• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • algit

    Rat:
    Jag som var såååååå säker på att jag ville göra detta inte varit nojad över nåt inte tänkt att kanske det blir fult.
    MEN sista veckan o särskilt sista dagarna innan op.då tänkte jag är jag inte riktigt klok vad är det jag ska göra hur dum är jag egentligen bla bla.
    Så det är helt normalt att få såna tankar tror de flesta haft det innan.
    Det blir snyggt jag har aldrig ångrat mej en sekund. Lycka till!

  • EnYsterSyster

    Rat

    Tänkte precis som du innan op. Var jättenervös och fasade för att något skulle gå fel. Kände också en overklighetskänsla: "Vad är det jag gör ? Är jag riktigt klok ?" Då fick jag luta mej mot det faktum att jag haft äckliga inlägg nästan ett halvår och VERKLIGEN tänkt igenom det och velat göra det SÅ LÄNGE. Just do it !

    Jag hade lite samma känsla innan jag gifte mej (länge sen) pga stress mm och det är bland det bästa jag gjort.

    Jag börjar oroa mej för kapselbildning. Mina bröst känns ganska mjuka och fina. Nån som vet när kapselbildning börjar märkas om det kommer ? Det har nu gått snart 4 månader (tänk vad tiden går !). De är dock fortfarande ömma fast mer vid utsidorna nu. Känns precis som när brösten krånglar ibland vid ägglossning, mens mm. Blir det bättre ?

  • Jengirl

    EnYsterSyster

    Kapsellbildning kan du få nu eller om fem år. Det kan komma närsomhelst. Jag var öm i mina bröst ett bra tag efter op. 6-7 månader. Så visst blir det bättre, det är en lång process.

  • algit

    EnYsterSyster:
    Jag kom på häromdagen att jag har haft mina ett år nu snacka om att tiden går.
    Jag var oxå mer öm innan mens jag brukar alltid vara det men det var värre då det ,har försvunnit.
    Som Jengirl säger det är en lång process.
    Långsam så man märker det inte men ibland så kommer jag på att det känner jag inte längre o det känns helt som innan.Och de blir mjukare hela tiden.

  • Rat

    Algit
    Visst hade du gelehallon? Kommer inte riktigt ihåg. Låter hoppfullt i alla fall

  • Rat

    EnYsterSyster

    Nån speciell anledning till att du börjat oroa dig för kapselbildning nu? Att det ömmar mer på sidorna?
    Jag har hört att det är störst risk för kapselbildning första halvåret och då har ju du snart passerat den gränsen i alla fall. Men några garantier har man ju aldrig. Vi får hoppas att vi klarar oss

    Kram

  • EnYsterSyster

    Rat

    Brösten blir bara bättre och bättre. Det är väl det att jag känner att jag inte ska tro att risken för komplikationer ska vara över och bli jättebesviken om det nu händer nåt. Samtidigt kan man inte gå och oroa sej hela tiden. Nu är det gjort och det blev jättesnyggt !

Svar på tråden Bröstförstoring (4)