• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • Fjärilen

    Jag hade ett litet bridezilla moment med mina blommer, det var överhuvudtaget inte det jag hade beställt. Precis allt var det som jag verkligen inte ville ha. Så första bilden visar när jag håller på att slutgöra min egenbudna blommor med hjälp av de endablommorna som inte var dödsfula.



    Den andra bilden visar att jag hade satt fast en liten medaljon med min farmor, farfar, mormor och morfar.


    Den sista bilden visar hur den ser ut från en annan vy.

  • Pyttis
    Pyttsan skrev 2012-10-29 22:20:52 följande:
    Här är min bukett från slutet av september. Min fästman beställde den och jag är jättenöjd! Ekologisk och lokalt producerad! 
    Ranukel, rosor, dahlia, äppel, nypon och daggkåpa. Vet inte vad bären och det gröna heter. Pris: 700SEK, inklusive corsage.


    jättefin! höstmys på hög nivå ;D

    tror dock du menar Anemoner, för ser inga Ranunkler, och bären är hypericumbär och det gröna är eucalyptus :)

    men som sagt, verkligen jättemysig!
  • Pyttsan

    Oj, javisst, det är ju röd anemon! Skäms Nå, jag var verkligen jättenöjd, både med makens val och floristens arbete. Skaftet var dessutom klätt med makramé i naturgarn, så himla fint hantverk!

  • LindvallLarsson
    meah2000 skrev 2011-05-22 19:20:34 följande:
    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


    Min brudbukett bestod av blå hortensia med vita rosor och dekorationer med gröna blad och pärlor. Kostade kring 800 kronor (ca 85 euro).

  • passionsblomman
    Pyttsan skrev 2012-10-30 18:05:43 följande:
    Oj, javisst, det är ju röd anemon! Skäms Nå, jag var verkligen jättenöjd, både med makens val och floristens arbete. Skaftet var dessutom klätt med makramé i naturgarn, så himla fint hantverk!
    Jag lägger till att det du kallar daggkåpa är Buplerum-även om de allra flesta nog uppfattar det som just daggkåpa, det finns verkligen likheter i känslan. Som redan sagt är, så är bären hypericum (en släkting till Johannesört) och bladen eucalypthus.  I ärlighetens namn kan de knapppast stå för att den ska vara helt ekologisk, för mig veterligen får man inte tag i ekologiskt odlad-än mindre närproducerad eucalypthus, och inte hypericum eller buplerum heller. Men jag gillar väldigt mycket tanken med just det temat i buketten.
    Och jag älskar att du släppte det åt din fästman!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Pyttis
    Pyttsan skrev 2012-10-30 18:05:43 följande:
    Oj, javisst, det är ju röd anemon! Skäms Nå, jag var verkligen jättenöjd, både med makens val och floristens arbete. Skaftet var dessutom klätt med makramé i naturgarn, så himla fint hantverk!
    haha, ja jag blandar ihop dem själv ibland med, och då är ändo jag florist haha :)
    förstår jag, modigt att låta honom fixa, skulle min fästman fixa buketten skulle jag antagligen få en kaktus :P

    men som sagt verkligen superfin!! :D
  • Pyttsan
    Pyttis skrev 2012-10-30 19:04:49 följande:
    haha, ja jag blandar ihop dem själv ibland med, och då är ändo jag florist haha :)
    förstår jag, modigt att låta honom fixa, skulle min fästman fixa buketten skulle jag antagligen få en kaktus :P

    men som sagt verkligen superfin!! :D
    Nåja, inte jag släppte det väl inte helt till honom, jag sade t.ex att jag ville ha en handbunden (han hade antagligen kört på nåt stort hängande och jäääätteromanstiskt annars), att han skulle säga till floristen att jag har gula skor och att han skulle ha oranga fluga på sig. Och så mailade jag tre bilder med kommentar typ: gillar stilen, gillar dahlior, älskar färgerna. Men den här buketten liknar ingen av dem. Glad

    Tack för era kommentarer, det är jätteroligt att få veta mer om buketten då jag inte träffat floristen själv! Solig 
  • Evelinas

    Gud så fin!!!!!!!!!


    Pyttsan skrev 2012-10-29 22:20:52 följande:
    Här är min bukett från slutet av september. Min fästman beställde den och jag är jättenöjd! Ekologisk och lokalt producerad!
    Ranukel, rosor, dahlia, äppel, nypon och daggkåpa. Vet inte vad bären och det gröna heter. Pris: 700SEK, inklusive corsage.


  • Tokig

    Här är bilder på min fina bukett tagna av vår fantastiska fotograf Moro Mou photographer, www.moromou.se/ eller Moro mou photographer på facebook.



     


  • Tokig

    Just ja, i medaljonen står: "Om alla dagar var som denna skulle jag vilja leva i tusen år. - Jason Diakité"


    Alltså ett citat från Timbuktus låt Allt Grönt.


    Det var samma medaljong i min och min tärnas bukett och i brudnäbbens blomkorg. Medaljonen satt i ett halsband som vi alla har som minne. Även min mamma och en god vän som höll vigseltal fick ett halsband.


     

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!