• elinile

    Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

    Fler än jag som har svårt att låta bli kakor, godis o annat gott trots att jag så gärna vill gå ner i vikt... Känner mig helt hopplös... Ingen karaktär för fem öre!

    Jag vill ner iaf 7 kilo. Någon som känner igen sig o vill följas åt o peppa varandra på vägen??

  • Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?
  • lindaodavid

    Jag tycker också att det är galet svårt att hålla upp med alla sötsaker! (har fastnat i sockerberoende-träsket)
    Håller just nu och kämpar för fullt för att bli av med det, och några kilon på kuppen! Har testat Mulberry-tabletter som faktiskt funkar riktigt bra!

    Om ni vill ha lite tips angående viktminskning så har jag en del på min blogg lindaodavid.blogspot.com vissa kanske kan ta hjälp av dom?

    Kämpa på, lycka till!!
    Kramar

  • tovelainen

    Mål: 56 kg
    Dagens: 61 kg
    Fusk: svägerskans födelsedagstårta idag...
    Träning: Än så länge promenader med hunden, men nästa vecka har jag bokat in pass på Sats nästa vecka.

    Jag har iallafall ett strålande recept på goda och nyttiga bollar (perfekta som substitut för exempelvis chokladbollar). Lyckades få bort sötsuget i somras med några såna här varje kväll jag var sugen:

    2 dl russin
    4 dl naturella cashewnötter (finhackade)
    3-4 matskedar citronsaft
    Rivet skal från 2 lime
    Kokosflingor

    Blanda samman allt. Jag tycker det är lättast att först krossa nötterna i en mixer, sen mixa samman allt med en stavmixer, för smeten blir rätt seg så den fastnar i vanlig mixer.

    Rulla smeten till bollar och rulla dem i kokosflingor. Ät och njut =)

  • Uppsalabrud2010

    Hänger gärna på!
    Ska gifta mig i juli och har ingen diciplin alls vad gäller träning och sötsaker. Är allergisk mot en massa saker så det är svårt att äta nyttigt för mig!
    Vikt nu: 66 kg
    Mål: 62 kg

    Någon mer som bor i Uppsala?

  • elinile

    Usch, en massa fusk i helgen... Skyller på förkylningen, för efter träningen i tisdags var jag hur taggad som helst, men sen blev jag superförkyld o kunde inte träna mer. Så helgen har mest gått åt till att tycka synd om mig själv och givetvis tröstäta lite... :-S

    Skärpning igen! Hur fasen ska jag kunna se mig själv i spegeln om några månader och vara nöjd med det jag ser om jag fortsätter så här????

  • majsan801

    Ja jag total falerade i helgen med. men ska ta nya tag och köra lchf nu tänkte jag. Måste få lite snabba resultat för att få igång motivationen. Men jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag är så här flabbig i maj nej fy hemska tanke. TRäning imorgon...

  • majsan801

    Ute och sprungit med en kompis i 30min och sen 45 situps nu ikväll. Låter kanske inte mycket för er men för en otränad nybliven mamma är det mycket. Har hållt min diet (lchf) hela dagen med haha. Ni ser jag har inte mycket till karaktär. Det enda jag kan tänka på är polly och chokladbollar....

  • fromheretoeternity
    majsan801 skrev 2010-01-18 21:49:25 följande:
    Ute och sprungit med en kompis i 30min och sen 45 situps nu ikväll. Låter kanske inte mycket för er men för en otränad nybliven mamma är det mycket. Har hållt min diet (lchf) hela dagen med haha. Ni ser jag har inte mycket till karaktär. Det enda jag kan tänka på är polly och chokladbollar....
    Äter du bara tillräckligt med fett så kommer sötsuget försvinna direkt. För mig tog det 4 dagar!
    Jag har gått ner 2,5kg på mindre än 2 veckor med LCHF!
    Hur många kilo ska du gå ner?
  • elinile

    Exakt vad är LCHF?? Kan ju söka på det iofs, men du fromheretoeternity verkar ju veta lite.

  • miaik

    elinile:

    När du ändå söker på LCHF kan du söka på riskerna med det, jag skulle verkligen inte rekommendera någon att köra den dieten.

Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?