• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

    zozo
    igen
    ja, vilka jäkla s k vänner man låtit sig köras över av. Jag fick ju höra att jag såg ut som en hora med mascara så jag sminkade mig inte förrän i 2:an på gymnasiet. Sen kom karlarna som flugor! Eller nåja, en iaf... och det var ju den rätte så... (nu säger ni AAAAAAAWWW!)

  • Fru E

    Kängu-lovar att fundera på det det som gruvar mig mest är om pergon KAN påverka tanten eller inte och om det i så fall är bra eller dåligt, dvs om kroppen försöker säga mig något

    Nenne-mina har snarare skärpt till sig, hade innan mellan 28-35 dagar och nu har jag runt 28 dagar och knappt några spottins så i löööööööve pergo för det.

  • nennesjuttioåtta

    EA
    vad gött! Allt jag testat har bara knasat till det ytterligare...

  • Fru E

    Så har det varit med allt annat Nenne men just Pergon har varit bra sååååå bra om man bortser från den knasig tanten nu dvs. Lite rädd att nu när jag slutar med Pergon så kanske jag får så långa cykler igen.......vill ju ha som de är nu jöööööö

  • Fru E

    Så ska nog spara sista omgången med Pergo en eller två månader iaf eftersom hormonerna sitter kvar månaden efter med så kan jag få ut lite mer av dem

  • DollyLolly

    Jag måste få skriva av mig lite, tyckte att denna tråd passat mig bra!
    Fick missfall i november, vilket var mycket tråkigt först kom det lite som en chock att jag var gravid och sedan efter några veckor när jag väl hade börjat vänja mig vid tanken så fick jag då istället MF...
    Men nu är jag gravid igen vilket förstås är mycket blandade känslor jag är jätteglad men samtidigt vågar jag inte vara det fullt ut ännu förrän man vet... Och när gör man det 100% egentligen? Inte förrän efter man fött eller?
    Så nu är jag då alltså i vecka 7 vi har iallafall beställt tid för tidigt ultraljud denna gång om 2 veckor så då vet man ju lite mer iallafall... Så det enda som cirkulerar just nu är ju detta, man försöker att inte tänka så mycket men det funkar inte så bra har jag märkt, Svårt att koncentrera mig på jobbet, orkar inte riktigt träna osv...

    Oj nu har jag fått skriva av mig känns lite bättre!

  • muggles

    Vänner: skulle du ha tättsittande ögon - var har du fått det ifrån?! Jag håller nog inte med dig om din bedömning av din mans och din egen bildskönhet...

    VAd är det för jäkla vänner?! Hur fan kan man säga så till en kompis (din sk kompis Zozo)!

    Ja är det ngn som har en normal cykel kvar här inne?!?!?!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare