• moom

    BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut

    Jag hade sånna problem innan jag hittade vårt inbjudningskort.
    Vi gifte oss på nyårsafton.


  • Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut
  • LindaCalle
    Lina2126 skrev 2013-02-04 12:13:04 följande:


    Förresten, den lilla bilden i med dymo-bokstäverna...vilken sida av kortet är det? Får inte riktigt ihop det!
  • Angelica och Engin
    Lina2126 skrev 2013-02-04 12:13:04 följande:


    ÅH va fina vart har du köpt dessa! har du gjort dom kanske ? vart är materialet inköpt????
  • Lina2126

    Tack snälla ni!


    kitkät - Jag har beställt dem på Etsy, med lite egna ändringar.


    LindaCalle - först är det den stora bilden, med inbjudan i typ tårtpapper och en papperblomma på. Sedan ligger de i egna boxar (bilden längst ner till höger). I boxen ligger även ett infoblad i samma stil som själva inbjudan. Boxarna har jag sedan slagit in som du ser längst upp till höger =).

  • Juli2013

    Äsch, jag lyckas bara ladda upp en bild i taget (vet inte varför??)


    Men så här blev våra inbjudningskort till slut. Detta är framsidan, jag köpte grå A4 som vi vek och på den överskjutande fliken har jag limmat spets, och stängt det med dubbelhäftande tejp


  • Juli2013

    Så här ser det ut inuti, ett tunnare papper som jag har stansat hörnen på, och satt fast med dubbelhäftande tejp.


  • Juli2013

    På baksidan har jag målat ett monogram med guldfärg, gjorde en mall som jag skar ut i hårdplast och har sedan duttat guldfärg med en svamp, testade olika tekniker för att få lite "antikt" intryck, lite klumpar och hack gjorde liksom inget, och tyckte den här metoden blev bäst.


  • filibustern
    Juli2013 skrev 2013-02-06 15:51:08 följande:

    Äsch, jag lyckas bara ladda upp en bild i taget (vet inte varför??)


    Men så här blev våra inbjudningskort till slut. Detta är framsidan, jag köpte grå A4 som vi vek och på den överskjutande fliken har jag limmat spets, och stängt det med dubbelhäftande tejp



    enkelt, men stilrent!
Svar på tråden BILD-tråd, hur ser era inbjudningskort ut