• Jag han

    Visa era bröllopstårtor! :)

    Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)


    Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

  • Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • malin martin

    Tack för tipset TheD...hittade en klar favorit på sidan.
    Vad är det för sida till den i australien ... har en av mina bästa vänner boende där så hon kan lätt skicka hem till mig.

  • TheD
    malin martin skrev 2011-12-03 09:44:13 följande:
    Tack för tipset TheD...hittade en klar favorit på sidan.
    Vad är det för sida till den i australien ... har en av mina bästa vänner boende där så hon kan lätt skicka hem till mig.
    Ska se om jag kan spåra tillbaka till den :) Ett ögonblick.
  • max alexis

    GUD vad fina tårtor :)


    Är lite nyfiken vad ni betalade per bit och hur många bitar ni köpte för hur många gäster? VAd gick åt? Hur bör man räkna?


     

  • Evelinas

    Våra fantastiska tårtor! Vi fick väldigt mycket beröm både för smak och utseende!
    Det är 4 olika:
    1 med passionsmousse på kladdkakebotten med överdragen med marsipan
    1 med passionsmousse på kladdkakebotten med överdragen med sockerpasta
    1 med hallonmousse på kladdkakebotten med överdragen med marsipan
    1 med hallonmousse på kladdkakebotten med överdragen med sockerpasta

    Vi hade beställt 55 bitar till 45 personer. Bitarna var väldigt stora, jag skulle nog säga att det var 65 bitar. Det blev en del kvar, folk tog ändå rätt mycket, vissa tog 2 gånger, nu har vi portionerat ut till folk och spart 1 bit i vår frys. Vi betalade 18kr/bit.



  • Joffan


    Vår tårta var chokladbotten med jordgubs och chokladmousse. Så hade vi 5bitar laktosfitt och 1bit glutenfri.

    Vi hade 65 gäster och 65vanliga bitar 5laktosfia bitar och 1 glutenfri bit. (vi berstälde och betalade för 65bitar). Det blev massor av tårta över.
  • Vilse
    Evelinas skrev 2012-01-09 23:44:46 följande:
    Våra fantastiska tårtor! Vi fick väldigt mycket beröm både för smak och utseende!
    Det är 4 olika:
    1 med passionsmousse på kladdkakebotten med överdragen med marsipan
    1 med passionsmousse på kladdkakebotten med överdragen med sockerpasta
    1 med hallonmousse på kladdkakebotten med överdragen med marsipan
    1 med hallonmousse på kladdkakebotten med överdragen med sockerpasta

    Vi hade beställt 55 bitar till 45 personer. Bitarna var väldigt stora, jag skulle nog säga att det var 65 bitar. Det blev en del kvar, folk tog ändå rätt mycket, vissa tog 2 gånger, nu har vi portionerat ut till folk och spart 1 bit i vår frys. Vi betalade 18kr/bit.


     


    Wow! 18 kr/biten var ju jättebilligt! Och framförallt för så snygga tårtor!

    Får man fråga varifrån du beställde?
    Säkert inte från skåne antar jag? ;)
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)