• Mymlan16

    En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)

    Läste just under en annan tråd angående menskoppar, och där nämndes även en typ preventivmedel som påminde om pessar, samt att denna omnämnda typ kunde sitta i i två dagar och därför inte var så hemmande för spontaniteten i sexlivet. Men så tänkte jag att: men om man har sex varje dag funkar det ju inte.

    Och helt osökt kom jag på mig själv med att undra hur ofta folk i parrrelationer brukar ha sex med varandra, och hur länge de varit tillsammans. (Kanske bör jag börja med att svara själv. Nästan varje dag och tre år.)

    Eftersom vi är anonyma: någon annan som vill svara/skriva? Hur ofta "nuppar" vi medelssvenssons egentligen?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 16:42
    En följdfråga, nu när jag ändå varit så djärv och skamlös och släppt på hämningarna ;) : Hur många av er får orgasm samtidigt under samlag? Har hört att det ska vara ovanligt?
  • Svar på tråden En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)
  • misscat81

    Jag och sambon har väl sex ca 1 ggr/v skulle jag tro. Vi har varit tillsammans i 2,5 år. Jag önskar jag hade lust lite oftare, men det är svårt. För mig är det så svårt att bara ställa in sig i "sex-mode" bara sådär, det är så mycket som måste stämma. Jag får inte vara för trött, jag måste "tänka" rätt, det ska helst vara lite spontant och inte för "tillrättalagt" osv. Om jag känner att det inte är rätt när vi börjar så blir jag stressad och då blir det inge bra. Och jag har hellre sex lite mer sällan där det är bra än ofta och halvdant. Sambon blir ju knäckt också när han märker att jag inte är med på noterna.... Jag vet inte om det är min nuvaring som ställer till det, ska sluta med den ett tag tänkte jag, ska bli spännande och se om det blir någon skillnad på lusten.
    Men jag tycker ändå inte att 1 ggr/v är speciellt sällan, det är väl rätt normalt (fast om man läser den här tråden känns det ju som att vi hade värsta sextorkan i vårt förhållande, jag undrar om det mest är de som har sex ofta som "vågar" skriva?)

  • 2010 2010
    misscat81 skrev 2011-01-24 16:22:17 följande:
    Jag och sambon har väl sex ca 1 ggr/v skulle jag tro. Vi har varit tillsammans i 2,5 år. Jag önskar jag hade lust lite oftare, men det är svårt. För mig är det så svårt att bara ställa in sig i "sex-mode" bara sådär, det är så mycket som måste stämma. Jag får inte vara för trött, jag måste "tänka" rätt, det ska helst vara lite spontant och inte för "tillrättalagt" osv. Om jag känner att det inte är rätt när vi börjar så blir jag stressad och då blir det inge bra. Och jag har hellre sex lite mer sällan där det är bra än ofta och halvdant. Sambon blir ju knäckt också när han märker att jag inte är med på noterna.... Jag vet inte om det är min nuvaring som ställer till det, ska sluta med den ett tag tänkte jag, ska bli spännande och se om det blir någon skillnad på lusten.
    Men jag tycker ändå inte att 1 ggr/v är speciellt sällan, det är väl rätt normalt (fast om man läser den här tråden känns det ju som att vi hade värsta sextorkan i vårt förhållande, jag undrar om det mest är de som har sex ofta som "vågar" skriva?)
    Jag vågade skriva iaf =) Känner igen mig i det du skriver. ust att komma i rätt stämning och inte så planerat och för tillfället funkar det inte. 1g i veckan tycker inte jag är sällan iaf.
  • Moster Stina
    sms å fotboll skrev 2011-01-24 15:19:34 följande:
    Varit ihop i 9 år och sambos med en gång eftersom vi bodde i samma studentkorridor.Flört
    Min BM har stor lust och hade nog kunnat haft sex minst 2 ggr/dag, jag är däremot lite mer svårflörtad (sover för lite och är iväg ca 12 timmar om dagen vilket resulterar i att jag är väldigt trött) men vi har nog sex mellan 2-6 ggr/veckan men det kan variera väldigt mycket.

    Jag fick diagnosen vestibulit för några år sedan efter nästan ett års tjatande på diverse läkare och när jag väl slutade med p-pillerna så försvann problemen nästa med en gång. Däremot har jag blivit väldigt känslig för vissa ställningar sen jag började med spiral.

    Annars så tycker jag nog att man inte behöver dra så stora växlar på hur ofta man har det eller inte så länge båda är nöjda och vad är egentligen sex... Det behöver ju alltid vara samma sak som penetration (tycker jag).

    När det gäller orgasm så har jag bara fått en "riktig" en gång och det var för många år sedan. Det var en sån orgasm som gick rakt upp i huvudet och gjorde att det svartnade för ögonen. Sån har jag aldrig fått igen tyvärr. Däremot så når jag alltid någon form av extas/kullmen varje gång.
    Om man provar att hålla andan och pressa blodet till hjärnan när det går för en, så kan det bli så.
    Strypsex har ni väl hört talas om.. .
    Blir samma effekt under orgasmen som att bara hålla andan och pressa liksom!
    Bara ett tips.
    Men jagsjälv  tycker att det är lite tråkigt att göra så, eftersom jag är en screamer och alltså då måste bli helt knäpptyst. Skulle kännas väldigt konstigt ihop med en annan!
  • turbovampyria
    turbovampyria skrev 2011-01-20 17:36:29 följande:
    Så ofta vi hinner. Vi har två barn så det är itne alltid man hinner få till det. Däremot har både jag och min mb stor sexdrift. Vi vill ha det jämt men det går itne. Därför tar vi chansen att ha sex precis när som helst vi finner tid till det..
    Jag glömde helt att svara på földfrågan som ts skrivit.

    Jag får väldigt lätt orgasm under samlag. Med min nuvarande får jag väldigt lätt och flera gånge. Det är vanligt att jag får minst två orgasmer varje gång vi har sex. Och då blir det oftast en sån här där det svartnar för ögonen, fast inte alltid.
  • misscat81

    För att svara på följdfrågan: Jag och sambon kommer oftast samtidigt, mest för att han sällan kan hålla sig längre om jag kommer...

  • jojjo in love

    misscat81: jag är nog som du.. har inte alltid lust, är trött... känner mig tråkig då och det hjälper ju knappast.. han vill mycket oftare än jag, så det känns lite trist att aldrig få chansen att ta initiativet.

    för att svara på frågorna: vi har sex en gång/vecka i snitt. ibland mer, ibland mindre.. har varit ett par i snart 6år. vi kommer nästan alltid båda, ofta samtidigt. det är något som blivit på senare tid, man lär sig liksom.

  • TheD

    Hur lyckas folk komma samtidigt???? Jag har inte lyckats komma i huvudtaget på.........dvs länge! Jag är så känslig så allt måste vara bra men jag tänker så mycket och har svårt att slappna av :)

  • hysch

    Vi lever lite bdsm, och har faktiskt sex ganska sällan. När vi har så brukar det dock bli ett par-tre riktigt intensiva lekdagar, men efter det kan det ibland gå ett par-tre veckor innan vi hamnar där igen.

  • JustMeAndMyLove
    TheD skrev 2011-02-06 23:21:17 följande:
    Hur lyckas folk komma samtidigt???? Jag har inte lyckats komma i huvudtaget på.........dvs länge! Jag är så känslig så allt måste vara bra men jag tänker så mycket och har svårt att slappna av :)
    Träningsfråga tror jag det är!
    M har svårt att komma, det löser vi med lååånga avslappnande förspel.
    Sen får jag bara hålla mig, för det är mycket mysigare att komma samtidigt.
    Man får väl köra samma teknik som killarna om man har svårt att kontrollera när man kommer.
    Köra tills man nästan kommer och så stoppa, och börja om!

    Sen har jag själv upptäckt att mycket sitter i hur man slappnar av. Man måste slappna av "där nere" också om man ska ha full kontroll. Antar att det är samma muskler som man gör såna där knipövningar med?
    Lär man sig kontrollera den muskeln blir det en helt annan grej helt plötsligt :O
    Det blev det för mig i alla fall! 
  • 1700tal
    Moster Stina skrev 2011-01-24 17:34:02 följande:
    Om man provar att hålla andan och pressa blodet till hjärnan när det går för en, så kan det bli så.
    Strypsex har ni väl hört talas om.. .
    Blir samma effekt under orgasmen som att bara hålla andan och pressa liksom!
    Bara ett tips.
    Men jagsjälv  tycker att det är lite tråkigt att göra så, eftersom jag är en screamer och alltså då måste bli helt knäpptyst. Skulle kännas väldigt konstigt ihop med en annan!
    What?? Förvånad Fattar ingenting... Och nej, strypsex har jag aldrig hört talas om. Låter väldigt obehagligt, framkallar alltså tjejer detta frivilligt under orgasmen? Så att det svartnar? Huu..

    Nu har jag redan skrivit i tråden för 100 år sen men kan ju uppdatera sedan TS uppdaterade frågan.

    Jag får alltid orgasm minst en gång men det tog lång tid i livet innan jag fick det första gången. Större delen av sexaktiva mitt liv har varit utan orgasm, visste helt enkelt inte vad det var eller hur man kunde få det. Trodde det var "normalt" att bara killarna fick kulmen medan jag undrade what all the fuss was about...

    Men nu med blivanden, vi får antingen orgasm ihop eller strax efter varann. Nu har vi inte penetrerande sex (pga vaginism, ett beslut et vi tagit ihop) men det betyder ju inte att man inte kan tillfredsställa varann ändå. Han är redo att komma väldigt snabbt men han får hålla sig medan vi fokuserar på mig eftersom tjejer ALLTID (den absoluta övervägande majoriteten iaf) tar längre tid på sig att komma. Men det är väldigt lätt att få honom över kanten när han märker att jag är nära, så oftast är det ganska lätt att tajma. Har man penetrerande sex blir det nog lite svårare att ha koll på var i "processen" den andra är.. Dessutom är det ju svårt för de flesta tjejer att komma bara av "in-och-ut-gnuggande" utan behöver extra stimulering av klitoris.

    Och innan jag fick orgasm första gången (av ett ex som visste vad han gjorde! ) visste jag inte ens var klitoris satt eller hur kvinnans organ fungerar... Orgasm-undervisning i skolan för tjejer skulle behövas istället för att bara prata om preventivmedel och könssjukdomar på sexualkunskapen!  
  • Kattpoet

    Alla kvinnor som har en clitoris kan komma av att man petar på den, men vissa  tjejer har nervknutor muffen som gör att de kan komma av det, sedan finns det de som har extra känsliga områden på kroppen som kan komma av det med.

    Och killar då?

    Man kan peta dem i gumpen så det kommer, vissa kommer av att få röra vid fötter, andra gummi och eller  helt andra pryttlar  och visst man kan grabba tag i kuken, men för vissa killar räcker det att man viskar snuskiga saker i örat på dem. 

  • gbg2012

    1-3 gånger i veckan, men varierar kan vara mer och mindre. Min fästman jobbar i perioder mkt i Stockholm och då blir det ju mer sällan. Vi har varit ihop i 5 /2 år och bott ihop i 5 år. Vi har mer sex på sommarhalvåret än vinter, lusten är större då. På semester varje dag. =)

    Vi båda är nöjda och är på samma nivå, vilket är skönt. =)

    Vi har inga barn.

  • Aleta
    Kattpoet skrev 2011-02-07 09:40:52 följande:
    Alla kvinnor som har en clitoris kan komma av att man petar på den, 
    *klipp, klipp* 
    Nej, så lätt är det inte för alla, långt ifrån! 
  • Kattpoet

    Aleta, det är teorin,   i teorin föds alla kvinnor med en klitoris, det är en nervknuta som ska göra sex skönt.
    Och sedan hur man petar på den  det helt upp till person, alla  har olika sätt att sätta  igång, min vännina kommer endast om man blåser kall luft på klittan, gnuggar du så händer inget alls.

  • FahmBlank

    1ggn i veckan ungefär, ska då tilläggas att jag studerar 150% han studerar 100%, jag jobbar även deltid och vi har en dotter på fyra år, så hade vi haft med egentid med bara varandra så hade det nog hänt oftare.
    Vi har varit tillsammans i tre år. 

    Ibland får vi orgasm samtidigt under samlaget men inte alltid 

  • Strawberry

    För oss kan det variera väldigt mycket olika veckor och månader, har jag mycket i skolan/jobbet eller av annan orsak känner mig stressad blir det mer sällan. Har alltid sex minst 1 gång i veckan, men vanligast är 3-4 gånger i veckan. Ibland oftare... Vi har varit tillsammans lite över fem år och bott tillsammans i två och ett halvt år. Han skulle nog inte säga nej till sex oftare men vi är nog ganska nöjda båda två. Har en bra balans. Vi får båda orgasm nästan varje gång och för det mesta kommer vi samtidigt. Om vi inte Har valt att "tar hand om en av oss i taget", men då får båda komma även om det inte är samtidigt! :)

  • Fröken Emma

    Roligt med gamla trådar som väcks till liv!!

    Tillsammans 13 år, sambos 12 år, barn 5 och 1½

    Sex varje dag nu när gnistan är tänd och vi planerar bröllop,


    innan var det nog 5 gånger i veckan, men undantag från lingondagar , 4 i månaden.

  • filibustern

    ihop i snart 6 år. har sex kanske.. 1-2ggr /mån. (jag är 20 år, han 29) och för ovanlighetens skull (?) så är det HAN som inte har lust. tyvärr har han lite taskig känsel. han tycker det inte är så skönt.. men så göra han det själv nästan varje kväll.. :(  jag tror inte jag har fått orgasm under sex.. :S men det gör mig faktiskt inget. är nöjd ändå.Flört i övrigt är sex något viktigt för mig. det är ett sätt att verkligen säga "jag älskar dig". så jag blir lite ledsen och så när det är så sällan... 

  • izredam

    Vi har varit ihop i ett och ett halvt år, bott ihop i ett år. Det går i vågor, ibland är det en gång i veckan och knappt ens det, ibland blir det varje dag i flera veckor. Beror liksom lite på vad som händer runt omkring.

    Oftast så kommer jag en eller ett par gånger först och sen lagom tills han kommer så är jag så nära att jag kommer bara av att han kommer. Jag har nästan oförskämt lätt för att komma. Men sen händer det att jag inte kan komma alls istället, hur länge vi än försöker och hur vi än försöker, men det brukar vara skönt i alla fall så :)

Svar på tråden En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)