• MeahJ

    Brud 2013

    Jag kommer att gifta mig 2013.

    Jag vet att jag är VÄLDIGT tidigt ute med planering, men jag känner att man kan nog aldrig vara för tidigt ute.
    Om inte annat så får man massor av inspiration, tips och ideér här :)

    Någon annan som också gifter sig 2013 och vill följa denna tråd?

  • Svar på tråden Brud 2013
  • Moignon
    aviman skrev 2012-06-29 10:21:59 följande:
    Jag såg på hennes bilder, och för mig var det viktigast att bilderna var i "min stil" och att de förmedlade känslor. Tjejen som ska fota oss är ung och verkar vara (efter att ha sett hennes bilder) villig att experimentera och testa nya saker och dessutom så redigerar hon bilderna på ett sätt som gör dem estetiskt tilltalande!

    För mig är känslan i bilderna viktigast, tillsammans med fotografens skicklighet att fånga de där små ögonblicken eller blickarna - så jag gick enbart på det Solig

    Ska jag endast gå på detta skulle jag lætt kunna gå på detta. Kanske handlar det om att jag har erfarenhet av en fotograf som ska vara duktig, och som kanske ær det tillsammans med andra, men dær det verkligen inte klickade. Jag kænde mig verkligen inte bekvæm och var inte alls nøjd med fotona efteråt. Vi tog æven gruppbilder då och då var det lættare att slappna av på ett helt annat sætt.


    Aja, vi ska træffa en tjej till som tar grymma bilder i vår smak, och som har liknande upplægg och pris. Får se hur det kænns efter detta.

  • Pagnie

    Det går ju som sagt inte att citera på mobilen konstigt nog. Men pos jag har en blå sten i min förlovningsring som är en trestensring och jag verkligen älskar den. Vi har också tagit in flen kompis som fotograf. Hon är verkligen jätte duktig så jag hoppas hon får fram de bilder som jag vill ha. Hon brukar lyckas med det.

  • Sjörå

    Nu har vi bestämt oss för att låta ett proffs göra inbjudningskorten. Jag är som sagt inte det minsta pysslig så det skulle förmodligen bli väldigt dyrt i längden att låta mig pyssla, om jag måste slänga hälften av korten för att de inte är lyckade.

  • PoS
    Moignon skrev 2012-06-28 23:14:19 följande:
    PoS: varför inte vitguld?

    Jo, jag är inne på en vitguldsvariant med blå sten och 2 små diamanter som vigselring. Eller palladium men det är väl rätt så mkt dyrare av vad jag fattar det som.
    Men först ska vi fixa förlovningsringar och då är jag lite inne på att ha en i rött guld men det kanske ser konstigt ut att blanda? Jag försöker söka på google och hittar en del fina med blå sten så jag är nog rätt sugen på att köra på det. Känns ju bra Pagnie, att du har en och älskar den =)


    Min sambo vill helst ha så lite smycken som möjligt så han vill bara ha en men vi får väl se när vi är där...


    Det enda jag är lite orolig för är det här med att vitguld kan gulna. Någon som har erfarenhet på området?

  • Sjörå

    Vitguld kan gulna med tiden men om man köper av bra kvalitet så lär det inte hända. Min mamma har en vigselring i vitguld och den har inte gulnat på över 30 år. Dessutom tror jag att man kan lämna in den på omrodinering om den gulnar.

  • CoG

    Nu har vi bokat en fotograf till vår dag!

    Känns bra att bocka av något från listan :)

  • ChristineL

    I helgen frågade vi min bror om han ville vara toastmaster och självklart sa han ja! Skrattande Han kommer dock resa iväg på utlandstjänst under hösten/vintern/våren och han har inga detaljer alls kring det så han är lite orolig att han inte får komma hem till bröllopet. Hoppas han får reda på allt snart bara... 

  • Moignon

    Precis, vitguld går att omrodinera om man vill!


    Angående toastmaster: hur tænker ni andra kring valet dær? Vi har lite svårt att vælja dær. Funderar på att ta min sambos systers man (gifte sig nu i juni) som ær en fantastisk talare och sækert skulle skøta det med bravur. Han har dessutom varit på vældigt många brøllop och har dærfør sækert en del tankar och ideer. Men kan man fråga någon som ær så ny i "familjen"? Det ær ju bra på det sættet eftersom han inte kommer førvæntas hålla tal eller ålæggas så mycket annat.


    Har varit inne på att ha en tjej och en kille, men kanske kan man skippa den detaljen før att istællet førsøka hitta det perfekta paret som toastar.


     


     

  • PoS

    Nu har vi varit på besöket hos guldsmeden o jag är lite klokare i alla fall Anders Fors o hans dotter Jenny (som vi träffade) visar alltid ringar i vitguld orodinerade o en rodinerad så får man välja. Ärligt talat så fattar jag inte varför jag skulle rodinera min. Det betyder ju bara merjobb plus att man sliter ner ringen. Men det handlar om hur de legerar guldet o hur mkt palladium det är i. Så det beror nog mest på leverantör helt enkelt. Det visste ni säkert redan men jag delar med mig ändå haha. Tänker att din mamma, sjörå, säkert har haft en orodinerad från början! Hur som helst så ritade Jenny upp förslag medan vi satt o väntade där o det var lite kul. så nu ska jag beställa en slät förlovningsring till en början o sen kommer jag antagligen göra en trestensring med en blå safir o två diamanter som vigselring eller en med kanalinfattade prinsesser ELLER en enstensring. Haha, ni hör ju, beslutsångest!. jag ska titta på mina förslag under hösten o se vilket som känns mest jag o sen kör vi lagom till bröllopet stundar.

  • PoS

    Ang toastmaster/madame så har ju inte vi berättat för någon än. Men vi kommer inte ha en traditionell bröllopsfest med sittande bord etc (antagligen) utan har två möjliga scenarion; ett trädgårdsbröllop eller ett te-bröllop. Hur gör man med alla traditionella uppgifter då? Vad har ni andra för typ av bröllop?