• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • Moniz83

    HEJ ALLA!

    Jag har ganska nyligen fått reda på att jag kommer att få min bröstoperation betald av landstinget och att dem lägger implantaten förmför muskeln.. Jag ska lägga in gelehallon men är skeptisk till denna placering framför, de flesta jag läst om lägger bakom. Min kirurg sa att dem lägger framför pga naturligare resultat och mindre komplikationer, men jag har hört att det är större risk för bla kapselbildning framför.. hm har ja helt fel?
    Så nu undrar jag om det är någon som har sina implantat framför som kan berätta lite om detta? och finns det någon som har/ska operera sig på plastikkirurgiskla kliniken där jag ska opereras?
    Jätte tacksam för svar! :)

  • Swing

    Moniz83: Vad jag vet så lägger man helst bakom (=delvis bakom). OM det inte finns speciella skäl i det enskilda fallet. Det brukar oftast vara lite för mycket "häng" i det egna bröstet, men man kan få ett hyfsat resultat ändå, utan lyft, om man lägger framför. Nu ska du ju ha små implantat, annars ökar ju också risken för häng när man har framför. Om jag vore i ditt ställe skulle jag absolut vilja ha bakom, det borde ju inte finnas något hinder för det, eftersom du i princip saknar egen bröstvävnad. Läkarna borde göra en bedömning av varje enskilt fall (vilket dom kanske gjort i ditt fall!) och inte säga att på vår klinik gör vi BARA si eller så. Jag har nästan fått uppfattningen att Plastikkirurgiska kliniken bara lägger framför? Eller är det fel? Annars har jag hört bra saker om stället.

  • Moniz83

    Swing:

    Tack för ditt svar. Jag har oxå fått den uppfattningen om att resultatet blir naturligare om man lägger bakom när man inte har så mkt egen bröstvävnad. Jag ringde förut och frågade på kliniken och de sa att dem gör framför som jag skrev pga mindre komplikationer. Men det står på hemsidan att man kan lägga både framför och bakom och man tycker ju att dem skulle ha skrivit att dem bara lägger framför om så var fallet? Måste nog ringa tillbaka och fråga en gång till, vill ju helst ha bakom, underlättar ju dessutom mamografi. Verkar dåligt att bara göra på ett sätt och inte ta hänsyn till patientens önskemål och förutsättningar. Är det bröstoperationer du hört bra om på den kliniken?

  • Tärnansara

    Hej AP75!
    Vem ska operera dig på akademikliniken? hur mycket ska du lägga in?

  • AP75

    Tärnansara:

    Jag ska opereras av Mats von Wachenfeldt. Han verkade jättebra och förtroendeingivande på konsultationen. Men i övrigt har jag inte hört/läst om någon som opererats av honom, så jag hoppas att det blir bra.
    Jag kommer att lägga in anatomiska gelehallon MF 420 (!). Jag vill absolut inte ha några jättebröst, men detta är tydligen vad som krävs för att jag ska komma upp i de "normala" bröst som jag vill uppnå. Jag har i princip inga bröst alls som utgångsläge. Det plus ganska bred bröstkorg osv resulterade i denna storlek. Hoppas att det blir bra (lite nervös att de ska bli för stora...)

  • Tärnansara

    HejAP75!

    Jag ska själv operera mig hos Per Hedén på akademikliniken! Jag ska lägga in MF 375cc.

  • bröstkaramellen

    Själv ska jag till Magnus Hober. Kändes jättebra

    Ska ha MF 335.

    Lycka till!!!

  • AP75

    Kul att höra att flera ska opereras på AK. När ska du opereras, bröstkaramellen? Lycka till båda två!

  • pickolina

    bröstkaramellen

    Jag op av honom när jag tog ut mina implantat. Han var super tyckte jag! :)

Svar på tråden Bröstförstoring (4)