• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Klockarbol

    Fina, fina blompojken!  (konstaterar dock att omvänt gäller andra regler - mina ungar blev inte ett dugg glada för fleecemössorna jag pysslade åt dom före jul :-/ )

    Jag inbillar mig att jag förstår krumeluren men är inte helt säker. Kan det vara så att jag ska hjälpa dig att hålla en tumme?

    Det som retar mig mest är attityden från betongföretaget.

    Förra sommaren hade vi en sopbil som jobbat klart området där jag bor trots läckande hydrualslang = bil, syrenhäck, äppelträd, stenmur nersprayat med hydrualoja hos mig och grannarna.
    Självklart var det min bil den gången också.

    Och där var det ingen diskussion - renhållningsföretagets försäkringsbolag stod för alla kostnader för att få bort oljan från bilen och grusgången, de tom skickade ut ett företag som beskar häckar och träd samt körde bort riset på deponi (farligt avfall pga oljan).

    Å det var ju inte så att jag hade en massa privat skit att ringa om och fixa med som det är?

    Nä, jag ska väl förbereda inför möte antar jag.

  • ingenjörsbruden

    Ohhh fick hem mina mammakläder igår! Oh så roligt jag o busan hade....hon skulle osså prova....så hon provade mina tunikor o hade dem som klänning o så vippade vi på rumpan o speglade oss! Riktigt kul!
    Kläderna var fina, kändes som bra kvalite o allt passade bra utom jeansen som jag kunde tälta i.....är nog lite mindre än vad jag tror i skallen....positivt iallafall! Hoppas jag kan få tag i ett par mamma-jeans i mindre storlek bara!

  • BrudSommar2006

    Det gick inte bra med min spruta igår kväll, jag har fått nya pennor att börja med men jag kom ju inte riktigt ihåg hur de fungerade. Så när jag trixat och fått i nålen och allt verkar som det ska så lyckas jag inte trycka av den. För mig måste det fungera på en gång, annars har jag tappat modet för länge sedan när nålen ska in i benet. Så när jag tryckt och tryckt ett tag och inte lyckats så var det bara att kassera den och gå och hämta en vanlig spruta med injektor, då gick det ju bra i alla fall. Fast jag slösade ju bort en veckodos, irriterande. Så provar jag att trycka ut den vid sidan om, då går det naturligtvis jättebra. Skräp. Dåligt humör var jag på också för jag hade fått med mig en med koksalt att öva på men den lyckades maken fiffla med och förstöra så att jag inte kunde prova med den först. Så jag var liksom redan lite ilsken innan...

  • BrudSommar2006

    Såg att det går fortsatt bra för Heloise och lillasyster i magen, vad skönt!

  • BrudSommar2006

    Har vabbat med Astrid hela veckan, men idag är maken hemma och jag på jobbet. Hoppas de hittar på något kul för hon är inte sjuk, bara snuvig.

  • passionsblomman

    Flamman, du måste bara tänka efter lite apropå krumelur.

    Och apropå den, så får jag själv konstatera att det känns jäkligt skumt att se ens egna erfarenhet spelas upp på film. Av unga söta flickor som inte har en susning egentligen. Och jag kan också konstatera att känslorna snabbt väller över mig när jag ser och hör om de här procedurerna. FY vad dåligt man mådde! Vilken skit-tid i livet!

    Ibland undrar jag om jag bara drogs med i något slags barn-flow och att allt ska testas nästan för att det är så vanligt i ens dagliga umgänge att prata och kämpa med sådant här. Ergo, om jag hängt mindre i barntrådar på BT, hade jag jag varit mer nöjd med livets "naturliga" lott för min del då? Eller hade jag verkligen varit bitter idag, för att jag gått och längtat ensam bakom köksgardinerna och aldrig sagt något?

    Jag är i vart fall helt säker på att någon ivf hade det aldrig blivit om jag inte hamant här med er. Inga inseminarier heller. Men, det är väl som med allt annat i livet. i slutänden är man ändå någonstans glad för sina erfarenheter-även de svåra, eftersom man lär sig av dem, och får insikter man annars saknat.

    Fast nu kan jag leva lite sådär lagom ignorant och avslappnat puckad i några decennier tror jag. 


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol
    BrudSommar2006 skrev 2012-03-02 10:35:06 följande:
    Angående tonåringar, jag undrar ibland om jag inte har en hemma också och hon är ändå bara fyra och ett halvt!

    Vi var i alla fall hos öronläkaren igår och hon har öronkatarr/vätska bakom trumhinnorna, så nu blir det en pencillinkur på tio dagar, återbesök och om det inte hjälpt så blir det rör. Vi har redan fått operationstid i slutet på mars, det var tydligen rätt vanligt att det inte fungerade med pencillin. Oavsett så ser jag fram emot ett barn som hör bättre! Plus, och det här var verkligen en extra bonus - läkaren tittade på henne när hon studsade runt och inte kunde stå still och sade i princip att han såg vad som var fel redan innan han börjat undersöka henne. Jo, för tydligen beter sig alla barn så som har det här problemet, något trycker på och gör att de inte kan sitta still. Så hon kommer förmodligen att bli mycket lugnare när det här är borta, många föräldrar är tydligen förtvivlade och undrar vaför deras barn beter sig som de gör men här är förklaringen. Jippi!
    Åh så skönt! Och så underbart det kommer att bli för henne att slippa det onda trycket!! Jag vet precis hur hon har det... Fast jag har aldrig haft det några längre perioder eftersom mina trumhinnor värker sönder rätt snabbt.
    Så jag hör lite glist jag oxå pga ärriga trumhinnor.

    Tack för alla arga gubbar!

    Nä, möte var det.
  • passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2012-03-02 10:35:06 följande:
    Angående tonåringar, jag undrar ibland om jag inte har en hemma också och hon är ändå bara fyra och ett halvt!

    Vi var i alla fall hos öronläkaren igår och hon har öronkatarr/vätska bakom trumhinnorna, så nu blir det en pencillinkur på tio dagar, återbesök och om det inte hjälpt så blir det rör. Vi har redan fått operationstid i slutet på mars, det var tydligen rätt vanligt att det inte fungerade med pencillin. Oavsett så ser jag fram emot ett barn som hör bättre! Plus, och det här var verkligen en extra bonus - läkaren tittade på henne när hon studsade runt och inte kunde stå still och sade i princip att han såg vad som var fel redan innan han börjat undersöka henne. Jo, för tydligen beter sig alla barn så som har det här problemet, något trycker på och gör att de inte kan sitta still. Så hon kommer förmodligen att bli mycket lugnare när det här är borta, många föräldrar är tydligen förtvivlade och undrar vaför deras barn beter sig som de gör men här är förklaringen. Jippi!
    Men HALLELUJA! Shit vad skönt att få DEN förklaringen! Skrattande

    Det är fasen värt ett extra äpple Äpple
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård