• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • LindaochLinus

    mrsD : Skönt att ha bokat fotograf och att ni har hittat en som ska göra tårtan ...vi har börjat småkika på fotografer.
    ja eran tårta är ju helt underbar alltså!!

    vi har också precis haft inne våran förbaskade bil på verkstan,växellådan här med...16 000 :- ....trodde jag skulle tappa hakan,haha....VARFÖR just nu liksom?suck vi ska också sälja våran.

    bröllop gbg : Vad skönt att ni har bokat lokal nu,allt låter ju helt perfekt !!!

    själv pratade jag med våran cateringfirma igår,den 25:e september nu ska vi träffa dem,känns skönt att få det gjort & kunna lägga det lite åt sidan sådär...nu är ju alla dem "stora" grejerna som ska ordans klart,nu vill jag börja planera inbjudningskorten & tänka på dekorationen...iof vill jag ha en rätt enkel dekoration i lokalen men ändå!
    det verkar som dem flesta här ska göra sina egna inbjudningskort...kanske borde börja kolla upp det lite själv,har aldrig pillat med sånt innan...är det svårt??

  • LindaochLinus

    Tänkte bara tipsa om att ifall ni ska göra fina naglar på eran stora dag,så har jag en tjej jag har gått hos i ett år nu...hon är jätteduktig!!
    ...hojta bara till ifall ni är intresserade

  • fru augusti 2008

    LindaochLinus: Hejsan! Vi gifter oss i hanhals kyrka som ligger en liten bit utanför kungsbacka och har sedan middag och fest på Malins skafferi. Det är en bit ifrån varandra men det var de ställen vi föll för. Vad har du för tankar kring din ring? Hur ser din förlovningsring ut?

  • fru augusti 2008

    Är förresten väldigt intresserad av nageltjejen.

  • mrsD

    när vi ändå snackar naglar, ska på elevbehandling på torsdag på nailteam, 150 spänn för ett helt set!
    En kompis gjorde det i torsdags och det blev hur bra som helst, så jag ska till samma tjej. De vill ha fler kunder, så är det någon vill bara vill testa hr det är att ha långa naglar, kan jag ju tipsa om det!

    Vart går du L&L?

    fick ett tips här på BT för kanske ett år sen, om de som ligger inne på Nils ericsson, så jag gick dit, men naglarna sprack redan efter en dag... VARNING!!

  • malinlars

    linda: Jag har bilden i mitt galleri.. men vet inte hur jag får det så att ni kan se den?! Vet du/ni?
    Jag har en bild i huvudet om min ring.. vi har bankade ringar, alltså inte helt släta. Så jag skal ha en lika dan, fast med stenar (av ngt slag) i ett brett band ovanpå ringen. ¨Vill nog ha några stenar på rad som syns.. vill ju visa att jag har gift mig! Men 31000kr var lite väl tyckte jag. Kan tänka mig max 10000Kr eftersom lars inte skall ha en ringt till!

  • LindaochLinus

    Jag går hos en tjej som gör hemma,hon har hållt på i 7 år med detta.Kostar 600 kr.....150 kr e ju verkligen billigt,men om det blir bra e det ju kanon!!

    malinlars : ska gå in på din sida igen & kolla ifall jag kan komma in i ditt galleri!
    ja det e klart att ni kan lägga lite mer på din ring nu då om inte lars skall ha nån

    fru augusti 2008 : våra ställen ligger också en bit ifrån varandra,men så kan det ju bli,får hitta på nåt roligt färdsätt för gästerna till festlokalen har vi tänkt
    min förlovningsring är i guld,har tre rader lodrätt med 4 små diamanter i varje rad, mellanrum mellan raderna är det också...känns som jag verkligen behöver hjälp med att hitta en vigselring.Ideé r???

  • mrsD

    150 kr e ju bara nu när de är elever.. sen blir d ju dyrare=)

    men 600 är ju inte alls farligt heller, är det långt ifrån stan?

  • Fröken Plommon

    Malin och lars

    Mässan är idag och imorgon mellan kl 11-18. Entrén kostar 80kr. Vi är på väg dit nu, återkommer med recension

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008