• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • regnbågen

    Ang soft touch vs vanliga gelé:

    Min kirurg berättade för mig att soft touch ofta gjorde att det blev mer ärrvävnad i bröstet. Så förutom större risk för kapselkontraktion (även om det är väldigt lite mkt mer) så blir ju huden tjockare, dvs, hårdare och det är inte alls så säkert att när ett implantat väl är på plats att soft touch känns mjukare än vanlig gelé!

    Kram =)

  • famousfairy

    hej igen.. Jag kände på implanten och de ha en "sträv" yta jämfört med vanlig silikon som är slät och se ut som en kylpåse. Geléhallon, är det det som heter Cohesive Gel på engelska? För jag tror mina komma att bli Cohesive Gel o de har sträv yta o då är det tydligen mindre risk för kapselbilding.
    Slå upp McGhan 410 på google det gjorde jag.
    kram!

  • Swing

    Cohesive gel är "geléhallon".
    Man läser så mycket olika åsikter om allting från olika läkare att man inte vet vad man ska tro på. Bara för att geléhallonet soft touch är lite mjukare än det vanliga geléhallonet borde det väl inte bli mer ärrvävnad??? Eller vara mer oprövat eller osäkert och allt annat man hört. JAG tycker i alla fall att det låter konstigt. Av min läkare fick jag uppfattningen att det inte var nån större skillnad, mer än just mjukheten. Mycket riktigt tror jag skillnaderna minskar när dom väl är inne i kroppen, även beroende på ens individuella förutsättningar.

  • Tärnansara

    Hej!
    Jag hittade lite info på www.medics.ch/plastic1.htm! Där står det att det inte ska vara några mer skillnader, angående "soft touch", förutom att det är mjukare. Jag vill så gärna veta eftersom jag snart ska bestämma mig vilken implantat och storlek jag ska ha. Jag är 173cm och väger 54kg, väldigt plattbröstad. När jag var hos en sköterska på AK för två veckor sedan tyckte hon att jag skulle ha FM 375cc. Så svårt att föreställa sig tycker jag. Jag vill inte ha för små och jag vill absolut inte ha alldelles för stora. Ska bli spännande å se vad Per H tycker!

    Kram:)

  • famousfairy

    hej .. tack för info om cohesive/gelé.. och websidan.Nu vet jag.. det var MM (moderate height moderate projection) som Gabriella föreslog 215g e 245g .. keep in touch!

  • famousfairy

    oops det är ingen websida.. glömde mellan slag mellan websidan och Nu... f'låt

  • famousfairy

    hej. Jag vet att jag vill göra det här, är så trött på mina bröst. jag är livrädd att jag bli för stor, vill bara ha en b inte c. är det någon där ute som blev för stor mot sin vilja dvs blev övertalad? tack..

  • EnYsterSyster

    Rat
    famousfairy

    Angående det här med storleken....

    De flesta som ångrar sej önskar att de tagit större implantat. För mej är det dock tvärtom ! Inte så att jag ångrar mej för de är jättesnygga och min man älskar dem men jag skulle nog valt mindre om jag fått välja om. Nu är det snart 4 månader sen jag opererade mej. Mjukheten är helt okej men man kan känna en fastare kärna längst in och så kommer det nog alltid vara. Dessutom har jag inga hängiga kälkbackar längre, så utan BH är det rätt avslöjande men snyggt !

    Jag är 165 cm, väger 55 kg och hade innan en liten utammad 70B. Nu har jag en D-kupa som är betydligt större än det jag hade innan. Jag har McGhan´s anatomiska gelehallon MM 215 g. Jag tycker du väljer helt rätt storlek Rat, få se vad du tycker efteråt.

    En konstig grej bara..... jag tycker de blir större ! När jag var helt nyopererad stod de rätt ut som strutar, då kändes de jättestora. Sen mjuknade de och hängde till sej, då kändes de mindre. Nu känns det som om de är större nu än för en månad sen ! Jag tror nog att de är inbillning, men nu känner jag att de VERKLIGEN inte får bli större !

  • Tärnansara

    Hej jag skrev fel MF 375cc ska jag ha inte FM. Svårt att hålla reda på :)

  • famousfairy

    hej yster syster.. tack för ditt råd, tror själv att 215 kommer ger mig en lagom byst, jag har inte mycket körtel att börja med.70 A med push up. Gå omkring nu med en 75A propp fyllt ..så ville jag vara..Visade mina kokt ris påsar på andra besöket på AK och då sa gabriella "men så stor kommer du inte att vara.. den ska under muskeln och plattas till. Svårt att se med svart sport bh, de borde ha vita..kanske

Svar på tråden Bröstförstoring (4)