• KatjaB

    det heter b o r g e r l i g t

    Inte "borgligt" eller "borgelit" eller andra konstiga stavningar.

    Nu kan man ju undra om jag inte har nåt bättre för mig än att reta mig kopiöst mycket över detta.
    Men nej, tydligen inte!

    Borgerligt, borgerligt, BORGERLIGT!

  • Svar på tråden det heter b o r g e r l i g t
  • Odium
    Aniara4 skrev 2012-02-07 20:39:23 följande:
    Jag misstänker också att det är så det går till! Först väljer man klänning (och lite senare i processen väljer man en eller två till för säkerhets skull), sen den största och blingigaste ring man kan hitta, sen bokar man herrgård, håller auditions för att hitta den skojigaste prästen, köper näbbklänningar och ett ton dekorationer i exakt rätt nyans och sen kommer man plötsligt på att visst fasen, det ska ju vara en karl med också!
    Yes!
    Och glöm för allt i världen inte att det inte är någon press. Så länge allt blir perfekt, ingen gör bort sig och alla ser att du har skosulor i samma färg som prästens bil.
  • Lilique

    Brölopp. Bröllopp. Brölop.

    Hur kan man ens stava det ordet fel när man måste skriva in det i adressfältet för att komma till just den här sidan? Dessutom står det precis överallt på hela siten. Hint hint?

  • Dejli
    Lilique skrev 2012-02-08 13:05:52 följande:
    Brölopp. Bröllopp. Brölop.

    Hur kan man ens stava det ordet fel när man måste skriva in det i adressfältet för att komma till just den här sidan? Dessutom står det precis överallt på hela siten. Hint hint?
    Och på tal om det så kom jag att tänka på en annan felstavning som jag stör mig på, även om den inte är så vanligt förekommande just här...

    Fliis, fleese, fleec, flece, flees etc... Hur svårt kan det vara? Är det så svårt att stava till fleece?
  • MrsT2011
    Odium skrev 2012-02-07 21:10:42 följande:
    Yes!
    Och glöm för allt i världen inte att det inte är någon press. Så länge allt blir perfekt, ingen gör bort sig och alla ser att du har skosulor i samma färg som prästens bil.
    Chicita skrev 2012-02-07 20:49:25 följande:
    Glöm för sjutton inte dom färgmatchade dukarna... Har man ivoryklänning så måste man ha ivoryfärgade dukar, vit klänning = vita dukar, cremefärgad klänning = cremefärgade dukar osv... Tungan ute
    Ha ha ha, ni är fantastiska! Solig

    Eller typ "Katastrof! Min M2B matchar inte färgtemat, måste han vara med på bröllopet??"
  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2012-02-08 13:43:02 följande:
    Chicita skrev 2012-02-07 20:49:25 följande:
    Glöm för sjutton inte dom färgmatchade dukarna... Har man ivoryklänning så måste man ha ivoryfärgade dukar, vit klänning = vita dukar, cremefärgad klänning = cremefärgade dukar osv... Tungan ute
    Ha ha ha, ni är fantastiska! Solig

    Eller typ "Katastrof! Min M2B matchar inte färgtemat, måste han vara med på bröllopet??"
    Nej det är då man använder sig av en "stand in make" den där som alla pratar om du vet...

    Den där "brud maken" som det pratas så vitt och brett om Skrattande
    Då kan man välja både höjd, bredd, hårfärg och klädsel precis som man vill, men han måste återlämnas innan 12-slaget annars kostar det extra
  • marsbruden
    Chicita skrev 2012-02-08 13:48:23 följande:
    Nej det är då man använder sig av en "stand in make" den där som alla pratar om du vet...

    Den där "brud maken" som det pratas så vitt och brett om Skrattande
    Då kan man välja både höjd, bredd, hårfärg och klädsel precis som man vill, men han måste återlämnas innan 12-slaget annars kostar det extra
    MrsT2011 skrev 2012-02-08 13:43:02 följande:
    Chicita skrev 2012-02-07 20:49:25 följande:
    Glöm för sjutton inte dom färgmatchade dukarna... Har man ivoryklänning så måste man ha ivoryfärgade dukar, vit klänning = vita dukar, cremefärgad klänning = cremefärgade dukar osv... Tungan ute
    Ha ha ha, ni är fantastiska! Solig

    Eller typ "Katastrof! Min M2B matchar inte färgtemat, måste han vara med på bröllopet??"
    Ni räddar min tråkiga dag!!! Skrattande
  • Odium
    Lilique skrev 2012-02-08 13:05:52 följande:
    Brölopp. Bröllopp. Brölop.

    Hur kan man ens stava det ordet fel när man måste skriva in det i adressfältet för att komma till just den här sidan? Dessutom står det precis överallt på hela siten. Hint hint?
    En bekant till mig byggde ihop sin egen fantastiska stavning av ordet.. Komplett med särskrivning och allt.
    " tack för inbjudan till erat bröd lopp"
  • Odium
    passionsblomman skrev 2012-02-08 13:40:21 följande:
    "princess klänning"

    ....är det många som vill ha också.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det är då man undrar om de pratar med samma amerikanska brytning de skriver i.. ?
  • Chicita

    hehe.. ja kan nog erkänna att jag ibland skriver princess och ibland prinsess. Det går på "automatpilot" ibland eftersom jag söker ofta efter "princess-cake" för inspiration.
    Det är så många som vill han en prinsessig tårta till sina tjejer och jag vill inte göra samma jämt... Oskyldig
    Så inspiration är bra, och det är mer att välja på på dom amerikanska sidorna Flört

Svar på tråden det heter b o r g e r l i g t