• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • ceciliaj

    regnbågen:

    jag hade mest ont i det högra bröstet, jag tror att det är för att jag är högerhänt o använder den muskeln mer. men det låter ju väldigt troligt att du har ondare i det med störst implantat. försök att inte oroa dig, det kommer bli så fint sen o du kommer vara så nöjd!

  • Rat

    Regnbågen

    Hur länge sen var det du opererades? Hur känns det förövrigt t ex i snitten, gör det mycket ont där? vi skulle ju göra ett liknande lyft om jag minns rätt. Det där med att det gör ondare på ena bröstet tror jag är mer vanligt än ovanligt (om man läst alla inlägg här låter det i alla fall så)men jag förstår om man blir nojig. Kommer nog jag också bli. Var det bra bemötande på Victoriakliniken annars då? Något du tycker jag ska tänka på så här innan?

    Kram

  • regnbågen

    Ja! Jag ringde och sökte efter sjuksystern som jag blev hänvisad till att ringa om ifall jag hade ngr frågor... Hon var på operation så hon skulle ringa upp (så sa sekreteraren) men jag fick en mkt glad överraskning när Charles själv ringde och frågade mig!
    Jag har ju ingen feber osv, och mina blåmärken är nästan borta :D så det är väl mer normalt men doktorn tyckte jag skulle vara observant på rodnader samt att jag inte fick ngn feber. Viktigast att jag tog det lungt. Dvs, inte blev svettig eller fick hög puls mm...
    JAG ÄR LUNG NU FLICKOR! TACK :D

    RAT: Runt bröstvårtgården gör det inte alls ont. Det spänner mest i brösten. Det är lite som träningsvärk i muskeln samt att det känns som när man har gipsat sig och har ett litet bandage som är lite trångt. Men jag är uppe ca 14 timmar om dygnet så det går fint. Jag har inget att klaga på när det gäller victoriakliniken, jag hade aldrig kunnat tänka mig att jag skulle bli så fint behandlad. Min operation blev inte av förräns vid 16tiden så jag fick en ansiktsbehandling med AHA-syror av klinikens hudterapeut. Det var verkligen överraskande!
    Jag mådde inte så himla kul under natten, men på morgonen kunde jag klä på mig själv, gå på toa utan hjälp osv...
    DU kommer bli väl omhändertagen Rat :)
    (Om det är ngt personligt du undrar eller tja, vad som helst, så kan du maila mig på basklav@gmail.com)

    VET NI, jag skulle kunna stå och titta på mina bröst hela dygnet *lol* känner ni igen er :P

  • Moniz83

    Hej tjejer! tänkte bara höra om det är någon här som har erfarenhet av, eller har opererat sig på Clinique Estetique? Funderar på att kanske operera mig där och det skulle vara kul att höra hur bemötandet var och om reslutatet blev bra..

  • Swing

    Jag ringde dit för drygt 2 år sen och pratade med dr Maj Malm. Eftersom det inte framgått av hemsidan frågade jag vänligt efter "geléhallon", som jag ville ha. Hon svarade i snipig ton att "det gör vi INTE, för dom måste ju BYTAS!!".

    Jag vet att tillverkarna lämnar livstidsgaranti (man får nya implantat 'gratis' om dom gamla går sönder. Operation osv får man betala själv, så det är ju en klen tröst). Nu är det ju så att allt tillverkat åldras och ingen VET ju säkert hur länge olika implantat håller eller om/när byte blir aktuellt. Jag fick fler konstiga svar och kommentarer på mina frågor och måste säga att jag kände mig ganska bestört efteråt. Liksom lite tvärt om mot all annan info jag skaffat mig och jag anses som petnoga, medicinskt insatt och påläst. Maj kan ju ha haft en dålig dag och dom behöver ju inte vara dåliga för det, men det kändes bara totalt fel för mig.

    Förra året pratade jag med en tjej som opererat in koksalt där och hon var nöjd, men hon talade tyvärr inte bra svenska så några mer detaljer fick jag inte fram.

  • la fleur

    Hej igen, idag har jag en dålig dag....Tycker brösten aldrig vill ramla ner på plats och så är det olika stora, är det normalt. Hur lång tid tar det innan brösten ramlar ner, är ganska vältränad!Det är nu 17dgr sen op är rädd att jag har fått sån där kapselgrej.SVARA SNÄLLA Kram

  • regnbågen

    hej la fleur!
    För mig har det bara gått 4 dagar men jag fick för mig det där med kapselkontraktion redan vid dag nr två *lol*
    Kirurgen sa dock att jag inte behövde oroa mig för det förräns om två månader :P
    Ska det inte ta åtminstone 2 månader innan brösten ser någorlunda naturliga ut? Det trodde jag iaf-

    Kram på dig :)

  • Rat

    Regnbågen

    Vad kul att höra att allt gått så bra och att du gillar din spegelbild Vad hände under natten, hade du väldigt ont? mådde illa?
    Hoppas de blir försenade med min operation med, så jag också får komma till hudterapeuten, men det var förmodligen ett undantag. Hur går det att sova för dig då? Jag är lite orolig för att jag inte kommer att kunna sova en blund på rygg men förr el senare slocknar man väl. Ha det gått! mailar sen

    Kram

  • regnbågen

    RAT:

    Ja, maila du :D. Jag skrev nämligen en liten berättelse om hela min operationsdag för en annan tjej som du kan få om du vill =)

    Förresten! Den går den att läsa på:
    www.plastik-fantastisk.se/viewthread.php

    (hoppas länken fungerar)

    KRAM :D

  • regnbågen

    *LOL* Visst har jag skrivit att Rat kan få tjejen :D det var ju inte så jag menade! Jag är fortfarande morgontrött och omtumlad av medicinerna :P
    Tänk vad fel det kan bli när man bygger meningar lite fel
    Jag syftade självklart på berättelsen...

Svar på tråden Bröstförstoring (4)