• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Burre
    Cissi skrev 2012-10-07 12:57:27 följande:

     



    Jag tycker denna :) Sen hade jag nog satt i hopp " Vi gifter oss" lite till

    Hur ser kortet ut innuti??
  • Teresa L


    Alltså, jag blir så grymt imponerad av hur duktiga och kreativa alla är!


    Här kommer iaf mitt något enklare pyssel. (OBS!! Detta är bara "prototyper" alltså inte färdiga att användas)


    Vårt tema är lila, vitt och svart med detaljer i silver. Tanken med rosetterna är att det ska vara en återkommande detalj i inbjudningskort, placerkort och servetterna. I strutarna kommer det ligga några godisar till gästerna ifall dom behöver få upp blodsockret lite innan det är dax för maten.

  • Cissi
    Burre skrev 2012-10-08 12:12:32 följande:
    Jag tycker denna :) Sen hade jag nog satt i hopp " Vi gifter oss" lite till

    Hur ser kortet ut innuti??
    Innuti är allting vitt med den här texten. Har inte skrivit ut den än - dom ska bli klara och skickas ni i veckan är det tänkt.

  • Cissi
    Teresa L skrev 2012-10-08 12:29:31 följande:


    Alltså, jag blir så grymt imponerad av hur duktiga och kreativa alla är!


    Här kommer iaf mitt något enklare pyssel. (OBS!! Detta är bara "prototyper" alltså inte färdiga att användas)


    Vårt tema är lila, vitt och svart med detaljer i silver. Tanken med rosetterna är att det ska vara en återkommande detalj i inbjudningskort, placerkort och servetterna. I strutarna kommer det ligga några godisar till gästerna ifall dom behöver få upp blodsockret lite innan det är dax för maten.


    Wow, underbart!! Man blir ju lite sugen på att ha nån färg med när man ser allt fint.
  • Teresa L
    Cissi skrev 2012-10-08 14:08:38 följande:
    Wow, underbart!! Man blir ju lite sugen på att ha nån färg med när man ser allt fint.
    Ni kommer inte ha något direkt färgtema så eller hur kommer det se ut för er?
  • Cissi
    Teresa L skrev 2012-10-08 14:25:44 följande:
    Ni kommer inte ha något direkt färgtema så eller hur kommer det se ut för er?
    Vitt och silver kommer det bli, med vinter tema. Så det är ju inte direkt nån färg med. Hade tänkt mig nått i den här stilen.


    Blir till att köpa en massa snygga julkulor i vitt och silver att dekorera med.



    Älskar den här tårtan! Ska ta med mig en bild och se om man kan få nått liknande



    Namn lapparna ska vara kottar som sprayas med silver och sånna ska även ligga som dekoration tillsammans med ljus och nått annat som jag inte har kommit på ännu.


    Å så kommer vi vara i en lokal som är helvit 9m i takhöjd och jätte stora fönster - ett gammalt bryggeri - och fullt med en massa ljusslingor. (förhoppningsvis *håller tummarna* möte med dom nästa vecka)
  • Cissi
    CoolJen skrev 2012-10-08 11:01:49 följande:
    Cissi:
    Undre helt klart, less is more. Eller kanske bara en enkel ram istället för alla små grejer?
    Är det vanligt foliepapper du använt?
    Gillar också den under, ser så plottrigt ut med allt det andra. Men killen gillade den med alla krummelurer.
    Ska nog testa en med ram också å se om vi båda gillar det alternativet  =) Tack för tipset!

    Ja det är vanligt folie ihopknölat och sen utkavlat.
  • Cissi

    Nu har vi bestämt oss och är nöjda båda två, såhär blir korten.



  • CoG

    Det blev ju jättefint!

    Att dekorera ena hörnet hade inte jag tänkt ¨på, men det blev jättebra!


    Cissi skrev 2012-10-08 17:16:31 följande:
    Nu har vi bestämt oss och är nöjda båda två, såhär blir korten.


     



     


  • Teresa L

    Åh, va läckert! :) Men om du vill smyga in nån färg så funkar ju ljusa kalla färger, som tex ljusblått eller ljuslila. Men vitt o siver är otroligt fint och "vintrigt". :)


    En kompis till mig som gifte sig på vintern tog det steget längre och sprayade konstsnö (sånt man kan ha på fönsterna eller julgranen) med lite glitter på ljuslykorna och vattenkarafferna. Det blev rätt läckert. :)

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)