• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • Tärnansara

    EnYsterSyster

    Nä precis!!! Är ni oroliga för komplikationer?

  • algit

    Rat:
    Jag har aldrig kunnat sova på rygg trodde aldrig att jag skulle kunna det men konstigt nog så sov jag inte bra o med hjälp av massa kuddar halvsittande men jag sov faktiskt.
    tog ett par veckor fick fruktansvärt ont i ryggen det var det värsta men sen med stöd av en kudde som jag "kramade" så kunde jag sova på sidan. Himmelriket!!!!!!!!!!! var som att vinna högsta vinsten haha.
    Min erfarenhet o andras här är att folk märker men säger inget.
    Jag vet att folk märkt det på mej snackat bakom min rygg men ingen har sagt något.
    lite jobbigt men samtidigt mitt val min kropp mitt liv jag är nöjd o glad över det så jag bryr mej inte egentligen .

  • algit

    Ni som inte kan sova på sidan. Ont i ryggen jag köpte sån gel Ipren att smörja in med var skönt.Och kuddar stötta er med kuddar så kan det kännas bättre.
    Som jag skrev innan hade jag en kudde framför brösten som jag kramade hjälpte mej hade den i flera veckor. hoppas det hjälper.

  • Tärnansara

    När jag berättade för mina närmsta vänner så fick jag komentarer som "Det trodde jag inte om dig! Du är fin som du är! ska du bli en sån där!" En kompis ville inte ens prata med mig om det, hon blev jätte sur! Jag antar att det låg en smula avundsjuka bakom det hela. Det verkar svårt för dem att förstå att man vill göra det för sig själv. En tjej frågade min pojkvän t o m om han inte var orolig att jag skulle träffa andra. Min pojkvän svarade att han inte alls var orolig och visste vad vi hade (eller har). Det kändes skönt.

  • algit

    Tärnansara:
    Alltså ursäka men varför skulle du börja träffa andra för att du opererat brösten????? Vad är det för uppfattning folk har?
    Jag valde att inte säga till någon utom mina allra närmsta man,systrar,dotter o en på jobbet.

  • Tärnansara

    Algit

    Nä precis! Så tråkigt med folks förutfattade meningar!!! Det värsta är att hon som sa det vet att jag inte är en sån person, men hon tror väl att man ska ändra sig bara för att man får ett par större tuttar! Så himla tråkigt! Det viktigaste för mig är i alla fall vad jag känner! När man gör en proportionerlig storlek till sin kropp så tänker ju inte folk på det, förutom dem som vet såklart.

  • Filipa

    Tärnansara,

    det var det DUMMASTE jag hort! Vilket pucko! Ursakta men vad tanker hon med?

    Var bara tvungen att saga det blev sa upprord hihi sorry

  • famousfairy

    morron.. min kollega hade op förra året på kirurg centrum. kom tillbaka efter sommarlov med stora bröst.Jag var en av de få hon berättade för, vissa andra på jobbet säga allt de se är "bröst".. själv tycker jag att de är lite stor men hon trivs.och det är viktigt. jag ha berättad för henne om mig. Hon är orolig för mig att jag fundera på 245 när hon fick 230 men nu vet jag att hon hade runda det är nog skillnaden. Sen min 70år gammal vännina som var hos Hédin, och en till vännina som vet att jag ha använt Brava. Och.. min flamma i usa! Mina föräldrar och familjen vet inget.
    Jag är 42 ogift inga barn och gör det för mig..

  • EnYsterSyster

    Den enda som vet om att jag skaffat nya tuttar är min man och så ska det förbli. Visst, folk kan misstänka, men jag kommer aldrig erkänna eller ta en diskussion.

    Vi människor funkar så här. Alla har fördomar mot olika saker även om vi inte vill erkänna det själva. Det gäller inte bara tuttar utan även t ex sexuell läggning, religion, kultur, politisk ståndpunkt, socialgrupp mm.

    Sen är det mycket avundsjuka och svensk jantelag. Tänk själv: du är själv trött på dina små och/eller slappa bröst men vågar/vill inte/har inte råd att operera. Plötsligt gör någon i din omgivning det. Hur reagerar du då ?

    Jag är gift sedan länge, har ett bra äktenskap med en man som älskar mej, tre härliga ungar, ett trevligt jobb och goda vänner. Jag behöver inte bevisa något för någon, jag gör detta bara för min egen skull. Detta är ett så laddat ämne och jag vet att många inte skulle fatta, därför tar jag ingen diskussion.

    Förr brände man häxor på bål och förskjöt de kvinnor (inte män dock) som hade sex/blev med barn utanför äktenskapet. Synen på platstuttar kommer nog också förändrar, men det tar nog bågra hundra år.....

    Ha det gott tjejer och gå på er inre röst och magkänsla ! Ta ingen skit. Och ett gott råd: ta ingen diskussion angående era bröst, det är HELT lönlöst.

  • Anneli23

    Hejsan! :)

    Var det någon som visste när man kan börja sola solarium efter op? Skulle man täcka över ärren extra mycket (har ärren under brösten)?

Svar på tråden Bröstförstoring (4)