• elinile

    Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?

    Fler än jag som har svårt att låta bli kakor, godis o annat gott trots att jag så gärna vill gå ner i vikt... Känner mig helt hopplös... Ingen karaktär för fem öre!

    Jag vill ner iaf 7 kilo. Någon som känner igen sig o vill följas åt o peppa varandra på vägen??

  • Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?
  • CeKe

    För mig går det fint =) Ska ju bara finslipa bort ett par kg och omforma lite oönskat fett till muskler, men det går bättre än väntat! Har kommit igång och tränar 3-4 ggr i veckan, äter mindre och nyttigt (läs otroligt mycket mindre godis, julskinka etc) och vågen reagerar som den ska. Känns SÅÅÅÅÅ bra. snart hoppas jag va nere på min "matchvikt" igen! 1,5-2 kg bara och det får ta tid eftersom jag nog bygger en hel del muskler nu också!

    Det är såå härligt när ens ansträngningar märks! Då blir jag supertaggad att fortsätta!

  • elinile
    CeKe skrev 2010-01-12 22:49:51 följande:
    För mig går det fint =) Ska ju bara finslipa bort ett par kg och omforma lite oönskat fett till muskler, men det går bättre än väntat! Har kommit igång och tränar 3-4 ggr i veckan, äter mindre och nyttigt (läs otroligt mycket mindre godis, julskinka etc) och vågen reagerar som den ska. Känns SÅÅÅÅÅ bra. snart hoppas jag va nere på min "matchvikt" igen! 1,5-2 kg bara och det får ta tid eftersom jag nog bygger en hel del muskler nu också! Det är såå härligt när ens ansträngningar märks! Då blir jag supertaggad att fortsätta!
    Härligt! Jag hoppas också att vågen ska visa det jag vill nästa gång jag ställer mig på den. Eftersom jag inte tränat något alls de senaste åren så börjar jag med 1 pass i veckan, men om några veckor ska det bli 2 pass per veckan + förhoppningsvis en hel del promenader när det inte är så kallt längre...
  • Gnistra mera

    Får jag hoppa in med ett inlägg här...?

    Det är inte bara viktnedgången som är kämpigt utan det är precis lika jobbigt när problemet är åt andra håller - viktuppgång. Jag har naturligt väldigt hög förbränning som blir högre vid stress.

    Och snacka om stress när ett bröllop skall planeras.

    Mitt mål är att gå upp ca 5kg till bröllopet i juli. Jag har kämpat hur länge som helst med att försöka trycka i mig mat och sötsaker, jag dricker protein shake'ar och äter hungerframkallningstabletter men än så länge händer det ytterst lite. Suck!

    Kul att se att ni peppar varandra. Släng gärna några tips hitåt om ni kan tricket med att gå upp i vikt istället.

  • fromheretoeternity

    Här går det också väldigt bra! Jag har börjat med LCHF-kost sedan en vecka tillbaka och gick ner 1,5kg första veckan. Jag äter underbart god mat och mår jättebra! Har aldrig kunnat vara mätt när jag bantat förrut så detta känns jätteskönt att kunde äta så gott, aldrig vara sugen på sött och samtidigt gå ned i vikt!

    Jag tränar sen innan minst 3 gånger i veckan men jag ska minska på styrketräningen och lägga mer tid på konditionsträning och core.

  • tovelainen

    Hej allihop,
    Får jag också vara med på tråden? Jag har läst den nu i nån månad men nu efter nyår tänkte jag ge slag i saken och komma i form. Jag ska gifta mig i juli och tänkte från och med nu skippa sötsaker och börja träna helt enkelt =) Eller hur enkelt det är återstår väl att se.. ;)
    Det är i alla fall förhoppningsvis lättare med en pepp-tråd framme på datorn.

  • majsan801

    Hej nu är jag tillbaka igen. Började träna i måndags och ska träna 2ggr i veckan och har just nu en sakta men säker viktnedgång på 0,5kg i veckan. Har 4kg kvar till ok jag är väl nöjd vikten men 6kg då är jag ännu nöjdare. Har lite svårt att hitta och behålla motivationen tyvärr. Men det går hyfsat med att inte äta något socker. Men idag är mina tankar hos chokladbollar. Syster ringde och sa att hon skulle göra såna och jag kan inte släppa tanken på dem. Får göra såna imorgon för 1 ätar dag per vecka har jag sagt att jag får ha. Peppa mig så jag inte äter please!!!

  • majsan801

    Hittade denna mall i en annan tråd vad tror ni om den för att motivera oss lite mer när man måste skriva ut sin vikt och att man ser att det händer något.
    Startvikt i januari: 69,9
    Mål:65 (fast ännu hellre 63)
    Väger nu:69,1
    Denna veckans viktnedgång: väger in mig varje lördagsmorgon men hittills denna vecka 0,3
    Fusk: lite godis och fika bröd under veckan skäms
    Träning: 1h jympa och cirkelträning måndags går trögt

  • elinile

    Bra idé!

    Startvikt i december: ca 66,5 kg (ingen egen våg, måste kolla nästa gång jag är på bvc )
    Mål:60 (fast ännu hellre 58)
    Väger nu: ? (ingen egen våg, måste kolla nästa gång jag är på bvc )
    Fusk: Några godisbitar igår när jag varit o handlat och våfflor till fika idag, annars är jag nöjd med veckan!
    Träning: 1 h aerobics

    Skulle tränat igår med, för jag vill helst gå på 2 pass per vecka o så går jag o blir dunderförkyld... Kände av halsen lite i tisdags, men tränade ändå. Nu får jag väl skylla mig själv...


    majsan801 skrev 2010-01-15 12:15:23 följande:
    Hittade denna mall i en annan tråd vad tror ni om den för att motivera oss lite mer när man måste skriva ut sin vikt och att man ser att det händer något.Startvikt i januari: 69,9Mål:65 (fast ännu hellre 63)Väger nu:69,1Denna veckans viktnedgång: väger in mig varje lördagsmorgon men hittills denna vecka 0,3Fusk: lite godis och fika bröd under veckan skämsTräning: 1h jympa och cirkelträning måndags går trögt
  • elinile

    Jag tog ju bort texten om ingen egen våg på första raden... Grr...

  • majsan801

    Jag ska också träna 2ggr per vecka men min träningskompis hade annat för sig i onsdags så det kan ha varit så att jag blev aningens lat och stanna de hemma jag med hihi. Skärpning till nästa evcka.

Svar på tråden Gå ner i vikt till maj 2010, följas åt o peppa varandra?