• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå

    Idag kom ett stort bakslag. Jag bokade min klänning förra helgen och betalde hälften i handpenning och idag ringde de upp och sa att leverantören har slutat tillverka klänningen och att detta inte hade gått in i deras system. Så min drömklänning finns inte. Kontaktade en Kinaklänningstillverkare som dock lovade att den går att sy upp så att den nästan liknar originalet. Men ändå, det känns lite tungt att den inte finns kvar längre.

  • Makeupmyday
    Sjörå skrev 2012-10-08 21:07:09 följande:
    Idag kom ett stort bakslag. Jag bokade min klänning förra helgen och betalde hälften i handpenning och idag ringde de upp och sa att leverantören har slutat tillverka klänningen och att detta inte hade gått in i deras system. Så min drömklänning finns inte. Kontaktade en Kinaklänningstillverkare som dock lovade att den går att sy upp så att den nästan liknar originalet. Men ändå, det känns lite tungt att den inte finns kvar längre.
    Åh va tråkigt! Är det en ovanlig modell då? Det finns ingenting som påminner av någon annan tillverkare?
  • Sjörå
    Makeupmyday skrev 2012-10-08 21:09:48 följande:
    Åh va tråkigt! Är det en ovanlig modell då? Det finns ingenting som påminner av någon annan tillverkare?
    Det är en Alfred Angelo och en så länge har jag bara sett den hos dem. Alltså inte något som påminner om den hos andra tillverkare. Däremot har jag sett den på någon Kinaklänningssida men även där tycks den vara rätt ovanlig. Pratade med Mejan på Matildas brud och fest och det verkar som hon kan sy upp en liknande i Kina. Hopppas bara på att den blir lika bra eller bättre än originalet.
  • confuzed86

    jag satt nyss och kollade tärnklänningar på ebay.com. en massa fina till bra priser! dock fr man ju ha storlekarna i åtanke om det beställs därifrån.


    här är våra STD-kort som ska skickas ut snarast!


  • JossanKossan

    Hoppas det löser sig med klänningen, skulle bli tokig om jag hittade en och sen att den inte skulle finnas. Du skulle inte kunna ringa till några återförsäljare och fråga om dom har klänningen kvar? Den kan ju skickas på posten om det vore så?

  • Sjörå
    JossanKossan skrev 2012-10-15 05:56:25 följande:
    Hoppas det löser sig med klänningen, skulle bli tokig om jag hittade en och sen att den inte skulle finnas. Du skulle inte kunna ringa till några återförsäljare och fråga om dom har klänningen kvar? Den kan ju skickas på posten om det vore så?
    Tyvärr så sys den enbart på beställning så det brukar bara finnas ett exemplar hos återförsäljarna, i storlek 34. Och så liten är jag inte. För att komplicera det ytterligare så är det en klänning med en avvikande färgdetalj. Så det räcker inte med att någon återförsäljare har klänningen, den avvikande färgen måste också vara rätt.Nästa måndag ska jag till ett ställe i Stockholm som säljer Kinaklänningar och kolla hur deras kvalitet på klänningar är.
  • JossanKossan

    Vad är det för butik? Ska också till Sthlm och kolla klänningar, kan kanske vara värt att åka dit.

  • Sjörå
    JossanKossan skrev 2012-10-15 18:40:20 följande:
    Vad är det för butik? Ska också till Sthlm och kolla klänningar, kan kanske vara värt att åka dit.
    Matildas brud och fest i Sundbyberg. Finns på Facebook och om man googlar på henne. Jag har bara haft mailkontakt med henne än så länge men där är hon väldigt trevlig, svarar snabbt och är tillmötesgående.
  • sommaren13

    Här har det stått stilla ett tag med all planering...sambon lyckades krocka i söndags, han klarade sig utan en skråma tack och lov. 

    Vi har börjat fundera på att ha buffé istället för 3-rätters för att hålla ner kostnaderna lite. Och sen kommer vi ev byta lokal till en i Spånga istället, som var otroligt vacker och luftig.

    Några tips på bra bufféamat? Vill gärna ha kött, kyckling, fisk, sallad bröd mm.
     

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!