• Wardelli

    Vigsel på Rhodos, 2013 - tips??

    Hej! 
    Jag och min M2B planerar ett bröllop med Svenska kyrkan i slutet av augusti på Rhodos i Grekland. Jag ser att fler datum är bokade, så det måste finnas fler folk där ute som har samma tankar och planer som oss. Jag har dock svårt för att planera härifrån! Det var 12 år sedan jag var på Rhodos senast, så jag kommer inte direkt ihåg var det finns resturanger etc. Så om det finns någon med liknande planer, eller någon som bara har tips och tricks om allt möjligt (lokala fotografer, florister etc..), så är ni väldigt välkomna att kommentera här! 

    Vi kommer att vara cirka 15 pers, med våra familjer inräknade, så det krävs inte en jätte stor restaurang. Den får gärna ligga i eller i närheten av gamla staden, då det är i närheten av vigsel platsen :)  

  • Svar på tråden Vigsel på Rhodos, 2013 - tips??
  • Wardelli

    Vi är också bara där en vecka. Ångrar det just nu, hade varit skönt med två veckor. Tror också tiden kommer gå sjukt fort och man kommer inte hinna med att egentligen bara ha semester ^^ 

    Hur går det för dig? Det närmar sig för dig med. Hur känns det i planeringen? Ska det bli skönt att få säga det till någon nu efter så lång tid? :D  


    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Jenny1986
    aa precis..men skönt att ha bröllopet i början av veckan iaf, så att de blir "riktig" semester efter vigseln :)
    Tycker en vanlig vecka brukar gå fort :P

    Jo men det känns riktigt bra i planeringen, inte mycket mer man kan göra här hemma nu känner jag :) fick mail idag av bröllopsplaneraren som undrade vilke tider jag ville boka till frisören,sminket och när blommorna skulle levereras till hotellet.. fick gåshud genom hela kroppen..har inte riktigt fattat de hela :)

    Jag sa till Niklas igår att jag tror nog jag längtar mer till att få släppa bomben om bröllopet än själva dagen :P så känns de just nu iaf...få berätta allt..åhh vad jag längtar!!
    men måste säga att tiden har gått galet fort från dagen vi bokade vigseldatumet. Tänkte att de skulle gå så sakta eftersom att ingen vet om de :)

    imorgon ska jag till frisören för slingor och klippning och på onsdag blir de manikyr och pedikyr.
    Man känner sig som en drottning men alla roligheter inbokade :D
     

    Jag är dock lite orolig över min klänning. Hon som fixar den är rätt dålig på svenska. Har försökt ringa henne tre gånger idag, men får inget svar.
    Så orolig att hon inte förstår att de bara en vecka kvar tills vi åker..hon skulle ringa mig när den va klar så skulle vi åka dit och göra ny provning. Va den inte perfekt då så skulle hon sy igen....
    Jag ville ju vänta in i de sista med att lämna in den eftersom jag varit gravid.
    Då sa hon att två veckor innan gick bra.
    Men sen när jag va där så sa hon att den blir klar om FYRA veckor...Då dog jag för någon sekund och förklarade att hon sa att de gick bra två veckor innan.
    Då sa hon typ oj då får jag börja jobba nu..
    Så hon borde ju ha fattat!
    Men vill ha ett svar nuuuuu! Niklas har också sina kläder där :)
     
  • Wardelli

    Jo jag tror inte riktigt man förstår det förrän några dagar efter själva vigseln ^^ Det känns inte som att det var så länge sedan jag började min nedräkning - 302 dagar kvar :P Nu är det 4 dagar kvar :P 

    Igår var jag och fixade ögonbrynen samt gjorde sista sminkningen och håruppsättningen - är så sjukt nöjd! Känns riktigt bra att jag har min stora syster som hjälper mig (speciellt då jag inte har någon makeup eller frisör som ska fixa det åt mig där). Blir en neutral sminkning med fokus på ögonen. 

    Jag håller tummarna för att ni får tag på henne snart. När åker ni? Det börjar ju bli tight med tid nu :S Jag ringde sömmerskan två månader innan och frågade om tid. Då sa hon 1 månad till mig, då det är högsäsong nu att sy in brudklänningar. Men jag hoppas verkligen att det går bra för er :) 


    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Jenny1986
    Wardelli skrev 2013-08-27 09:37:15 följande:
    Jo jag tror inte riktigt man förstår det förrän några dagar efter själva vigseln ^^ Det känns inte som att det var så länge sedan jag började min nedräkning - 302 dagar kvar :P Nu är det 4 dagar kvar :P 

    Igår var jag och fixade ögonbrynen samt gjorde sista sminkningen och håruppsättningen - är så sjukt nöjd! Känns riktigt bra att jag har min stora syster som hjälper mig (speciellt då jag inte har någon makeup eller frisör som ska fixa det åt mig där). Blir en neutral sminkning med fokus på ögonen. 

    Jag håller tummarna för att ni får tag på henne snart. När åker ni? Det börjar ju bli tight med tid nu :S Jag ringde sömmerskan två månader innan och frågade om tid. Då sa hon 1 månad till mig, då det är högsäsong nu att sy in brudklänningar. Men jag hoppas verkligen att det går bra för er :) 
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
    Hehe ne de är nog sant.. får ta mycket kort under dagen sså man kan ta in allt lite senare o drömma tillbaka :)
    4 dagar, helt galen..vad tomt de kommer bli sen att inte hålla på o planera :)

    Skönt att de känns bra..brorsans tjej brukar alltid fix mig..men nu skulle ju inte hon med egentligen så då bokade jag allt :) 

    Hon ringde upp igår kväll...sååååå skönt :D Allt är klart imorgon så då ska vi dit o prova så allt sitter bra.
    Vi åker på söndag, så de va en lättnad när hon ringde :P
    Ska bli spännande att se vad de kostar, har inte den blekaste om vad sånt där går på :P
    Vart bara tipsade om henne att hon va duktig och billig...men vad billig är har jag ingen aning om i sömmerskaspråk :P
  • Wardelli

    Om 5 timmar åker vi mot flygplatsen. Känns overkligt.. 
    Så nu lär vi inte höras förrän vi är tillbaka från semestrarna. Jag hoppas du åtminstone slinker in här en sista gång och meddelar om hur allt gick för er :) Lycka till nu så får du ha en underbar vigsel och semester!
    Kram!  


    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Jenny1986
    Wardelli skrev 2013-08-29 08:39:18 följande:
    Om 5 timmar åker vi mot flygplatsen. Känns overkligt.. 
    Så nu lär vi inte höras förrän vi är tillbaka från semestrarna. Jag hoppas du åtminstone slinker in här en sista gång och meddelar om hur allt gick för er :) Lycka till nu så får du ha en underbar vigsel och semester!
    Kram!  
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
    ÅHH!! LYCKA TILL!! Det måste kännas helt sjukt :) Absolut de lovar jag att jag gör! 
    Måste få se lite bilder från er dag också :D
    Tack det samma! Vem vet, vi kanske springer in i varandra där borta :P

    Ha det helt fantastisk bra nu och ta allt som de kommer.. och NJUT! :)
    Kram 
  • Wardelli

    Känns helt sjukt. Vill bara att tiden ska gå fortare nu så jag bara kan få landa på hotellet och påbörja ett steg på vårt livs resa! :) 

    Detsamma! Njut och ta vara på tiden! Det kommer en bildbomb här, och kommer nog även hänvisa dig till min blogg när jag har uppdaterat den också för mer bilder om du är intresserad! :D haha.

    Kram på er!  


    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Jenny1986
    Wardelli skrev 2013-08-29 11:21:10 följande:
    Känns helt sjukt. Vill bara att tiden ska gå fortare nu så jag bara kan få landa på hotellet och påbörja ett steg på vårt livs resa! :) 

    Detsamma! Njut och ta vara på tiden! Det kommer en bildbomb här, och kommer nog även hänvisa dig till min blogg när jag har uppdaterat den också för mer bilder om du är intresserad! :D haha.

    Kram på er!  
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
    Härligt, ja helt klart! Jag vill se massa bilder, så de låter bra :D 
    haha jag förstår de, känns som att din tid borde gå sakta nu när de är så nära :)
    Jag fick precis ett mail om att dom blommorna jag vill ha finns inte på Grekland...så nu måste jag tänka om :P Men de löser sig nog!Dom är väldigt hjälpsamma måste jag säga!

    Hade glömt att de va idag ni åker...jag vill också ha den dagen nu ;)
    KRam 
  • Wardelli

    Oj! Vad var det för blommor du var ute efter? Hoppas dom kan fixa en snygg bukett åt dig ändå :) 

    Jo idag smäller det. Är inte framme på hotellet förrän sent ikväll, men då blir det rätt skönt att få sova nästan direkt efter ett par timmars resa! ^^  

    Lycka till!  


    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Jenny1986
    Wardelli skrev 2013-08-29 12:00:10 följande:
    Oj! Vad var det för blommor du var ute efter? Hoppas dom kan fixa en snygg bukett åt dig ändå :) 

    Jo idag smäller det. Är inte framme på hotellet förrän sent ikväll, men då blir det rätt skönt att få sova nästan direkt efter ett par timmars resa! ^^  

    Lycka till!  
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
    De va lila kallor :) Nu vill hon tydligen försöka färga vita kallor som dom har hittat! Får se hur de här slutar :P
    De dumma var att Niklas slips och sonens fluga går i samma färg..så de skulle bli perfekt ihop med blommorna! Men som sagt..man får ta de som de kommer ;)  

    Ja men de är precis som vi, åker vid 18 på kvällen så blir sent..men ganska skönt att landa då tycker jag.
    Min mammas kompis bor på Rhodos och hon pratade med henne för några dagar sen, då va de 40 grader på dagen och 28 på kvällen! :D Är inte roligt att landa när de är 40 grader.. :)

    Absolut, har du ingen bukett i huvudet redan så kommer du garanterat hitta något fint.
    Är värre när man vet vad man vill ha :) 

     
  • Wardelli

    Åh herregud vad underbart vi har haft det! Det känns som en dröm som jag inte vill ska ta slut. Dagen blev jätte lyckad och både fotograf och restaurangen var så jäkla bra! :D Jag glömde totalt bort att skaffa bukett, men inte gjorde det något! Allt var så vackert ändå ^^ 

    Jag hoppas eran dag var helt magisk också, och att ni har en grymt bra semester! :D

    Tack för att du joinade detta forum och för alla tips och kommentarer! Nu börjar nästa steg i livet och vi ska istället joina familjeliv och se om vi lyckas på den fronten istället ;)
    Kommer att logga in här ett tag till för att se hur ni hade det!

    Kram! 





    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Jenny1986

    Graattiiis! Wow vad vackert :) superfina, vi har tagit foton på samma ställe:) Riktigt vacker plats att ta bilder på måste jag säga. Hade kunnat gå där hela dagen och ta kort :)
    Jag vet dessvärre inte hur man lägger upp foton här...har sett i alla trådar hur dom misslyckas med att få upp alla bilder? Att man behöver några koder typ? eller är det så enkelt att man bara klickar på" ladda upp en bild" ? :P 
    vad härligt att ni har haft det bra och är nöjda. Samma här, över ALLA förväntningar! Sååå lyckat från början till slut. Känns lite sorgligt att den här underbara dagen är över nu. Hade velat uppleva den om och om igen :) Det är tur man har såååå mycket bilder och film från dagen så att man får drömma sig tillbaka :)

    Haha förstår att du glömde bort blommorna, jag kom knappt ihåg vad jag själv hette :P Jag har typ minnesluckor från vigseln för att jag va så nervös ;)

    Ja, det har varit riktigt roligt att följa er i planeringen och att ha någon att prata av sig med i "väntans tider" . 
    Vad härligt de låter att ta nästa steget mot familjeliv :) All lycka till er!

    Kram
     

  • Wardelli

    Hur reagerade familjen då? :D Blev de riktigt överraskade eller hade de det på känn? :D 

    Jo dagen gick för fort. Jag har massa minnesluckor då jag var så nervös. Började gråta så fort jag såg mannen stå i sin kostym i hotell lobbyn och sedan under själva vigseln ^^ Känns fortfarande inte som att det är på riktigt. Vi får våra impulser här hemma och skriker "Vi är gifta!!! :D" haha.

    När det kommer till bilder så har jag bara tryckt på "Ladda upp en bild" och så har det fungerat för mig ^^ Förstår inte vad folk har för problem med det, men antar att de inte sitter vid en dator utan typ mobil eller platta eller liknande.

    Har ni några nya projekt nu? själv känns det lite tomt nu när man är klar med bröllopet och bara gå i väntans tider på att få plus på stickan istället :P 

    Kram!  

  • Jenny1986
    Wardelli skrev 2013-09-10 16:27:42 följande:
    Hur reagerade familjen då? :D Blev de riktigt överraskade eller hade de det på känn? :D 

    Jo dagen gick för fort. Jag har massa minnesluckor då jag var så nervös. Började gråta så fort jag såg mannen stå i sin kostym i hotell lobbyn och sedan under själva vigseln ^^ Känns fortfarande inte som att det är på riktigt. Vi får våra impulser här hemma och skriker "Vi är gifta!!! :D" haha.

    När det kommer till bilder så har jag bara tryckt på "Ladda upp en bild" och så har det fungerat för mig ^^ Förstår inte vad folk har för problem med det, men antar att de inte sitter vid en dator utan typ mobil eller platta eller liknande.

    Har ni några nya projekt nu? själv känns det lite tomt nu när man är klar med bröllopet och bara gå i väntans tider på att få plus på stickan istället :P 

    Kram!  
    Dom hade inga aningar alls..det blev ett stort gråtkalas på arlanda..haha :) Bara glada miner för alla som va med på resan o lite mindre glada miner från några vänner som ville vara med. :) 

    Haha de är precis som vi då, skriker också ut ibland o viftar med ringarna :) 

    jaha, haha! då borde jag lyckas med att få upp några bilder...är nog som du säger, att de är mobiler. Jag gör ett försök efter de här inlägget :P

    Ja nu har vi ett dop att planera som är i slutet av månaden. Mat till 70 personer, så de känns nästan som bröllopsplanering igen :P Sen nästa vecka ska vi börja bygga ut, så då finns de maaaassor att göra :P
    Men som du säger så känns de redan tomt :)

    Ah vad spännande, jag kan knappt förstå att jag hade ett liv innan jag fick barn :) En ny värld öppnas!
  • Jenny1986

    Såå de där va ju inga problem att få upp! Här kommer några bilder från vår magiska dag! :)





  • Wardelli

    ÅÅh vad fina ni var! :D Ser riktigt magiskt ut! 

    Vad härligt att reaktionerna var bra. Vi hade också sura miner hos vänner som ville följa med, men hoppas att det ger med sig snart.

    Vad härligt med både dop och utbyggnad! Då önskar jag er lycka till med allt och tack för att du joinade med här! Kram och lycka till i framtiden! 

  • Jenny1986
    Wardelli skrev 2013-09-12 06:48:53 följande:
    ÅÅh vad fina ni var! :D Ser riktigt magiskt ut! 

    Vad härligt att reaktionerna var bra. Vi hade också sura miner hos vänner som ville följa med, men hoppas att det ger med sig snart.

    Vad härligt med både dop och utbyggnad! Då önskar jag er lycka till med allt och tack för att du joinade med här! Kram och lycka till i framtiden! 
    Tack snälla! Ja magiskt va bara förnamnet :)
     Ja, de är skönt att ha något att pyssla med hela tiden :) Men den här månaden har varit liite extrem med planering :P 
    Men ska inte klaga, snart sitter man där och har bröllop,dop och husbygge bakom sig..då kommer jag klättra på väggarna ;)
    Ja, tack själv..har varit superskoj att bolla förslag och få prata av sig :)
    Du får titta in här och berätta hur de går med barn och hela familjelivet :)
    Kram 
  • Agilly

    Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss på Rhodos på Mount Smith i juli nu 2015 och när jag googlade lite info kom jag till er tråd!
    Har läst lite och det låter som att ni var nöjda med er dag och resa!
    Så det jag undrar är om ni skulle vilja dela med er och ge lite tips!?
    Har hittat en restaurang som heter Ippotikon och det verkar som om någon av er också hade bröllopsmiddagen på den? Var ni nöjda, var det dyrt?
    Jag har kontaktat dom om meny och prisförslag men inte fått nått svar än.
    Har ni några bra tips på frisör/florist/fotograf??
    Något bra hotell eller nån härlig by?
    Vi hade nog tänkt bo nära Rhodos stad så att man har nära till restaurangen och kanske kan gå hem i natten sen!
    Vi är ca 23 st och jag, min sambo och våra två barn hade tänkt vara på Rhodos i två veckor, och bjuda ner familjerna så dom kan stanna en vecka.
    Såg på någon bild att ni fotat vid något grekiskt monoment/ruin, det verkar jättefint och var hittade ni den?
    Är tacksam för alla svar och idéer ni kan ge!
    Behöver tips och inspiration, inte så lätt att fixa allt från Sverige ju!
    Hoppas ni kan svara!

Svar på tråden Vigsel på Rhodos, 2013 - tips??