• MoM130713

    Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-07-06 19:36:27 följande:
    Många kommer och checkar in en bra bit efter midnatt och så måste dom ofta åka senast 12, eller om dom har avtalat det innan så kanske dom åker 14-16 någonting. 
    Dom går ofta miste om frukosten och dom kan inte utnyttja spaavdelningen (om det finns någon) då den inte har öppet så sent eller hinner öppna innan dom åker.
    Så att de flesta betalar ofta flera tusen - för ett rum dom kommer att slockna i så fort dom fått av sig kläderna.

    Därför brukar jag rekommendera två dagar - speciellt om man kan få lite rabatt på första eller sista natten. Så man hinner njuta av att bo på hotellet också Glad 
    Ja, det är ju för att jag för min del aldrig ändå skulle använda tex en spaavdelning. Jag tycker om hotell för att det är skönt att bara stupa ner i en skön säng och stiga upp och äta frukost utan att behöva tänka på att städa bort osv. Vi tog sovmorgon, men hann med frulle ändå. Serveras väl dock olika länge på olika hotell. Vad man vill ha ut av sin tid på hotellet är ju olika och vill man hinna med sånt som spaavdelning osv, ja, då är det ju givetvis smartast att boka två nätter :) Jag bara utgick från mig själv ;)
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-07-06 19:45:01 följande:
    Jag bara utgick från mig själv ;)
    Jag utgick ifrån vad jag ser på jobbet med de brudpar som brukar bo hos oss (eller på gamla hotellet Flört

    De flesta brudpar missar frukosten helt enkelt för att dom inte orkar upp, eller även om frukosttiden är så sen att dom skulle orka så brukar dom prioritera att ligga och mysa.
    Det är väl mest det där med att man kommer så sent och checkar in som gör att man missar en stor del av upplevelsen. Man får inte tid att njuta av rummet liksom. Och många vill ju dessutom uppgradera till ett bättre rum eller en svit.
    Att då komma kl 2 på natten (som många gör - eller senare ändå) och behöva lämna kanske 10 timmar senare ger ju inte någon direkt valuta för pengarna  
  • PimPim83

    Vi hade från början tänkt att sova hemma på bröllopsnatten och ha barnen hos barnvakt. Men nu har vi insett att det är bäst för barnen att få sova hemma med barnvakten istället så därför bli det hotell för oss.


  • CoG

    Eftersom att jag har en dotter sedan tidigare som bor med oss 100% och nu även en gemensam liten kille så är det väldigt sällan vi inte har barn i huset då vi ska sova.
    Senast vi var helt barnfria var en natt i februari 2011....före det var det en natt hösten 2009....

    Självklart blir det hotellmys och hotellfrukost för att fira oss!! :D

  • CoG

    Eftersom att det inte blir en bröllopsfest för oss så kommer vi inte att ramla in framåt småtimmarna på hotellet om vi inte vill...
    Är det fint väder kanske vi strosar runt och kanske sätter oss på en uteservering ett tag inne i stan innan vi ska sova.
    Annars åker vi direkt till hotellet och bara njuter.

  • Elinjz

    Nope. Varför betala för nått jag inte får njuta av? Vi kommer sova på hotell senare i höst istället.

  • ingrid87

    Vi kommer sova på hotell iallafall en natt, bröllopsnatten. Eftersom vi bor i Örebro och ska gifta oss i Skövde och inte känner för att sova hos våra föräldrar på bröllopsnatten eller åka hem direkt efter bröllopsfesten så blir det skönt med hotell.

  • ThereseV

    Vi bodde på hotell två nätter - natten till bröllopsdagen och natten efter och det var en av dom bästa investeringarna på bröllopet. Vi hade bokat standardrum första natten och sedan ett finare rum med bröllopspaket natten efter, men vi hade tur att bli uppgraderade till det finare rummet även första natten:)

    Det var hur skönt som helst att vakna på bröllopsdagen och bara kunna gå ner och äta frukost (frukosten är ju det bästa med att bo på hotell!)
    Vi spenderade rätt mkt tid på hotellet ändå, jag blev sminkad där och sedan kunde min man(!) göra sig i ordning där. När vi kom tillbaka till hotellet efter bröllopet vid 1-tiden så hade dom dukat upp med champagne, tryfflar och chokladdoppade jordgubbar, så vi tog ett bad och myste lite innan vi gick och lade oss och dagen efter kom dom upp med en helt fantastisk frukost på rummet.  
    Det var verkligen jättemysigt att att sitta upp på rummet och äta i lugn och ro och efter det hann vi upp och bada lite i poolen innan vi checkade ut.
    Vi hade rummet fram till 15 så vi hann både sova ut och njuta av rummet även dagen efter:)  

  • Fixelady

    Vi har fått en hotellnatt av en vän som själv äger hotell. Dock har han inte sagt var vi ska bo mer än att det inte är på hans hotell. Vi hade aldrig gjort det för oss själva, men det känns väldigt mysigt att få bo borta en natt. Spännande är det också eftersom att vi inte har en aning om vart vi ska bege oss när kvällen tar slut! =)

Svar på tråden Sov ni/ ska ni sova på hotell på bröllopsnatten?