i Göteborg.


    Det skulle vara kul att följa andra i samma sits för att se hur det går i planering etc.


     

  • baboo
    NinaH skrev 2012-11-28 22:30:02 följande:

    Vi ska ha vårt bröllop 17 augusti 2013 och har ännu bara bokat vigsel/festlokal. Vi har börjat sprida datumet lite bland våra närmsta, men tänkte vänta med de egentliga inbjudningarna till feb-mars någongång.


    Bröllopet kommer att hållas i Göteborg.


    Det skulle vara kul att följa andra i samma sits för att se hur det går i planering etc.


     


    Vi har kommit lika långt som er. Nästan. Gifter oss 31/8 2013 och festlokalen och kyrkan är fixad. Känner mig lite bakom i planeringen om man jämför med de andra i tråden;)
  • NinaH
    baboo skrev 2012-11-29 00:22:36 följande:
    Vi har kommit lika långt som er. Nästan. Gifter oss 31/8 2013 och festlokalen och kyrkan är fixad. Känner mig lite bakom i planeringen om man jämför med de andra i tråden;)

    Jag trodde vi var tidigt ute tills jag kollade här och när vi började leta festlokal!


    De flesta datumen hade varit bokade länge! Att vi fick just vårt datum var att ett annat par avbokat precis innan vi ringede, så där hade vi tur :)


    Nu börjar jag känna lite stress inför vigselförrättare. Är ganska nyinflyttad i Göteborg och har inte något naturligt förstahandsval. Vigseln kommer att hållas vid festlokalen, så någon kyrka behöver inte bokas, puh!

  • baboo

    Haha. Precis så var det för oss med festlokal också:) Det hade precis blivit ledigt. Vi känner en pastor som ska viga oss. Har varit ett problem att hitta en Svenska kyrkan som godkänner pastor men det är också i stort sett fixat. Kolla runt lite och googla så hittar du säkert någon som andra rekommenderar:)

  • Lilllan

    Fick min klänning förra veckan, säger så här att det är värt att köpa den tidigt efter man kan behöva göra ändringar. Köpte min på ebay, sydd efter mig=D

    Lokal - bokad
    kyrka - bokad
    klänning - köpt
    Mat - bestämd, kall buffé
    färgtema - Vitt, svart och lila
    inbjudningarna - skickas i slutet på feburari =)

    börjar arta sig, mycket som ska göras det komande året. 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!