• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

    Vilken underbar dikt och bild blomman!

    Nu har jag varit liten och ledsen men nu är det en ny dag och jag spottar i nävarna! Ett besök hos sjukgymnasten står på menyn kl 15:15, håll tummar och tår för att hon inte ser något konstigt!

    Tack återigen för alla fina ord och all peppning!

    Spännande MSW

  • Daa

    Heloise: Ska hålla tummarna inför sjukgymnastbesöket! Jag säger som de andra att du har all rätt att känna dig liten och ledsen emellanåt även om du för det mesta är en makalöst stark och positiv kvinna. Det här vet du redan. Jag önskar bara att er släkt skulle inse att det inte är er uppgift att trösta dem och att ni inte ska behöva vara starka för deras skull. *massa kramar*


     


    MSW: men så spännande! Kan knappt vänta på att få nyheter.


     


    Grattis Amanda!


     


    Leksi: just ja. Grattis tråden! *vinkar till Leksi*


     


    Flamman: hoppas att du snart kommer dig hem så du får bli nerbäddad igen. Vi ses en annan gång. Hoppas att undersökningen gick bra.


     


    Blommis: det var en mycket vacker och rörande dikt. *känner en hel massa som jag inte lyckas formulera i ord*


     


    Ingis: Hur går det med migränen? Har dukat fram paj. *lyssnar efter plyschmobilen*


    Jag trodde att vi blivit kvitt förkylningen och var så glad över det. Igår kunde jag äntligen bjuda hem mammagruppen till mig. I morse vaknade jag med en otäck och välbekant känsla i örat och nu bävar jag lite: kan jag ha fått ännu en öroninflammation (senaste var i våras)? Tydligen kan man vara öronbarn trots att man passerat trettio för flera år sedan... Annars är det bra. Sömnen fungerar alldeles fantastiskt nu. Jag somnar snabbt, vaknar när barnen gråter och somnar sedan snabbt igen. Helt ljuvligt (ja, fortfarande med sömntabletter, men ändå! *tummen upp*).

  • Daa

    Fru E: Tänker på dig. Hoppas att inte landstinget ska krångla med er nu! *kramar om*


    Fru E skrev 2011-11-15 14:43:00 följande:
    Kramar alla medan jag väntar på att få ta blodprov på kliniken. Alla gamla prover tas om och remiss till mf utredning skickas imorgon men godkänns ev inte av landstinget eftersom vi inte har 3 dokumenterade mf
  • Daa

    *vinkar*


    muggles skrev 2011-11-15 20:34:11 följande:
    Vinkar förbi. Har fullt upp men allt bra med oss
  • start september

    Heloise, du är inte ensam om att vara den som alltid ska vara stark.Har varit med om det du beskriver också, när man måste trösta alla andra.  Men på det hela taget tror jag att E har haft en himla tur som kommit till just er, bla pga styrkan. Kram! Hoppas så det gick bra idag.

    Fru E, stå på dig. Det ska väl inte behöva vara dokumenterat?

    Flamman - hur mås det?

    PB, små livstecken räcker långt! Fina bilder och din var jättefin!

    Paus i jobb, barn och allt projektlederi lite grann med en sen kaffe och er när någon annan lagar middag - SKÖNT!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård