• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • Jengirl

    Delighted

    Ja din kropp reagerar som vanligt med ned eller vikt uppgång fast du har implantat. Går du upp i vikt, gör brösten det, och går du ner i vikt hänger brösten med där också. Det är inte bra att pendla i vikt med implantat, för det påverkar spänsten. Det kan bli hängiga osv. Varför måste du lägga in så mycket? Och dessutom "lura" kirurgen? Jag vet en som är jätte smal och har lagt in mycket, hon ser snarare ut som en tant med jätte bröst med lite häng, inte alls snyggt eller sexigt.

  • vioola

    Hallå hallå

    Jag undrar ifall det finns någon som blivit rekommenderad att sluta tejpa efter 3 månader istället för 6? Ärren får ju tillbaks sin fulla styrka efter 3 så att säga. Varför tejpa längre? De breddas väl inte liksom...?

    Jag tror det beror på hur snittet är lagt från början å vad man har för läkkött. Är det nån som vet detta (inga gissningar eller kanske nu tack ;)

    Undrar då min kirurg sa att jag tom kunde sluta tejpa efter 10 veckor för de redan var "fina". Fast det tycker ju inte jag riktigt än då ;). Långt därifrån...

    Kramis

  • ceciliaj

    vioola:

    jag slutade tejpa efter drygt tre månader eftersom jag tyckte att mina ärr fortfarande var ganska breda o röda. nu har jag varit utan tejp i över två veckor o jag tycker redan att de ser bättre ut. det kanske inte är bra att stänga in dem bakom tejpen så länge.. inte mina ärr iaf

  • linkita

    Hej tjejer!
    Undrar om det är någon som vet varför jag har ont i ena bröstvårtan efter operationen? Opereades i måndags och sen undrar jag hur mycket och hur ska jag masera mina bröst?

  • Delighted

    Jengirl,

    Nja, alltsa jag atnkte ju inte lurs kirurgen pa det sattet, men tankte att kirurgen kanske skulle vara mer villig att lagga in sa stort som jag vill ha det, om jag ar mer "kurvig". handlar eg bara om ett par k.. och jag ska forsoka ga ner dem innan, verkar vara det smartaste vad jag forstatt, dessutom, sa kanske inte 450 cc passar sa bra tillmin kropp nar den ar smalare. Men det sag bra ut nar jag vara pa min forsta konsultation i hostas (innan viktuppgang) och da var kirurgen tveksam till om han ville lagga in sa mkt, eftersom jag ar ganska smal..

    Anledningen till varfor jag vill lagga in 450cc? or jag tycker det ar snyggt saklart! :) Vill ha high profile..

    Vet ocksa att om man ar smal och tar FOR mkt, sa kan brosten se tunga och hanginga ut, kanske ar det som hant med din van?

  • Saara

    Hej alla!!

    Har några saker jag undrar över...
    När kan man börja använda bygel-bh efter operation?
    När kan man börja simma i simhall igen?

  • EnYsterSyster

    linkita

    Smärtan i bröstvårtan är nervsmärtor som beror på att nervtrådar är avskurna och nu ska läka. Jag hade det ett par veckor-en månad efteråt och det var MYCKET smärtsamt. Jag tejpade mjuka kopresser över bröstvårtorna och tog starka smärtstillande och så småningom gick det över. Håll ut !

  • bröstkaramellen

    Hej tjejer

    Jag har skickat in lite frågor på en annan tråd, men kollar även här. Någon med erfarenhet av gelehallon ÖVER muskeln? Eller som varit på Art Clinic och opererat sig. Vilken kirurg i sådana fall?

  • bröstkaramellen

    Pickolina och Mamma till 3:

    Var operererade ni er någonstans?
    Mamma till 3 - du plockade ut dina "första" på Akademikliniken (om jag förstått rätt). Var det där de placerade dem (framför muskeln) första gången?

    Själv så har jag varit på en konsultation i Göteborg där man föreslog Gelehallon framför muskeln (pga att jag hade så pass mycket vävnad framför). Men jag blir bara mer och mer tveksam. Läser om sådana som bytt placering från framför till bakom, dock aldrig tvärtom...

Svar på tråden Bröstförstoring (4)