• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • fruwesterlund
    Tilda93 skrev 2012-09-03 15:28:44 följande:
    En fråga till er som gifter er i Juni 2013 , när skickar ni ut inbjudningskorten? och när har ni OSA?
    Vi gifter oss 30 mars 2013 och har tänkt skicka ut inbjudningarn i november ungefär.

    Oj, jag måste kolla på inbjudningar, gaahh..! 
  • Nutsoba

    Vi kontaktade kyrkan idag för att få en bekräftelse på det datum vi har valt mm, men det verkar som om att de har lyckas dubbelboka oss med ett annat par :-/ Jäkla klantigt av dem med tanke på att vi emailade dem tidigare med alla uppgifter och fick sagt att det skulle läggas in asap. De skyller på ny person/att de inte kan se något i systemet/ etc. Nu får vi vänta och se hur de löser det hela. Vi fick en tid kl 13 samma dag (enda tiden kvar) som back-up, men det passar ju oss inte alls med tanke på schemat vi har...vad irriterad jag blir! >_<

  • disneyprinsessan
    Nutsoba skrev 2012-09-03 16:24:43 följande:
    Vi kontaktade kyrkan idag för att få en bekräftelse på det datum vi har valt mm, men det verkar som om att de har lyckas dubbelboka oss med ett annat par :-/ Jäkla klantigt av dem med tanke på att vi emailade dem tidigare med alla uppgifter och fick sagt att det skulle läggas in asap. De skyller på ny person/att de inte kan se något i systemet/ etc. Nu får vi vänta och se hur de löser det hela. Vi fick en tid kl 13 samma dag (enda tiden kvar) som back-up, men det passar ju oss inte alls med tanke på schemat vi har...vad irriterad jag blir! >_<
    fy så jobbigt och irriterande! hoppas att dom löser detta !
  • Tilda93
    fruwesterlund skrev 2012-09-03 15:56:03 följande:
    Vi gifter oss 30 mars 2013 och har tänkt skicka ut inbjudningarn i november ungefär.

    Oj, jag måste kolla på inbjudningar, gaahh..! 
    Alltså 4 månader innan ? När har ni osa?
    Haha , inte lätt att komma ihåg allt ;)
  • söt nöt

    nu äntligen är det på riktigt! Kyrkan och lokalen är bokad. Den 21 september 2013 smäller det för vår del :) Jag längtar som en tok efter att få sätta igång med inbjudningar, köpa klänning och allt annat. Det här har jag väntat länge på. :) 

  • Juli2013
    L och J skrev 2012-09-03 14:01:26 följande:
    Du har ju jättemycket fixat, de e luugnt Glad
    vill också göra egna inbjudningskort, har köpt fin spets att sätta på dom.
    Åh det känns skönt att höra, hehe. Jag har köpt lite spets, lite silverfärgat band samt ett band i guld och vitt med hjärtan, ska prova lite olika Flört
  • Juli2013
    Tessa01 skrev 2012-09-03 14:13:36 följande:
    Det är verkligen kul att planera och det känns som det blir enklare när man har gott om tid. Min bror gifte sig nu i sommras (vi förlovade oss nästan samtidigt) och deras bröllop planerades under ngr månader bara.

    Jag har väntat sen i våras att få börja med inbjudningarna...tycker det är kul att pyssla!! nu kan man ju verkigen säga att hösten är här så nu är det fritt fram att börja Glad Jag har dock tänkt skriva allas namn i inbjudningarna och gästlistan är inte helt säker än...plus att det kan tillkomma en respektiva för många samt att det kan falla bort någon.

    Jag tycker också att det är fritt fram att börja nu!! men jag ska testa lite olika och prova mig fram, så det tar nog en stund innan jag är nöjd Flört

    Ja visst är det är fantastiskt kul att planera, men så är man ju en planeringsmänniska också Flört för en del kanske det känns jobbigt att lägga massor med tid på planering, men för mig är det bara kul! jag har nog planerat det här hela livet egentligen, i huvudet Glad
    Sedan vet jag att jag har en benägenhet att stressa upp mig så jag vet att jag behöver gott om tid och få göra allt ordentligt och på det sätt jag vill ha det.

    Vi gifter oss i juli som sagt men tänker nog skicka ut inbjudningarna redan i januari, jag vet inte om det verkar lite hysteriskt? Men vi skickar inga STD utan kör bara på inbjudningar, och den största delen av gästerna kommer måste resa mellan 60-80 mil för att vara med på bröllopet, samt planera in det i sin semester, så vi känner att vi måste vara ute i tid..?

  • morguse

    jag vill börja göra saker men e så sjukt dålig på pyssla o sånt....vill ju göra egna inbjudningskort osv....får se om jag kan få hjälp av någon kompis...
    måste oxå prata med kyrkan så ingen bokar på vår dag :P 

  • fruwesterlund
    Tilda93 skrev 2012-09-03 17:20:25 följande:
    Alltså 4 månader innan ? När har ni osa?
    Haha , inte lätt att komma ihåg allt ;)
    man kan ju inte skicka ut för långt i förväg tycker jag. November blir bra tror jag  Vi skickade ut save the date i juni