• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • EnYsterSyster

    Anneli23

    Det finns ingen anledning att byta oftare än en gång i veckan, om inte huden är irriterad förstås. Varje gång du drar bort tejpen drar du ju och sträcker i ärret. Du kan gärna trycka ihop ärret en aning, inte för mycket bara så det veckar sej under tejpen.

    Charlize

    De flesta av oss här tänker likadant, vi vill inte heller bli bimbostämplade. Jag är en vanlig 3-barnsmamma som ammat, hållit vikten efter graviditeterna och nu bara hade tomma påsar kvar som jag ville fylla ut lite. Läs bakåt i denna och förra tråden ! Jag hade världens ångest innan jag gjorde det här, just med tanke på om det skulle synas och vad folk då skulle tänka.

    Har gått från en utammad B till en D (skulle dock även nöjt mej med en C, men jag klagar inte). Jag tog beslutet i höstas, och det var jobbigt eftersom Paradise-Hotel-Natascha-bröst-debatten flammade för fullt då.

    Ju mindre du lägger in ju mindre syns det. Du kan ju även klä dej så att inte brösten exponeras så mycket. Till sist är det dina bröst, dina pengar, ditt beslut. Du är samma Charlize oavsett om du har silikon i tuttarna eller inte !

  • Pernilla 25

    Delighted:

    Jag tejpade mina i ca 2 veckor, tills det var dags att ta styngnen.
    Vad jag har förstått så tar det olika tid för ärren att "läka". Mina syns fortfarande medans algits knappt gör det. Det kan ta upp till 1 år innan man ser det slutgiltiga resultatet. Jag ser dock förbättringar på mina ärr hela tiden, dvs att de blir mindre och mindre synliga.

    Det jobbigaste efter op var att inte kunna tvätta sig ordentligt, jag försökte tvätta runt om så gott jag kunde. Så det första jag gjorde när jag varit och fått styngnen tagna var att ta en lång härlig dusch. Jag var lite "osäker" på rakningen så det väntade jag med ytterligare ngn dag tills jag kände mig bättre.

    Kram på er alla!!

  • Rat

    Men hallå alla! vart har ni tagit vägen??? Snart är det dags för mig . Ni får inte försvinna nu. Jag behöver er!

  • Bröllopstokiig

    Gud vad skumt det är det här med operationer. Skrev i en annan tråd här ca 4 dgr efter op, då jag hade panik över vad stora de var. Nu 17 dgr efter op så har jag ångest över att jag inte valde en större strl. Tyckte det var hur svårt som helst att välja hur storlek öht. Önskar man kunde få reklamationsrätt på storleken ;).

  • la fleur

    Tummen upp för nya tuttar, fler skulle ha råd och framför allt våga, tänkte precis som du dessutom är jag blond;) Det är det bästa jag gjort. Sa inget till någon det är min privata grej, det har ingen med att göra, skulle någon få reda på det eller att jag skulle vilja berätta det och dom skulle dömma mig som Bimbo så kan jag vara utan de vännerna,Stå på dig KRAM

  • la fleur

    Vi finns här, när är det dags?LYCKA TILL det kommer gå skitbra.Kram

  • Anneli23

    Halloj!

    Smörjer ni in era ärr med någonting? Isåfall vad?

    /Anneli

  • algit

    Diablo:
    Det är skumt det där. Jag är likadan fortfarande (ibland) efter ett år nästan.Ibland tycker jag att oj vad stora de är tur jag inte tog större ,ibland så tycker jag tvärtom.
    Men man blir nog lite knäpp o fixerad.
    Så beror det ju på vad man har på sig , och vilken bh man har.
    Jag blev så knäpp av att tänka så här i början så jag mätte dem så hade jag ett faktiskt mått.Och slapp älta detta i mitt huvud för de var ju samma hela tiden.

  • regnbågen

    Hallo girls!
    Nu var det gjort och jag mår kanon måste ja säga. Jag är nöjd med det jag ser i spegeln trots att det ät mkt, mkt tejp ;)
    Men jag tycks inte kunna sluta oroa mig för kapselkontraktion. Jag har mer ont i på yttersidan av mitt vänstra bröst. Det svider/kliar samt är mer varmt än det andra. Nu har jag visserligen ett större inplantat i det bröstet samt att jag inte hade lika mkt bröstvävnad där, så det kan ju förklara saken... Men vad säger ni erfarna flickor. Är det vanligt att det känns betydligare mer på ett ställe utan att det betyder ngt? Snälla svara så ärligt som möjligt så att jag kan eventuellt ta det mer lungt, lossa lite på tejpen, tja... inte vet jag, bara göra ngt åt saken :P

    Det har hela tiden värkt mest på det stället dessutom.

    Tack på förhand :D

  • algit

    Regnbågen:
    Ja ,så tror jag att det varit för många att man har mer ont på vissa ställen.
    Det har många skrivit om.
    Men är du orolig ring o fråga kliniken.

Svar på tråden Bröstförstoring (4)