• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • BrudSommar2006

    Du PB, jag tror fasen att jag är helt knäpp inser jag när jag läser vad jag själv skriver!

  • Norrskensflamman

    Mugglan: Dina töser är så underbart SÖTA :* :* Smälter.... Och hur i hela friden ser ni skillnad på dem, de är ju verkligen lika som bär?! Men jag fattar ju att som förälder gör man såklart det... men ändå...

    Dfk: Jag tycker också att din reaktion är befogad, din make får ju verkligen mycket träningstid. Blir det nåt över för dig att göra sånt du vill?

    Heloise; Jag blir så ledsen när jag hör det där om att det värsta som kunde hända var att bli fel. Att vara smal och äta lite är lika med DUKTIG, det känns så sorgligt på nåt vis. Men jag upplevde inte alls att det var nåt tyck-synd-om-mig-inlägg. BAra en gripande beskrivning av din bakgrund. Tycker också att det är svårt att ta in vilka enorma förändringar för er familj det här med maten innebär, men jag är också helt övertygad om att ni fixar de. Kärlek till dig Heloise ♥

    Fru E, hur är det med dig???

    Mugglan igen... Har du varit i kontakt med bvc ang sömnen?? Du måste verkligen få sova innan du dukar under.

    Blomman; Såg att du varit på tillfälligt besök nere i brunnen. Men du verkar ha kravlat dig upp en bit iaf?? Slänger ner armen och näven åt dig och hivar upp dig till mig. Brer om dig med en filt och så får du Ayur Veada thé så du blir varm. Kraaaam!

  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2011-10-17 11:46:29 följande:
    Jag stöttar hundraprocentigt att man behöver röra på sig. Men då får man faktiskt göra matematiken på allt annat och tala om hur man tänkt sig resten. för, det är ju JÄTTEMYSIGT att gå och träna och få ur sig frustratiner och känna sig stark och som en riktig karl. Och sedan komma hem till ett varmeldat hem som doftar av nybakt bröd och hemlagad mat och en GLAD sambo som möter i hallen
    "Välkommen hem älskling! Nu är du väl riktigt hungrig, för jag har lagat extra gott idag och det står här framdukat, precis lagom. Seså, ge mig träningsväskan nu så tar jag tvätten, jag har precis kört klart förra maskinen så dina arbetskläder hänger redan på tork och underkläderna har jag lagt i skåpet. Tänk inte på det du. Nu ska du bara vila dig. Och programmet jag tänkte se, det kan jag kolla på datorn sedan, det är klart vi ska se Vetenskapens värld-det är ju kvalitets-TV.  Din son var btw väldigt duktig på träningen idag och han har gjort sina läxor och hade alla rätt på glosförhöret.Utvecklingssamtalet var bra, han når sina mål. Hunden och jag har sprungit 6 km förut idag, men jag går en kvällsrunda med honom nu medan du äter, så tar jag och kör igång diskmasknen sedan, den är urplockad och påfylld. Du behöver bara sätta ditt eget på bänken. Lämna det du inte orkar, så gör jag iordning matlådorna sedan. Tänk, idag tjatade de om jämlikhet igen på moronTV. Jag tycker det är SÅ orättvist-jag menar, du, min älskling byter ju däck på bilen OCH klipper gräset-sådan där millimeterrrättvisa kan man ju aldrig få! Man måste ju se vad BÅDA gör.Vi kan väl kanske mysa lite senare, när vi lagt oss, det var ju två dagar sedan, så jag tycker det börjar kännas lite sällan."

    {#emotions_dlg.djavulsk}
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Och ni som känner mig sen tidigare vet att jag även ler igenkännande... lite småskamset... för precis så där var det ju för mig tidigare...
  • Norrskensflamman

    Jaha det här var ungefär vad jag hann med nu....

    Återkommer ikväll sedan jag fått hem mina älskade töser och myst o pussat på dem, lagt dema tt sova...Under tiden ska jag fundera på vad egentid är för mig.

    Kramen till alla!

  • Fru E

    *vinkar in*

    Har kurat ner mig i soffan med tända ljus och jobbar några timmar efter akupunktur och innan insättning kl 16

  • BrudSommar2006

    EA, heja, heja!! Ta hand om dig, och du vet att det är många som håller tummarna för er!

  • BrudSommar2006

    Hej Flamman! Och tack. Det är förresten lätt att vara efterklok. Tyvärr verkar det i alla fall för min del inte innebära någon markant förbättring inför nya beslut som ska fattas här i livet! Jag ska göra som du, mysa med mina tjejer ikväll och sedan får man se vad som finns kvar av kvällen. Även om de suger musten ur en ibland så är de helt underbara, de små liven.

  • passionsblomman
    BrudSommar2006 skrev 2011-10-18 13:15:25 följande:
    Du PB, jag tror fasen att jag är helt knäpp inser jag när jag läser vad jag själv skriver!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

    Morr, tappar inlägg med feltryckningar.

    Fru E, levande ljus låter helt rätt.

    BS, ingen fara!  Vet att det varit körigt och hoppades att du skulle komma hit också till slut. Det är lurigt med maten. Vi kör matkasse med GI-inriktnng nu och det går riktigt bra. Vi har kommit bort från för mycket korv och kötbullar och alla äter just nu. Stora äter gärna lax och tonfisk tex. Vi rör inte ihop saker i sås till henne, utan ger ar sak för sig och keso till sås. Roliga recept och det går rätt bra att byta ut kött tror jag. www.gomiddag.nu Jag får därmed bra luncher på resterna  nunär jag är hemma  (eller matlådor om man vill) vilket är bra.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård