• MoM130713

    Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?
  • Pippilångstump

    Svarade ja, vi kommer sova på hotell, vi kommer gifta oss utomlands så det finns liksom inget val. Men vi hade nog gjort det ändå iaf.

    Varit gift en gång innan och då gjorde vi det inte.

    Jag som person gillar inte hotellfrukost, tycker mest det är ett gissel att hitta något att äta, men annars tror jag att om man gillar hotellfrukost att det verkligen kan vara trevligt. 

  • MTB

    Vi kommer att bo 3 nätter på hotell i samband med att vi gifter oss, så vi hinner nog både äta hotellfrukost och njuta av rummet =)

  • Chicita
    Pippilångstump skrev 2013-07-08 08:46:58 följande:
    Jag som person gillar inte hotellfrukost, tycker mest det är ett gissel att hitta något att äta, men annars tror jag att om man gillar hotellfrukost att det verkligen kan vara trevligt. 
    Vad äter du till frukost annars då om det är så svår att hitta det på hotell? Förvånad
    Tycker att det finns något för alla (om man nu inte bor på väldigt små hotell utan någon ordentlig frukost)
    Bara nyfiken Glad 
  • Pippilångstump
    Chicita skrev 2013-07-08 10:31:59 följande:
    Vad äter du till frukost annars då om det är så svår att hitta det på hotell? Förvånad
    Tycker att det finns något för alla (om man nu inte bor på väldigt små hotell utan någon ordentlig frukost)
    Bara nyfiken Glad 
    Jag tål inte vete, vilket dessutom utesluter de flesta glutenfria produkterna. I sverige kan jag äta två kokta ägg och lite frukt möjligtvis.

    Utomlands mycket svårare, finns det nystekt omelett går det ju bra, men få hotell har det. Sedan njuter jag inte direkt av två kokta ägg eller en omelett :D.Och är precis en vanlig frukost för mig hemma.

    Jag är rätt kräsen vad gäller pålägg, jag får magkatarr av juice till frukost och yoghurt också.

    Många länder i europa har inte ens ägg till frukost, så då finns lite konserverad frukt kanske och nej det är ingen frukost jag klarar av. (tex frankrike, italien, tyskland och tjeckien). I USA åt jag färdigskalade kalla och superhårdkokta ägg, vedervärdigt! Eller osaltad vattnig havregrynsgröt. 
  • MTB
    Chicita skrev 2013-07-08 10:31:59 följande:
    Vad äter du till frukost annars då om det är så svår att hitta det på hotell? Förvånad
    Tycker att det finns något för alla (om man nu inte bor på väldigt små hotell utan någon ordentlig frukost)
    Bara nyfiken Glad 
    Jag är inte heller särskillt förtjust i hotellfrukostar. När jag går ut och äter vill jag att det ska vara bättre/godare än vad jag skulle kunna göra själv hemma. Och en trött gammal äggröra är inte så jättelockande.

    Men jag har kompisar vas bästa mål under dagen är frukosten så alla är vi olika =) 
  • Chicita
    Pippilångstump skrev 2013-07-08 12:15:58 följande:
    Jag tål inte vete, vilket dessutom utesluter de flesta glutenfria produkterna. I sverige kan jag äta två kokta ägg och lite frukt möjligtvis.

    Utomlands mycket svårare, finns det nystekt omelett går det ju bra, men få hotell har det. Sedan njuter jag inte direkt av två kokta ägg eller en omelett :D.Och är precis en vanlig frukost för mig hemma.

    Jag är rätt kräsen vad gäller pålägg, jag får magkatarr av juice till frukost och yoghurt också.

    Många länder i europa har inte ens ägg till frukost, så då finns lite konserverad frukt kanske och nej det är ingen frukost jag klarar av. (tex frankrike, italien, tyskland och tjeckien). I USA åt jag färdigskalade kalla och superhårdkokta ägg, vedervärdigt! Eller osaltad vattnig havregrynsgröt. 
    Har du provat att anmäla allergi när du bokar hotellrummet?
    Vi har nog säkert minst en allergiker varje dag på hotellet jag jobbar på och det är inga problem Glad 
  • Chicita
    MTB skrev 2013-07-08 12:18:06 följande:
    Jag är inte heller särskillt förtjust i hotellfrukostar. När jag går ut och äter vill jag att det ska vara bättre/godare än vad jag skulle kunna göra själv hemma. Och en trött gammal äggröra är inte så jättelockande.

    Men jag har kompisar vas bästa mål under dagen är frukosten så alla är vi olika =) 
    Det är klart att det ska vara bättre än hemma... Glad
    Det ska finnas flera sorters ost, både kall och varm mat, färsk frukt olika sorter av skinka eller andra liknande pålägg osv.
    Om dom inte lyckas med att ge dig ett större urval (och gärna med saker du kanske inte tänkt på själv att testa) så har dom misslyckats. 
    En hotellfrukost ska överraska och inspirera (eller tja i alla fall första dagen, bor man fler nätter så får man väl räkna med samma upplägg i princip Flört 
  • ThereseV


    Det här tyckte jag i alla fall helt klart var värt en hotellnatt...men så älskar jag frukost och vi hade aldrig kunnat få till något sånt här hemma och framförallt inte i kombination med en öppen fransk balkong och vackert väder (och att inte behöva fixa själva och diska) :P 
    Under "locket" fanns bacon, prinskorv, köttbullar och världens godaste äggröra.  
  • Moignon

    Vi bodde på Avalon i Gøteborg æven om vi bægge två kænde att det var synd att vi inte skulle få mer tid dær nær vi nu dessutom bokade ett av de lite finare rummen. Men det var helt klart vært det! 

    Min man checkade in vid 12 tillsammans med min bror och gjorde sig ordning dær. Sedan kom jag och en av mina nærmsta vænner som hjælpte min man med håret och att jæmna till huden lite, samt ta en hel del kort på oss. :) Var jættemysigt att få lite avkopplande tid tillsammans innan vi tog en taxi till kyrkan.

    Vet inte exakt vilket tid vi kom till hotellet men skulle gissa 2-halv3. Bægge var vældigt trøtta, men hade i førvæg bestæmt att vi skulle ta ett bad i det enorma badkaret. Efter att ha legat och pratat och velat på sængen någon timme krøp vi ner i ett varmt bad med lavendelolja som fanns att tillgå på rummet. Det var himmelskt.... Att sedan krypa ner i en fantastiskt skøn sæng med fluffigt duntæcke och lyxiga lakan var helt underbart! Att vi sedan bara sov 4 timmar gjorde inte så mycket. Oc frukosten kanske vi inte njøt fullt ut eftersom vi var trøttbakis...haha... men vad gør væl det! Vi funderar på att fira vår 1årsdag genom att bo dær igen och kunna njuta lite mer.... :) 

  • ThereseV
    Moignon skrev 2013-07-08 13:37:40 följande:
    Samma hotell som vi bodde på, och jag skulle absolut välja det igen om vi skulle göra om det:)
    Vi pratade också lite om att bo där igen på vår första bröllopsdag:P 
  • Moignon
    ThereseV skrev 2013-07-08 13:48:11 följande:
    Samma hotell som vi bodde på, och jag skulle absolut välja det igen om vi skulle göra om det:)
    Vi pratade också lite om att bo där igen på vår första bröllopsdag:P 
    Jaha, ja, då førstår jag att ni var nøjda! :) Vad hærligt med frukost på rummet....!
  • Aniara4

    Hotellfrukost är inte riktigt min grej heller, särskilt inte under de perioder när jag ätit lågkolhydratkost. Väljer man bort alla kolhydrater återstår typ ägg och bacon och det blir godare när jag gör själv hemma. I värsta fall är det läbbig pulveräggröra dessutom.

    Men även när jag äter kolhydrater får jag skippa det mesta. Jag är jätteallergisk mot all frukt (och de flesta grönsaker och bär), så den som många uppskattar går bort. Tycker inte heller om fil, men kan möjlighen tänka mig lite sötsliskig fruktyoghurt om det finns. Müsli går också bort om den innehåller nötter, frön eller annat jag inte tål - vilket den oftast gör. Jo, sen tycker jag inte om ost heller. Alls. Vi kan kalla det en ostfobi.

    Tittade på ThereseV:s frukost ovan och tänkte: jomen ok, lite skinka kanske då.

    En sak jag gillar är när det finns en omelettkock som gör omeletter på beställning, faktum är att alla de senaste gångerna jag bott på hotell har det funnits en sådan, så det är ju bra. Men det får man ju inte upp på rummet!

    När vi vaknade efter bröllopsnatten hade hotellet roomservicekaos efter att flera anställda sjukanmält sig samtidigt, så vi fick efter typ två timmars väntan en inkastad bricka med några random brödbitar och lite pålägg, en literförpackning med yoghurt och en hel kanna juice. Inte riktigt den lyx vi hade tänkt oss kanske, men ok...

  • Marjasinus

    Vi bodde på hotell. Vi stannade kvar till festen tog slut, kom till hotellet och plockade ur 101 hårnålar ur min frus hår, sov 5 timmar, badade jacuzzi och käkade hotellfrukost.

    Det var nog inte värt pengarna men det drunknar liksom i resterande kostnader så vet inte om det är något jag ångrar direkt. 

  • ClaraH

    Vi sov hemma, vi skulle ha fikastund med presentöppning dagen efter så det blev mest praktisk. Dagen efter det åkte vi till Italien och bodde i två olika hotellsviter drygt en vecka. Nu bor vi i ett nybyggt hus med ganska lyxigt badrum med bubbelbad t.ex. så ärligt talat bor vi egentligen oftast bäst hemma. När vi bor på hotell är det egentligen för att vi vill vara ostörda.

Svar på tråden Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?